Agenda, iulie-septembrie 2007 (Anul 18, nr. 27-39)

2007-08-18 / nr. 33

usUsMUUa-puMb Zb SPORT 18 august 2007 Medalii pentru șahiști România a obținut patru medalii (una de aur, două de argint și una de bronz) la cea de-a cincea ediție a Campionatului de șah al Uniunii Europene rezervat juniorilor,, din Austria. Georgiana Steluța Morea a câștigat medalia de aur la 12 ani, învingând-o chiar pe compatrioata sa, Daria Vișănescu, medaliată cu argint. Cea dea doua medalie de argint a fost obținută de Călin Gheorghiu (10 ani), iar cea de bronz de Robin Dragomirescu (14 ani). Cassano la Sampdoria Atacantul Antonio Cassano a fost împrumutat de Real Madrid pentru un sezon, cu o clauză de cumpărare definitivă, la Sampdoria Genova. Clubul italian se obligă să plătească o treime din salariul fotbalistului (1,2 milioane euro), restul urmând să fie plătit de clubul de care aparține, Real. Cassano a venit la Real în 2006 și a jucat pentru acest club 19 meciuri, marcând două goluri Euroliga Campioana României la pole, CSM Oradea, a fost repartizată în grupa C a primei etape de calificări a Euroligii, alături de Sibenik (Croația), Sabadell (Spania), Spandau (Grecia), Mariupios (Ucraina), Strakonice (Cehia) și Portinac (Portugalia). Meciurile se vor disputa la Berlin, în septembrie. Câștigătoarea Cupei României, Steaua, va evolua tot în grupa C, dar în cadrul Cupei L.E.N., la Catania, în octombrie, alături de Catania (Italia), Szeged (Ungaria) și Hapoel Tivon (Israel). veniți pe vas în liga Lampioniilor. “ Steaua a remizat la Borisov (scor 2-2), iar Dinamo a făcut meci egal la Lazio (scor 1-1) Steaua nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor, obținând, miercuri seara, doar o remiză, scor 2-2, pe terenul echipei BATE Borisov, în prima manșă a turului trei preliminar al Ligii Campionilor. BATE Borisov, prima formație din istoria Belarusului care a trecut de două tururi preliminare în Liga Campionilor, a reușit să țină în șah vedetele de la Steaua. Steaua a avut o singură ocazie clară de gol până la pauză, arătând mai degrabă ca o echipă dezorientată, fără inspirație. Totuși, rezultatul de egalitate dă mari speranțe echipei steliste pentru calificarea în grupele Ligii Campionilor. Echipa din Belarus a deschis scorul în minutul 40, după o lovitură liberă, prin fundașul Radkov. Steliștii au ieșit la atac după pauză și au egalat în minutul 58, prin golul lui Goian. Dică a fost din nou la înălțime, marcând golul desprinderii în minutul 84, tot dintr-o fază fixă. Numai că, atunci când nimeni nu se mai aștepta, Borisov a reușit să egaleze al doilea minut de prelungire, prin atacantul Buznyuk. Returul va avea loc în 28 august. Dinamo a remizat și ea în deplasare, scor 1-1, pe terenul echipei Lazio Roma, o formație mult mai galonată. Deși pornea cu șansa a doua în dubla cu Lazio, formația lui Mircea Rednic a reușit, marți seara, un rezultat mare pe Stadio Olimpico, un 1-1 care este plin de speranțe în perspectiva manșei retur de peste o săptămână de la București, în minutul 22, Dănciulescu a dat lovitura de grație învingându-l cu capul pe Ballotta, portarul de 43 de ani al lui Lazio. După gol, Lazio a dominat autoritar jocul. Lobonț a făcut însă minuni, parând inclusiv lovitura de la 11 metri a lui Rocchi din minutul 37. Italienii au egalat prin Murarelli, în minutul 54, dar dinamoviștii păstrează șanse mari de calificare în grupele Ligii Campionilor. Meciul a fost presărat de multe incidente. Arbitrul a eliminat trei jucători, doi de la Lazio (Bertram și Mutarelli), și pe Goian. Dinamo a fost încurajată de aproximativ 1000 de suporteri, mulți dintre ei români stabiliți în Peninsulă, înaintea partidei, în afara stadionului au avut loc ciocniri între suporterii celor două formații, cinci români fiind răniți. Lazio riscă să fie suspendată de UEFA dacă va fi găsită vinovată. Returul va avea loc în 29 august. Dinamoviștii au ratat șansa unei victorii la Roma tirei medalii la canotaj . Juniorii noștri sunt la înălțime România a obținut trei medalii, una de aur și două de bronz, la Campionatul Mondial de canotaj al juniorilor, competiție găzduită de baza olimpică de la Beijing. Delegația țării noastre a câștigat titlul mondial prin echipajul feminin de 8+1. Ambarcațiunea României a condus finala de la un capăt la altul, devansând echipajele Germaniei și Statelor Unite ale Americii, apărându-și titlul mondial cucerit la precedenta ediție a Mondialelor. Primul bronz a fost adus de echipajul feminin de doi rame, care a pierdut pe ultimii metri titlul mondial în fața Chinei. Pe locul II s-a clasat Germania. A urmat apoi cursa masculină de doi rame, acolo unde românii au încheiat tot pe locul III, în spatele Chinei și Canadei. Locul VI la polo România a jucat în Liga Mondială Naționala de polo a României a terminat pe locul VI Liga Mondială desfășurată la Berlin. în meciul pentru locul VII, formația Canadei a învins echipa Chinei cu scorul de 12-11. Echipa României, cea mai valoroasă din istorie, a participat pentru prima dată la turneul final al Ligii Mondiale. La competiția desfășurată la Berlin, echipa țării noastre a jucat șase partide în mai puțin de o săptămână, înregistrând trei victorii și trei înfrângeri. Pentru rezultatul obținut, echipa antrenată de Vlad Hagiu va primi 25 000 de dolari din partea Federației Internaționale de Natație; în urma acestui rezultat, selecționata României a ratat șansa de a participa la Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008. Amical cu Turcia Naționala de fotbal a României va juca miercuri, 22 august, o partidă amicală cu selecționata Turciei, meciul fiind programat pe Stadionul Național din Complexul Sportiv „Lia Manoliu“ București. Pentru acest meci, selecționerul Victor Pițurcă a convocat șase „stranieri", printre care se numără și timișoreanul Paul Codrea, legitimat în Italia, la Siena. Cosmin Contra, de la Getafe, este accidentat. Meciul cu Turcia se va juca miercuri, la ora 21, fiind transmis în direct de TVR 1. Violențe la Roma Cinci suporteri români au fost răniți, marți seara, la Roma, în timpul ciocnirilor cu fani italieni, înainte de meciul dintre Lazio și Dinamo. Ciocnirile au avut loc în afara stadionului. Cea mai gravă răpire vizează un bărbat în vârstă de 33 de ani, lovit la o coastă, care a fost spitalizat la Spitalul Santo Spirito. Un al doilea suporter a primit îngrijiri tot la acest spital, pentru o lovitură de cuțit la un picior. Fotbal feminin Echipa de fotbal feminin CFF Clujana Protherm s-a calificat, în premieră pentru România, în turul II al Cupei UEFA Women’s Cup, după ce a ocupat locul doi în turneul din turul I, desfășurat în Cipru. Clujencele au acumulat șapte puncte, la fel ca și câștigătoarea grupei, Sparta Praga, dar cu un golaveraj inferior: în turul II, Clujana va juca în grupă cu Unnea, campioana Suediei, Roosyianka, din Rusia, și Vitebsk, campioana Belarusului. Pagină realizată de DORIN ȘIPEȚIAN Wenger cere proba video în fotbal Managerul echipei Arsenal este pentru acordarea cartonașelor după încheierea meciurilor Francezul Arsene Wenger este unul dintre cei mai importanți antrenori din Anglia și Europa, managerul clubului Arsenal Londra fiind și una dintre cele mai autorizate voci din Premiership. De obicei, când Wenger spune ceva, cuvintele sale au greutate și sunt luate în considerare inclusiv de oficialii Federației Engleze. Francezul a cerut introducerea cartonașelor roșii acordate după încheierea meciurilor, care să îi pedepsească pe simulanții care plonjează, în special în careu, și care pot fi dovediți prin apelul la probele video. „Singura metodă de a scăpa de simulări și de nesfârșitele polemici legate de penalty-uri este să se poată acorda cartonașe roșii pentru astfel de plonjoane, după meci. Sunt total împotriva simulărilor, iar regulile sunt destul de simple: ceea ce vede arbitrul este judecat de arbitru, iar ceea ce acesta nu vede poate fi analizat de comisia federației. Sunt pentru folosirea video“, a precizat Wenger la câteva zile după ce s-a disputat prima etapă din noul sezon competițional Premiership. Ceva mai la nord, în Scoția, federația de acolo a aprobat deja introducerea judecării fazelor litigioase pe baza materialelor video la finalul partidelor. Deocamdată doar în stadiul de probă, această lege ar putea intra în vigoare în fotbalul scoțian începând cu anul viitor. Francezul are un cuvânt greu de spus în fotbalul englez Succese la kaiac-canoe România a obținut trei medalii la C.M. Delegația țării noastre a câștigat o medalie de aur, una de argint și una de bronz la Campionatele Mondiale de kaiac-canoe de la Duisburg. Echipajul masculin de canoe al României s-a impus, sâmbăta trecută, în finala probei pe distanța de 1000 m, devansând Germania și Ungaria, într-o altă finală, echipajul de canoe dublu pe distanța de 1000 m s-a clasat pe locul IV. Proba a fost câștigată de Germania, în finala probei de canoe simplu pe distanța de 1000 m, Florin Mironcic a ocupat locul VII, iar echipajul de canoe dublu, format din Silviu Simioncencu și Loredan Popa, s-a clasat pe locul V pe distanța de 200 m. Echipajul de canoe 4 pe distanța de 200 m a terminat tot pe poziția a V-a. Echipajul de kaiace, format din Alin Anton, Alexandru Ceaușu, Florean Mada și Ștefan Vasile, a ocupat locul VI pe aceeași distanță, 200 m, în proba de canoe dublu, pe distanța de 500 de metri, echipajul României s-a clasat pe locul doi în finala ce a avut loc ieri, într-o altă finală de ieri, Florin Mironcic s-a clasat pe locul VI la canoe simplu masculin, pe distanța de 500 de metri. Echipajul de canoe 4 al României a ocupat locul III pe distanța de 500 metri. Ambarcațiunea românească de kaiac 4 pe distanța de 500 de metri s-a clasat abia pe locul V. locuri în Cupa ITSA Oțelul și CFR Cluj în turul doi România participă cu trei echipe în Cupa UEFA. Două dintre ele joacă în turul doi preliminar al Cupei UEFA, Oțelul Galați și CFR Cluj, iar Rapid, cea de-a treia reprezentantă a țării noastre în această competiție, va intra în joc în turul întâi, următoarea fază. Oțelul Galați a venit din Cupa UEFA Intertoto, unde a avut un parcurs excelent, eliminând în ultimul act formația turcă Trabzonspor. Din păcate, în campionatul Ligii I, echipa antrenată de Petre Grigoraș a acumulat doar trei puncte în primele trei etape. CFR Cluj joacă tare pe ambele planuri, Cupa UEFA și campionat. Echipa antrenată de Ioan Andone a acumulat șapte puncte, fiind una dintre principalele candidate la titlu. în prima manșă a turului doi al Cupei UEFA, Oțelul Galați a jucat joi în deplasare, cu formația bulgară Lokomotiv Sofia. Gălățenii au pierdut neașteptat meciul din deplasare cu scorul de 3-1. Cealaltă formație românească prezentă în această fază a competiției, CFR Cluj, s-a întâlnit pe teren propriu cu formația cipriotă Anorthosis Famagusta. Și ardelenii au cedat în prima manșă din turul doi preliminar al Cupei UEFA cu același scor, 3-1, anulându-și practic aproape orice șansă de a accede în faza superioară a competiției. Meciurile retur vor avea loc în 30 august. Supercupei Ajax și Sporting Sporting Lisabona a câștigat, sâmbăta trecută, Supercupa Portugaliei, după ce a învins, cu scorul de 1-0, formația FC Porto. Unicul gol al câștigătoarei Cupei Portugaliei a fost marcat de Izmailov. Sporting a câștigat Supercupa Portugaliei pentru a șasea oară în istorie, în Olanda, Ajax Amsterdam a câștigat, sâmbăta trecută, Supercupa Olandei, după ce a învins, cu scorul de 1-0, formația PSV Eindhoven, obținând pentru a treia oară consecutiv trofeul ce poartă numele legendarului fotbalist olandez Johann Cruyff. George Ogăraru a fost titular. Obiectiv îndrăzneț pentru „stejari“ . Rugbyștii joacă primul meci la C.M. cu Italia La Cupa Mondială din Franța, echipa națională de rugby a României are ca obiectiv ocuparea locului trei în grupa C, unde va evolua alături de Noua Zeelandă, Scoția, Italia și Portugalia. Dacă își vor atinge ținta, rugbyștii români vor fi recompensați cu suma totală de 300 000 de euro. „Este un moment important pentru noi și mă bucur că în sânul echipei începe să crească, de câteva zile, o atmosferă și o stare de spirit propice pentru mari nebunii. Echipa va avea un obiectiv foarte îndrăzneț, ocuparea locului trei în grupăs, iar acest lucru presupune câștigarea primului meci contra Italiei.a fi dificil, dar nu imposibil“, a declarat președintele Federației Române de Rugby, George Straton. Jucătorul Romeo Gontineac, care va participa la a patra ediție a Cupei Mondiale, spune că România își propune pentru prima dată un obiectiv curajos. „Este pentru prima oară când ne propunem un obiectiv curajos, poate și pentru că avem o grupă care poate fi considerată accesibilă. Noua Zeelandă este favorită fără discuție, dar cu Italia, Scoția și Portugalia putem juca“, a afirmat Gontineac. In primul meci, naționala de rugby a României va întâlni Italia, la Marsilia, în 12 septembrie. Turneul se va desfășura între 7 septembrie și 20 octombrie.