Agenda, aprilie-iunie 2007 (Anul 18, nr. 14-26)

2007-06-09 / nr. 23

tunte Naționala Under-21 » România a debutat cu o remiză în preliminariile C.E. Under-21 din 2009, încheind la egalitate, scor 1-1, meciul disputat vineri, la Brest, cu Franța. România a deschis scorul în minutul 20, în urma unui autogol al lui Marange, iar Franța a restabilit egalitatea în minutul 49, prin Samassa. Portarul lui Poli, Pantilimon, a jucat titular, iar Torje a evoluat după pauză. Marți, echipa antrenată de Emil Săndoi a jucat în Malta, unde a învins cu scorul de 1-0. Turul Italiei Italianul Danilo Di Luca a câștigat Turul Italiei, care s-a încheiat duminică la Milano, cu succesul la sprint al lui Alessandro Petacchi, în etapa a XXI-a. Di Luca a obținut primul său succes într-un mare tur, iar până în prezent cea mai bună clasare era un loc patru la Turul din 2005. Gilberto Simoni, de două ori câștigător al probei, a ocupat locul patru, în fața lui Damiano Conega, învingătorul ediției din 2004. Circuit la Valencia Patronul Formulei 1, Bernie Ecclestone, a semnat la Londra contractul pentru organizarea la Valencia a unui Grand Prix de Formula 1 pe circuit urban, începând din 2008, pe o perioadă de șase ani. Astfel, a fost oficializat anunțul făcut în urmă cu trei săptămâni, Spania urmând să aibă un al doilea M.P. de Formula 1, după cel de la Barcelona. Prima ediția a acestui M.P. de la Valencia ar putea avea loc în octombrie 2008. Calificarea câto tot mai aproape . Echipa României a câștigat dubla cu Slovenia și a preluat șefia grupei . Vedetele lui Pițurcă au obținut un succes important în cele două partide cu Slovenia din grupa G a preliminariilor Euro 2008. După ce sâmbăta trecută au învins la Celje cu scorul de 2-1, tricolorii au câștigat și meciul disputat miercuri, la Timișoara, cu scorul de 2-0. Cu doar trei schimbări în echipa de start față de jocul din Slovenia, România și-a dominat categoric adversarul pe stadionul „Dan Păltinișanu“, Mutu și Contra fiind autorii a două goluri frumoase, unul chiar spectaculos: în minutul 41, atacantul Adi Mutu a deschis scorul cu o lovitură de cap, iar Contra a mărit avantajul în minutul 12, în urma unui șut de senzație, din voie, de la vreo 20 m de poarta lui Handanovic. Atmosfera creată de cei aproape 24 000 de suporteri bănățeni a fost de bun augur pentru teamul lui Victor Pițurcă, însă selecționerul este sceptic cu privire la locul de disputare al meciului cu Olanda din luna octombrie. Printre personalitățile prezente la tribuna oficială a arenei bănățene s-a numărat și președintele României, Traian Băsescu, revenit astfel la Timișoara după nici două săptămâni. Șeful statului a fost în tribune și la finala Cupei României: în ciuda biletelor considerate scumpe, spectatorii au venit în număr destul de mare la meci. Bănățenii nu au avut ocazia decât de câteva ori să vadă pe viu echipa reprezentativă, astfel că au scos din buzunar destui bani. Suporterii veniți din toată zona de vest a țării au încurajat echipa națională din primul și până în ultimul minut. Chiar dacă unii, foarte puțini, au scandat împotriva Federaței Române de Fotbal și a conducerii acesteia, în general publicul a avut un comportament pe placul jucătorilor și al selecționerului Pițurcă. Din coregrafia tribunelor nu au lipsit valurile mexicane, obișnuite pentru publicul timișorean. Și slovenii au avut susținători în tribune, vreo 30 de spectatori. Imnul Sloveniei a fost intonat de cunoscuții interpreți timișoreni Cesanca Lalici și Laza Cnejevici, iar cel al României, de tenorul Cristian Bălășescu. Cu victoria obținută miercuri, selecționata României și-a păstrat prima poziție a grupei G, având un avantaj de două puncte în fața Bulgariei și trei puncte în fața Olandei, contracandidatele directe la primele două poziții ale grupei. Miercuri s-au jucat alte două partide în grupa G: Bulgaria Belarus 2-1 și Luxemburg Albania 0-3. Olanda a stat în următoarea etapă, programată pe 8 septembrie, se vor disputa mieciurile: Belarus - România, Olanda - Bulgaria și Luxemburg - Slovenia. Albania va sta: România, Lobonț - Contra, Goian, Tamaș, Raț - Florentin Petre (‘77, Nicoliță), Codrea (’82, Pleșan), Chivu - Zicu (’60, Roșu) - Marica, Mutu, Slovenia: Handanovic - llic, Mavric, Morec, Jokic (’87, Filekovic) - Zlogar (‘Sukaio), Vrsic, Kamac, Ceh - Lavric, Birsa (’55, Novakovic). Cartonașe galbene: Contra, Tamaș - Mavric, Jokic, Novakovic, Vrsic, Zlogar, llic. f Pi E2Ü CLASAMENT 1. România 7 5 2 0 14-4 17p 2. Bulgaria 7 4 3 0 11-4 15p 3. Olanda 6 4 20 8-2 14p 4. Albania 72328-6 9p 5. Belarus 7 214 10-15 7p 6. Slovenia 7 1155-12 4p 7. Luxemburg 700 71-14 Op Eșec la volei Reprezentativa de volei masculin a României a pierdut ambele meciuri cu Slovacia, cu același scor 1-3, din grupa C a Ligii Europene, înainte de întâlnirea cu slovacii, naționala țării noastre a pierdut ambele jocuri și cu Turcia, care duminică a învins cu 3-2 echipa Letoniei, în fața căreia s-a impus și sâmbătă, cu 3-1. Clasament: 1. Turcia - 8 p, 2. Slovacia - 8 p, 3. Letonia - 4 p, 4. România - 4 p. Turneul final va avea loc la Portimao în 7 și 8 iulie. Ranieri la Juventus Claudio Ranieri a fost numit antrenor principal la Juventus, urmând să pregătească formația torineză în următoarele trei sezoane. Juventus, formație care și-a asigurat deja promovarea în Serie A, a rămas fără antrenor după ce Didier Deschamps a demisionat. Contractul lui Ranieri intră în vigoare în 1 iulie și este scadent la 30 iunie 2010. Juventus mai are de disputat un singur meci în Serie B, duminică, cu Spezia. Arbitru lovit Arbitrul Herbert Fander, care a oficiat la meciul Danemarca - Suedia, din preliminariile Euro 2008, a decis să oprească partida cu un minut înainte de încheiere, la scorul de 3-3, după ce a fost lovit de un suporter. Incidentul s-a produs după ce danezul Poulsen a fost eliminat pentru un fault în careu. Herbert Fander a oficiat finala Ligii Campionilor dintre AC Milan și Liverpool. Pagină realizată de DORIN ȘIPEȚIAN Românii au părăsit turneul de la Roland Garros Amelie Mauresmo a fost eliminată în turul trei al turneului Timișoreanca Andreea Vanc-Ehritt, care a făcut pereche cu ruseaiica Anastasia Rodionova, a ratat calificarea în optimile de dublu feminin de la Roland Garros, fiind învinse în turul doi cu 6-2, 4-6, 6-4 de perechea Alicia Molik/Mara Santangelo (Australia/Italia). Cel mai bine cotat tenisman român, Andrei Pavel, care anul trecut a jucat semifinalele la dublu, a ratat acum calificarea în sferturi, la dublu. Pavel a jucat alături de germanul Alexander Waske, cei doi fiind învinși în optimi, cu 6-3, 6-4, de perechea Mark Knowles/Daniel Nestor (Bahamas/Canada). Astfel, România nu mai are niciun reprezentant la seniori, la Roland Garros. Raluca Ioana Olaru a reprezentat o surpriză plăcută. Aflată la debut în circuitul WTA profesionist, Olaru și-a luat rămas bun de la turneul francez în turul al treilea. Românca a fost învinsă cu 2-6, 0-6 de sârboaica Ana Ivanovici, sfert-finalista de anul trecut la Roland Garros. Sportiva franceză Amelie Mauresmo este singura din primii zece capi de serie de pe tabloul de simplu feminin care nu a ajuns în optimi, ea fiind eliminată în turul trei de jucătoarea cehă Lucie Safarova. Mauresmo, cap de serie numărul 5, a fost învinsă de Safarova cu 6-3, 7-6 (7/3). La juniori, toți reprezentanții României au fost eliminați din turneul francez. Niciunul nu a reușit să facă pasul în sferturile de finală ale competiției. Petru Alexandru Luncanu a fost învins miercuri în optimi de australianul Gerg Jones cu scorul de 5-7, 2-6. Nici la feminin, junioarele noastre nu și-au prelungit șederea la Paris. Sorana Cârstea a fost învinsă de jucătoarea portugheză Micaela Larcher De Brito cu scorul de 2-6, 7-6 (5), 5-7. Și Simona Halep a fost eliminată în turul trei, fiind învinsă de Petra Martici din Croația cu 6-2, 4-6, 0-6. Timișoreanul Dragoș Martea a fost eliminat în turul doi al competiției de simplu juniori de francezul Benoit Paire, scor 6-3, 0-6, 2-6. Pavel a jucat doar optimile la dublu Au zdrobit Suedia Handbalistele sunt aproape de C.M. Echipa națională de handbal feminin a României a câștigat lejer, la Uddevalla, meciul tur cu Suedia, scor 25-16 (14-5), contând pentru barajul de calificare la Campionatul Mondial. Astfel, vicecampioana mondială va avea o misiune ușoară în returul programat sâmbătă, 9 iunie, la ora 19, la Râmnicu Vâlcea, în echipa României a revenit și Carmen Amariei Lungu, după o absență de doi ani. Partida a fost la discreția româncelor, care în prima repriză au marcat 14 goluri, în timp ce suedezele au reușit să înscrie doar cinci puncte. „Este o victorie frumoasă, dar și foarte muncită. Poate este peste așteptări. Sunt mulțumit de cum a mers apărarea și ne dorim să fie la fel și la meciul retur“, a spus Tadici. Carmen Amariei a declarat că a fost minunat să revină la naționala României. „Am început mai emoționate, dar apoi apărarea a făcut diferența. Trebuie să începem să ne gândim la jocul nostru la C.M., pentru că România este o valoare de nivel mondial“, a declarat Amariei. Tragerea la sorți pentru componența grupelor la C.M. din Franța, din luna decembrie, va avea loc pe 20 iunie. Alte rezultate din barajul de calificare la C.M.: Polonia - Serbia 27-23, Spania - Turcia 33-25, Olanda - Croația 24-27, Slovenia - Austria 26-27, Danemarca - Ucraina 30-30, Macedonia - Belarus 26-21. Gronhölm a câștigat Acropofeul Sebastien Loeb s-a clasat pe locul secund Pilotul scuderiei Ford, finlandezul Marcus Gronhölm, a câștigat duminica trecută Raliul Acropolis, a opta etapă a sezonului din Campionatul Mondial de Raliuri. Trecându-și în cont a treia victorie din acest an competițional, după succesele obținute în Suedia și Italia, Gronhölm își consolidează poziția de lider în clasamentul piloților, finlandezul intrând în cea de-a doua parte a sezonului cu 65 de puncte. Acesta are acum un avans de nouă puncte față de campionul mondial en-titre, Sebastien Loeb (Citroen C4), care s-a clasat pe locul al doilea în cursa din Grecia. Podiumul etapei a fost completat de pilotul norvegian Petter Solberg (Subaru Impreza). Cursa din Grecia a fost interesantă, pilotul finlandez Marcus Gronholm învingându-l doar la o zecime pe Sebastien Loeb. Surpriza acestei etape a reprezentat-o evoluția piloților echipei Subaru, atât Petter Solberg, cât și Chris Atkinson terminând cursa în puncte; în clasamentul constructorilor, echipa Ford și-a adăugat șapte puncte în lupta cu rivalii de la Citroen, diferența fiind acum de 28 de puncte. Campionatul Mondial de Raliuri va intra într-o vacanță de vară de 60 de zile, următoarea etapă fiind programată în Finlanda, între 3 și 5 august. Valentino Rossi s-a impus la Mugello . Pilotul echipei Yamaha a obținut a doua victorie a sa în acest sezon de MotoGP Italianul Valentino Rossi a câștigat pentru a șasea oară consecutiv Grand Prix-ul Italiei la MotoGP, a șasea etapă a C.M. de Motociclism Viteză, care s-a desfășurat duminica trecută pe circuitul de la Mugello (Toscana). Pilotul scuderiei Yamaha a fost urmat de spaniolul Dani Pedrosa (Honda) și de brazilianul Alex Barros (Ducati). Valentino Rossi a obținut astfel a 60-a victorie la MotoGP, în clasamentul general, pe primul loc se află australianul Casey Stoner (Ducati), cu 115 puncte, urmat de Rossi, cu 106 puncte, și de Dani Pedrosa, cu 82 puncte. La clasa 250 cc s-a impus spaniolul Alvaro Bautista (Aprilia), acesta fiind urmat de Alex de Angelis din San Marino (Apuilia) și de spaniolul Hector Barbera (Aprilia). Cursa a fost marcată de căzătura în ultimul tur a liderului spaniol Jorge Lorenzo, aflat în luptă pentru primul loc cu De Angelis și Bautista. După căzătură, Lorenzo a reușit să revină și să încheie cursa pe locul opt, în clasamentul general, Lorenzo se menține pe primul loc (128 p), urmat de Andrea Divizioso (101 p) și de Alex de Angelis, cu 95 puncte. Spaniolul Hector Faubel a câștigat cursa la clasa 125 cc. Românul Robert Mureșan (Derbi) a ocupat locul 19. Următoarea etapă, Grand Prix-ul Catalunyei, are loc în acest weekend pe circuitul de lângă Barcelona. Tri MiCIi itl H rlil«r I [»si h RTl WWiU