Aero História, 1987 (1-2. szám)

1987-06-01 / 1. szám

­Lj^O OjWv­ WtA. / Ha új lap jelenik meg, a tör­delőszerkesztők ezt a helyet a bemutatkozásnak, a tervek ismer­tetésének tartják fenn. Termé­szetesen erről is szó lesz ebben a - készséggel elismerem, furcsa - bevezetőben, de a tisztesség azt kívánja, hogy a gondjainkról is szóljak. Még fél éve sincs, hogy tár­sadalmi javaslatra felvetődött egy magyar repüléstörténettel foglalkozó kiadványsorozat gon­dolata, amely értő fülekre ta­lált a Hadtörténeti és a Közle­kedési Múzeumban, ők lettek kia­dóink és ők hitelezték meg az első szám megjelenéséhez szüksé­ges pénzt is. Úgy véljük, hogy a téma soka­kat érdekel és érint, különösen azért, mert kevés publikáció je­lenik meg repülésünk történeté­ről. Hogy ezt az érzésünk szerint egyre inkább növekvő igényt ki­adványaink ki tudják-e elégíte­ni?... Nos,ezt csak remélni mer­jük. Azt gondoljuk viszont, hogy bűn lenne, ha a magánarchívumok mélyén szunnyadó anyagok, visz­­szaemlékezések, fényképek a to­vábbiakban is rejtve maradnának, esetleg végképp elvesznének a jövő számára. Ezt a szellemi tő­két kívánjuk ötvözni a múzeumok­ban már meglévő,még feldolgozat­lan anyagokkal, remélhetőleg va­lamennyiünk hasznára. Nem titkolt szándékunk, hogy Önöket, az olvasókat is aktivi­záljuk, ezért várjuk hozzászólá­saikat , visszaemlékezéseiket,sőt ellenvéleményüket is,amelyeket a következő kiadványtól kezdve egy fórum jellegű rovatban szeret­nénk megjelentetni.A már ebben a füzetben is megtalálható "Én így emlékszem" című rovat is az Önök rendelkezésére áll. Itt egy-egy esemény akár szubjektív leírása is helyet kaphat. Sajnos nem ígérhetünk szerző­inknek fényes honoráriumot, ma­guk a szerkesztésben részt vál­lalók is társadalmi munkában végzik feladatukat. Vállaltuk ezt azért, mert valahol elköte­lezettnek érezzük magunkat a ma­gyar repülés iránt,jóllehet egy­re inkább anyagias természetű világunkban a társadalmi munka rangja, megítélése napról-napra devalválódik. Ennek ellenére, vagy éppen ezért kérjük az Önök közreműködését és együttgondol­kodását . Kiadványunkat egyelőre két ízben igyekszünk megjelentetni a jelenlegihez hasonló formában és terjedelemben, minden év jú­niusában és decemberében. Hosz­­szabb távon gondolkodunk, de azt Önöknek is tisztán kell látniuk, hogy az esetleges veszteségeink fedezésére nincs anyagi forrá­sunk. Egyszerűen szólva ez azt jelenti, hogy az első szám ela­dásából származó bevétel a má­sodik kiadvány megjelenésének feltétele és így tovább. Önfenn­tartónak kell lennünk, ez magya­rázza a viszonylag magas eladási árat, hiszen 2­5oo példány nyom­dai sokszorosítása egy lapszámra vetítve igen drága. Nem akarom a szerkesztők fe­lelősségét kisebbíteni a hosszú­távú tervek valóra váltásában,de részünkről csak úgy lehet erköl­csös, ha már most felhívjuk Ol­vasóink figyelmét, hogy az AERO HISTÓRIA további léte az Önök vásárlási kedvétől, megrendelé­seiktől függ. Azt ígérhetjük, hogy ha az igény megvan, sűríte­ni fogjuk a megjelenést. Álma­inkban egy negyedévenként kia­dott füzet szerepel.Ez még a jö­vő zenéje, tehát tisztelettel kérjük, hogy tekintsék kísérlet­nek ezt a kiadványt, amely re­mélhetőleg nem az utolsó is egy­ben. Lehet, hogy lesznek, akik e­­zek után felelőtlen vállalkozás­nak minősítik kezdeményezésün­ket. A lelkiismeretünk tiszta,az ügy szolgálata vezet. Örömmel vállaljuk az ésszerű kockázat vádját, tudatában felelősségünk­nek. Ami csőd esetén elsődlegesen a szerkesztőkre hárul, de ne ál­tassuk egymást, az egész magyar repülő társadalomra is, ha a fi­askó az érdektelenség miatt kö­vetkezik be. Összefoglalva tehát arra kell buzdítanom Önöket, hogy segítse­nek nekünk az AERO HISTÓRIA tar­talmi kialakításában. Arra vi­szont kérem valamennyiüket: meg­rendeléseikkel, vásárlásukkal tá­mogassanak, hogy közös ügyünk ne váljék már a kezdet kezdetén ké­részéletűvé. A szerkesztők nevében:

Next