Audio-Vizuális Közlemények, 1982 (19. évfolyam, 1-6. szám)

1982 / 4. szám

Az ismert televíziós játékok alapján kétféle program készült. Az egyik a TV-foci játék ötletén alapul. Két személy játszhatja. A játék kezdetekor megadható: — a játékosok neve, — hány ■ gólig menjen a játék, — a pálya szélessége, — a két „kapus" mérete, — a labda sebessége, — a labda visszaverődésének szöge. A játékosok a kapusok mozgatásával (fel-le) tudják kivédeni a labdát. A másik program a Lehet egy kérdéssel több? című TV-műsorból ismert TV­-játék(EBCD) ötletéből készült. Két személy játszhatja. Mindkettőjüknek arra kell törekedni, hogy saját mozgó vonalaikat úgy irányítsák, hogy az ne ütközzön neki a már meglévő vonalaknak. A vonalakat négy irány­ban lehet vezérelni (le, fel, bal, jobb). Az AMOBA (8. ábra) játékot egy négyzet­hálón játszó két személy, felváltva téve egy-egy jelet (X, ill. Y) a háló egy-egy pontjába. Mindkettő célja az, hogy minél hamarabb elérje, hogy saját feléből öt egy vonalban helyezkedjen el (függőlegesen, átlósan vagy vízszintesen). A programmal ezt a játékot játszhatja két ember, ember és gép vagy gép a géppel. A gép 3 különböző fokozatban képes játszani, a prog­ram méri a játékosok által felhasznált időt is. Számítástechnika oktatása Az ABC80 laboratóriumnak 4 fő oktatási területet kell kiszolgálnia, ezek: — matematika-fizika tanárszak, — nem matematika szakos tanárok, — nem tanár szakok, — tanártovábbképzés. A matematika-fizika szakos hallgatók oktatá­sát az ABC80 laboratórium létrehozásától kezdve ezekre a gépekre alapozzuk. Főleg nekik kell majd tanítani a középiskolákban a számítás­­technikát, ill. részt kell venniük a többi tanár továbbképzésében. A 3 féléves számítástechnika tantárgy keretein belül megismerkednek a programozás alapjaival, a BASIC programozási nyelvvel, a számítógépek felépítésével, alkalma­zási területeivel és lehetőségeivel, s az utolsó félévben önállóan komolyabb feladatokat olda­nak meg. Mivel az iskolaszámítógép hasonló kategóriájú gép lesz, ezért az ilyen oktatás alapvető követelmény. Az új rendszerű oktatás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a géppel 194

Next