Agenda Zilei, ianuarie 2000 (Anul 5, nr. 1-24)

2000-01-06 / nr. 3

Apele rămân tulburi in interiorul PNȚCD Chiar dacă, inițial, se părea că debarcarea din partid a incomodului fost premier Radu Vasile va calma spiritele, agitația premergătoare schimbării „capetelor“ țărăniste nu s-a atenuat așa cum era de așteptat. Deși liderul Ion Diaconescu a anunțat că, pentru „a evita apariția de tensiuni și fricțiuni interne în faza preelectorală“, Congresul PNȚCD se va amâna până în perioada de după alegerile generale, ieri, vicepreședintele Vasile Lupu s-a încăpățânat să pretindă, susținut de țărăniștii din Moldova, întrunirea forurilor naționale „conform statutului“. „BCCC trebuie învestit cu o nouă doză de autoritate, Congresul având rolul de a confirma actuala conducere, de a o modifica sau a o înlătura total“, a precizat vicepreședintele Lupu, care consideră că „asemenea provizorat provoacă situații care aduc suspiciune și criză de autoritate în partid“.N. S. Vasile Lupu cere întrunirea forurilor PNȚCD ifr I Ministerul Apărării Naționale are nevoie pentru acest an de un buget minim de 710 milioane de dolari, reprezentând 1,8 la sută din PIB, pentru a putea desfășura procesul de restructurare a armatei prevăzut până în 2010, se arată în „Carta Albă a Guvernului - Armata României 2010“, în următorii trei ani vor fi restructurate 15 mii de funcții de ofițeri, 2600 de funcții de maiștri militari și subofițeri și 8300 de funcții de salariați civili din Armata României. Specialiștii MApN apreciază că, în această primă etapă de restructurare, prioritatea o reprezintă modalitatea de asigurare a protecției sociale pentru personalul ce va fi disponibilizat, pentru care sunt necesare 83,4 milioane de dolari. în perioada imediat următoare, activitățile de personal din Armata României vor consta în crearea rezervei active compusă din militarii disponibilizați pentru care nu pot fi asigurate sumele compensatorii, selecționarea și pregătirea a 15 300 de militari profesioniști (angajați pe bază de contract), introducerea structurii piramidale privind cariera militară. m• ___ . gm * • ...»k A j*i» m «-«i • i _• | Editorul Institutului Biografic American, Cindy White, l-a informat oficial în scris pe timișoreanul Dan Poenaru, că are onoarea de a fi inclus în Ediția Mileniului, o lucrare care cuprinde biografiile unor prestigioase personalități publice, științifice, culturale din toată lumea. Biografia profesională de excepție a medicului timișorean s-a aflat în atenția bordului institutului, care a primit multe recomandări în favoarea includerii lui Dan Poenaru în ediție. Prestigiosul volum va vedea lumina tiparului la începutul acestui an, câteva exemplare urmând a ajunge și la Timișoara. R. ȚOANCĂ Romano Prodi va asista la o ședință a Cabinetului Isărescu Președintele Comisiei Europene, Romano Prodi, va vizita România pe data de 13 ianuarie și va asista la ședința din acea zi a Cabinetului Isărescu, a anunțat, ieri, ministrul de externe, Petre Roman. Romano Prodi va primi titlul de Doctor Honoris Causa al Academiei de Științe Economice de la București, prilej cu care va susține o alocuțiune în Aula ASE, în prezența studenților acestui institut de învățământ superior. Roman a precizat că, în cadrul acestui moment al vizitei, președintele Comisiei Europene va răspunde întrebărilor studenților. Petre Roman face ordine in MAE Pagina 2 Jane Fonda și Ted Turner se despart temporar Mogulul CNN. Ted Turner, 61 de ani, și Jane Fonda, 62 de ani, căsătoriți la data de 21 decembrie 1991 în cadrul unei ceremonii restrânse la rânchul din Florida al lui Turner, au anunțat că se vor despărți pentru o vreme, dar vor continua să rămână căsătoriți. „Deși suntem deciși să continuăm mariajul nostru, care s-a dovedit a fi de bun augur, ne găsim în acest moment la o răscruce a vieții când trebuie să ne acordăm fiecăruia timp pentru noi înșine. De aceea am decis printr-o înțelegere mutuală să petrecem o vreme departe unul de altul“, se afirmă în declarația comună Turner- Fonda. „Vă cerem tuturor să ne respectați această decizie“. Turner și Fonda au rămas rareori departe de tumultuoasa scenă publică. Jane Fonda a mai fost căsătorită de două ori: cu regizorul Roger Vadim și cu disidentul Tom Hayden. Până la căsătoria sa cu Ted Turner, Jane Fonda a evitat contactul cu presa și opinia publică. S. GENESCU Ciobănescul mioritic nu este încă omologat Pagina 12