Autó-Motor, 1954. július-december (7. évfolyam 13-24. szám)
1954-07-01 / 13. szám
Kedves Autó-Motor! Itt küldök egy képet az ajkai benzinkútról Tósokberénd ■felé vezető útról. Feneketlen sár az egész, egy-egy eső után még napokkal is. Sokszor látni ezen az úton Mávaut-kocsit majdnem felborulva, s csak a gépkocsivezetők és az utasok, valamint a járókelők közös összefogásával lehet kimenteni a kocsikat a sártengerből. Pedig rengeteg jármű közlekedik itt, mert a lakótelepen hatalmas építkezések folynak. Kovács Imre gyári munkás Ajka, Maszobai Lakótelep A levélre a Közlekedésügyi Minisztérium Ütosztályának vezetője így válaszolt: „A tósoki bekötőút és a többi kezdetleges makadámút annak idején a szekérforgalom igényeinek megfelelt, de nem felel meg most, amikor népgazdasági tervünk a környék nagymértékű fejlődését teszi lehetővé. A tósoki bekötőút korszerűsítését tervbe vettük. Az út felázását egyébként a kedvezőtlen altalaj és a hosszú télen a burkolat alatt képződött jéglencsék olvadása idézte elő. Ezt a felázást az Útfenntartó Vállalat helyreállította Jobb utakat az építkezésekhez! A Csepel-motorosok nevében Kedves Szerkesztőség! Talán még időben kérem segítségüket. Az idén nélkülözzük az országúti Csepel-szolgálatot, amelyik már évek óta beigazolta fontosságát. Ezen a nyáron talán még nagyobb feladatokat láthatna el, hiszen újabb tömegek vásároltak Csepelmotorokat és vasárnaponként, főleg a balatoni országúton, nekünk motorosoknak megnyugtatást jelentene, ha ott tudnánk a szervisz-kocsit. Kőszegi Gyula Kispest Miután a javítóipar — az Autóközlekedési Főigazgatóság tájékoztatása szerint — idén nem vállalkozhatik az országúti szolgálat felállítására, az RM Művek Motorkerékpárgyárának kellene gondoskodnia arról, hogy a „Csepelesek" hétvégi útjait megkönnyítse. Használható tartályt a traktorokra! Kedves Autó -Motort Mint régi olvasód, ismerem pontos és megbízható, szívességteljes, munkádat és ezért közlöm Veledpanaszomat, mert tudom, hogy levelem nem kerül a papírkosárba. Mint gépkocsivezető, 1951. óta dolgozom egy G-35-ös vontatóval ez idő alatt az üzemanyagtartály hétszer repedt meg a sarkok hegesztésénél , és minden esetben jelentős mennyiségű üzemanyag veszett kárba. Egy hónappal ezelőtt sikerült a Mezőgazdasági Gépalkatrészkereskedelmi Vállalatnál egy újtankot beszerezni — ám egyhónapi használat után az is 15 cm hosszan szétrepedt és ismét 40 liter üzemanyag ment veszendőbe. Tudomásom van arról, hogy egyes állami gazdaságok még roszszabbul jártak, mert jóformán használatba se vették a nehezen beszerzett tartályt és máris folyt. Megkérdem a Traktorgyár dolgozóitól: szabad-e ilyen felelőtlen és hanyag munkával kiszolgálni országunk népét? Ők belenyugodjának-e, ha az üzletben vásárolnak valamit és azt más gyár dolgozói ilyen módon készítették volna el? Most még két dolgot kérek a Vörös Csillag Traktorgyártól: 1. Az egy hónapja vásárolt tartály helyett bocsásson vállalatom rendelezésére másik tartályt, de olyat, amellyel bebizonyítják, hogy tudnak jó munkát is végezni. 2. Vegyék figyelembe a következő javaslatomat: amellett, hogy természetesen a sarkokat becsületesebben hegesszék meg , a tartály belső részét választófallal 6 részre kellene osztani (alul átfogókkal), hogy a mozgást végző üzemanyag ne tudja a nagyfelületű oldalakat olyan erővel lökdösni és azt hajlítani, úgyis elég egyéb rázkódást kell kibírnia. Kaper Albert a BANYA- ÉS ÉPÍTŐANYAGIPARI És jelvényes sztahanovista dolgozója Budapest, VII., Almássy tér 13. A fentiek valódiságát igazoljuk: Győr-Sopron megyei Tanács BANYA- ÉS ÉPÍTŐANYAGIPARI ÉS I. sz. Mozgó Kirendeltsége Kőszeg, Beloiannisz-u. 7. A dolgozók javaslatára... MAKAY LAJOS gépkocsivezető (IV. Nagyszombati-u. 5.) Írja: A Sztálin-hídnak az Elektromos-pálya mellett lévő lejárójánál az úttest olyan hibás, hogy legutóbb egy 5 tonnás Mercedes szenvedett itt első tengelytörést." A BM. BUDAPESTI FŐOSZTÁLYÁNAK csoportvezetője így válaszolt: Megtettem az Intézkedést a Sztálin-híd jelzett lejáratának rendbehozására. Miért nem lehet még kapni a motorkerékpár-akkumulátortöltőt ? T. Szerkesztőség! Az „Autó-Motor" olvasói joggal nehezményezik, hogy még mindig nem lehet kapni a motorkerékpár akkumulátortöltő-berendezést, amelynek gyártásáról a lapban értesítést közöltek. A gyártás valóban megindult, azonban a nagy érdeklődés ellenére sem lehet a készüléket forgalomba hozni, mivel annak fogyasztói árát közel két hónap óta nem állapították meg. Az ármegállapítást felettes hatóságunk, a KGM Híradástechnikai Igazgatóság állandóan sürgeti, de a Belkereskedelmi és a Pénzügyminisztérium még mindig nem hozott döntést a cikket esetleg terhelő forgalmiadó ügyében. örülnénk, ha az „Autó-Motor" közbenjárása hozzásegítene bennünket ahhoz, hogy ezt a keresett cikket mihamarabb a fogyasztókhoz eljuttathassuk. KONVERTA EGYENIRÁNYÍTÓ GYÁR : Zentai Ernő igazgató Vajda István o. v. Lapzártakor értesített bennünket a Konvertagyár vezetősége, hogy az illetékesek végre megállapították az árat 190 forintban, s így a készülék forgalomba kerülhet. ,Segítsünk egymáson!. Olvastuk nemrég a Levelesládában a levelet, amelyben a Kecskeméti Tefu kirendeltsége köszönetet mond a Pécsi Tefunak a kihelyezések alkalmával nyújtott segítségekért. Mi is számtalan esetben segítettünk ki idegen vállalatokat és ugyanúgy kaptunk mi is elvtársi támogatást nem egyszer, ami nekünk esett jól. Sajnálatos azonban, hogy vannak vállalatok, amelyek elfeledkeznek arról, hogy a kisegítések után a kölcsönadottholmikat vissza is kellene adni. A múlt év nyarán a 17-es tatai Tefu több gépkocsivezetője Kecskeméten dolgozott a begyűjtésnél és mi gyakran kisegítettük őket üzemanyaggal, alkatrészekkel, vagy helyet adtunk a javítások elvégzéséhez. Kölcsönadtunk például 130 literre szóló gázolajjegyet, — amelynek átvételét Máté József és Stuhl Imre gépkocsivezetők írták alá — és mind a mai napig nem adták még vissza, annak ellenére, hogy erre már többször felszólítottuk őket. Az ilyen magatartás nem népszerűsíti a „Segítsünk egymásoal" mozgalmat. Talán ezeknek a soroknak a közlése észretéríti mindazokat, akik érintve érzik ■magukat... Körös János a KONZERV- ÉS HÚSIPARI SZÁLLÍTÁSI VALL. Kecskemét! Kirendeltségének vezetője Címképünkön: A Sztálingrádi Traktorgyárból útnak indítják a DT-54 lánctalpas traktorokat ( Fotó J. Trjihanov)