Agenda Zilei, noiembrie 1999 (Anul 4, nr. 258-283)

1999-11-01 / nr. 258

i I •c\ < lui ^^Declarația de la Timișoara“ m I subliniază rolul cooperării jH transfrontaliere în Europa ..iiJBBCSS: Pagina 7 r >9 Suntem împinși să ne luăm adio de Günter Verheugen ne face să visăm la bunăstare ia sărăcie Pentru prima dată de la Revoluția din decembrie 1989, Comisia Europeană ia o poziție fermă și, mai ales, foarte angajată, pentru a obliga România să iasă din impasul financiar pe care a dovedit că nu-l poate depăși cu forțe proprii. Iată că, prin comisarul european însărcinat cu lărgirea Uniunii Europene, Günter Verheugen, Occidentul ia, pentru prima dată, hățurile în propriile mâini. O comisie formată din experți români și sub ochii vigilenți ai reprezentanților instituțiilor europene va pune la punct o strategie pe termen mediu care, dublată de un sprjin financiar substanțial, ne dă speranța că reformele macro-economice își Panina 9 vor arăta roadele. N. S. ® .dyilla C Bani pentru locuințe sociale Marius Popovici, vicepreședintele CJT, a discutat cu Dorel Condurat, director în MLPAT, care i-a promis că anul viitor Timișoara va beneficia de fonduri alocate de minister pentru reabilitarea locuințelor sociale din cămine sau blocuri vechi. Este vorba despre locuințe rămase în paragină de zece ani și pentru care autoritățile județene și Primăria Timișoarei au făcut tot felul de demersuri pentru a le repara și a le reda în fondul locativ. Vestea bună primită este că MLPAT va putea finanța integral reabilitarea acestora. L. C. Un basarabean, veteran de război, ne cere ajutorul Primarul Gheorghe Ciuhandu a avut o întrevedere emoționantă, avându-i ca protagoniști pe trei dintre membrii Organizației „Alternativa Democrată a Românilor din Moldova“, din Bălți, respectiv pe Vasile și Tatiana Pruteanu și pe octogenarul Vladimir Țurcanu, veteran de război al Armatei Române, care a luptat împotriva comunismului. Respectabilul oaspete a solicitat celui mai occidental oraș al României să vină în sprijinul veteranilor români din Moldova, supuși exterminării lente. Vladimir Țurcanu a precizat că, deși românesc, orașul Bălți are conducere sovietică, care dirijează orice sprijin material către veteranii de război ruși care au luptat împotriva românilor în timp ce „moldovenii“ rămân înfometați și degerați, prin lipsa de hrană și căldură. D. F. Studenții intră în grevă generală După cum ne-a declarat Dan Diaconu, președintele Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România, studenții timișoreni vor intra în grevă generală începând de mâine. Cererile lor sunt asemănătoare cu cele ale colegilor lor din restul țării. Ele privesc mărirea sumelor alocate per student, facilități legate de asigurările de sănătate, fonduri pentru reparații capitale ale căminelor și ale cantinelor studențești și finalizarea investițiilor Danina A deja începute. M. P. rama + Festivalul Vinului și Nunta lui Bachus s-au încheiat Pag. 12-13 Un Boeing 767 - o altă catastrofă aviatică Un avion de tip Boeing 767 al companiei Egypt Air, decolat de la New York cu destinația Cairo, s-a prăbușit în Atlantic la mai puțin de o oră după decolare. Paza de Coastă a SUA a început imediat căutările supraviețuitorilor și a reușit să găsească la locul prăbușirii un cadavru și resturi ale avionului. Aparatul avea la bord 214 persoane, între care 15 erau membrii echipajului. Accidentul a provocat un șoc în Egipt. Autoritățile americane atrag atenția că este cea de-a treia catastrofă aeriană în care este implicat acest tip de Boeing 767, de când avionul a intrat în exploatare, în 1982. Catastrofa de ieri este cea mai gravă după accidentul din 1991 al unui Boeing 767 al companiei Landa Air, care a explodat în aer deasupra Thailandei, cu 233 de persoane la bord. S. GENESCU Pagina 10 LOTO SPECIAL 6/49: 27 38 34 11 5 47 NOROC: 11 6 87 51 Avionul aparținea companiei Egypt Air Mica publicitate Prin telefon Sunaț 9 la 891 555