Autó-Motor, 1954. július-december (7. évfolyam 13-24. szám)

1954-07-01 / 13. szám

Kedves Autó-Motor! Itt küldök egy képet az ajkai benzinkútról Tósokberénd ■felé vezető útról. Feneketlen sár az egész, egy-egy eső után még napokkal is. Sokszor látni ezen az úton Mávaut-kocsit majdnem felborulva, s csak a gépkocsivezetők és az utasok, valamint a járókelők közös összefogásával lehet kimenteni a kocsikat a sártengerből. Pedig rengeteg jármű közlekedik itt, mert a lakótelepen hatalmas építkezések folynak. Kovács Imre gyári munkás Ajka, Maszobai Lakótelep A levélre a Közlekedésügyi Minisztérium­ Ütosztályának vezetője így válaszolt: „A tósoki bekötőút és a többi kezdetleges makadámút annak idején a szekérforgalom igényeinek megfelelt, de nem felel meg most, amikor nép­gazdasági tervünk a környék nagymértékű fejlődését teszi lehetővé. A tó­soki bekötőút korszerűsítését tervbe vettük. Az út felázását egyébként a kedvezőtlen altalaj és a hosszú télen a burkolat alatt képződött jéglencsék olvadása idézte elő. Ezt a felázást az Útfenntartó Vállalat helyreállította Jobb utakat az építkezésekhez! A Csepel-motorosok nevében Kedves Szerkesztőség! Talán még időben kérem segítségüket. Az idén nélkülözzük az országúti Csepel­­-szolgálatot, amelyik már évek óta be­igazolta fontosságát. Ezen a nyáron talán még nagyobb feladatokat láthatna el, hiszen újabb tömegek vásároltak Csepel­­motorokat és vasárnaponként, főleg a balatoni országúton, nekünk motorosok­nak megnyugtatást jelentene, ha ott tud­nánk a szervisz-kocsit.­­ Kőszegi Gyula Kispest Miután a javítóipar — az Autóközlekedési Főigaz­gatóság tájékoztatása szerint — idén nem vállalkozhatik az országúti szolgálat felállítá­sára, az RM Művek Motorkerékpárgyárának kel­lene gondoskodnia arról, hogy a „Csepelesek" hétvégi útjait megkönnyítse. Használható tartályt a traktorokra! Kedves Autó -Motort Mint régi olvasód, ismerem pontos és megbízható, szívességteljes­­, munkádat és ezért közlöm Veled­­panaszomat, mert tudom, hogy levelem nem kerül a papírkosárba. Mint gépkocsivezető, 1951. óta dolgozom egy G-35-ös vontatóval ez idő alatt az üzemanyagtartály hétszer repedt meg a sarkok hegesztésénél , és minden esetben jelentős mennyiségű üzemanyag veszett kárba. Egy hónappal ezelőtt sikerült a Mezőgazdasági Gép­alkatrészkereskedelmi Vállalatnál egy új­­tankot beszerezni — ám egyhónapi használat után az is 15 cm hosszan szétrepedt és ismét 40 liter üzemanyag ment veszendőbe. Tudomásom van arról, hogy egyes állami gazdaságok még rosz­­szabbul jártak, mert jóformán használatba se vették a nehezen be­szerzett tartályt és máris folyt. Megkérdem a Traktorgyár dolgozóitól: szabad-e ilyen felelőtlen­­ és hanyag munkával kiszolgálni országunk népét? Ők belenyugod­­j­ának-e, ha az üzletben vásárolnak valamit és azt más gyár dol­gozói ilyen módon készítették volna el? Most még két dolgot kérek a Vörös Csillag Traktorgyártól: 1. Az egy hónapja vásárolt tartály helyett bocsásson vállalatom­­ rendelezésére másik tartályt, de olyat, amellyel bebizonyítják, hogy tudnak jó munkát is végezni. 2. Vegyék figyelembe a következő javaslatomat: amellett, hogy természetesen a sarkokat becsületesebben hegesszék meg , a tar­tály belső részét választófallal 6 részre kellene osztani (alul át­fogókkal), hogy a mozgást végző üzemanyag ne tudja a nagy­felületű oldalakat olyan erővel lökdösni és azt hajlítani, úgyis elég egyéb rázkódást kell kibírnia. Kaper Albert a BANYA- ÉS ÉPÍTŐ­ANYAGIPARI És jelvényes sztahanovista dolgozója Budapest, VII., Almássy­ tér 13. A fentiek valódiságát igazoljuk:­­ Győr-Sopron megyei Tanács BANYA- ÉS ÉPÍTŐANYAGIPARI ÉS I. sz. Mozgó Kirendeltsége Kőszeg, Beloiannisz-u. 7. A dolgozók javaslatára... MAKAY LAJOS gépkocsivezető (IV. Nagyszombati-u. 5.) Írja: A Sztálin-hídnak az Elektromos-pálya mellett lévő lejárójánál az úttest olyan hibás, hogy legutóbb egy 5 tonnás Mercedes szen­vedett itt első tengelytörést." A BM. BUDAPESTI FŐOSZTÁLYÁNAK csoportvezetője így vála­szolt: Megtettem az Intézkedést a Sztálin-híd jelzett lejáratának rendbe­hozására. Miért nem lehet még kapni a motorkerékpár-akkumulátor­töltőt ? T. Szerkesztőség! Az „Autó-Motor" olvasói joggal nehezménye­zik, hogy még mindig nem lehet kapni a motor­­kerékpár akkumulátortöltő-berendezést, amelynek gyártásáról a lapban értesítést közöltek. A gyár­tás valóban megindult, azonban a nagy érdek­lődés ellenére sem lehet a készüléket forga­lomba hozni,­­ mivel annak fogyasztói árát közel két hónap óta nem állapították meg. Az ármegállapítást felettes hatóságunk, a KGM Híradástechnikai Igazgatóság állandóan sürgeti, de a Belkereskedelmi és a Pénzügyminisztérium még mindig nem hozott döntést a cikke­t eset­leg terhelő forgalmiadó ügyében. örülnénk, ha az „Autó-Motor" közbenjárása hozzásegítene bennünket ahhoz, hogy ezt a ke­resett cikket mihamarabb a fogyasztókhoz eljut­tathassuk. KONVERTA EGYENIRÁNYÍTÓ GYÁR : Zentai Ernő igazgató Vajda István o. v. Lapzártakor értesített bennünket a Konverta­­gyár vezetősége, hogy az illetékesek végre meg­állapították az árat 190 forintban, s így a készü­lék forgalomba kerülhet. ,Segítsünk egymáson!. Olvastuk nemrég a Levelesládában a levelet, amelyben a Kecskeméti Tefu kirendeltsége kö­szönetet mond a Pécsi Tefunak a kihelyezések alkalmával nyújtott segítségekért. Mi is számtalan esetben segítettünk ki idegen vállalatokat és ugyanúgy kaptunk mi is elv­társi támogatást nem egyszer, ami nekünk esett jól. Sajnálatos azonban, hogy vannak vállalatok, amelyek elfeledkeznek arról, hogy a kisegítések után a kölcsönadott­­holmikat vissza is kellene adni. A múlt év nyarán a 17-es tatai Tefu több gép­kocsivezetője Kecskeméten dolgozott a begyűjtés­nél és mi gyakran kisegítettük őket üzemanyag­gal, alkatrészekkel, vagy helyet adtunk a javí­tások elvégzéséhez. Kölcsönadtunk például 13­0 literre szóló gázolaj­jegyet, — amelynek átvéte­lét Máté József és Stuhl Imre gépkocsivezetők írták alá — és mind a mai napig nem adták még vissza, annak ellenére, hogy erre már több­ször felszólítottuk őket. Az ilyen magatartás nem népszerűsíti a „Se­gítsünk egymásoal" mozgalmat. Talán ezeknek a soroknak a közlése észretéríti mindazokat, akik érintve érzik ■magukat... Körös János a KONZERV- ÉS HÚSIPARI SZÁLLÍTÁSI VALL. Kecskemét! Kirendeltségének vezetője Címképünkön: A Sztálingrádi Traktorgyárból útnak indítják a DT-54 lánctalpas traktorokat ( Fotó J. Trjihanov)

Next