Autó-Motor, 1955. július-december (8. évfolyam 13-24. szám)
1955-10-01 / 19. szám
Jelentés a Hatnapos versenyről: NEMZETKÖZI TRÓFEA: Német Szövetségi Köztársaság EZÜST SERLEG : Csehszlovák Köztársaság A csehszlovákiai Gottwaldovban október 13-án tizenhét ország legjobb motorversenyzői álltak rajthoz a XXX. Nemzetközi Hatnapos Versenyen. A résztvevőknek hat szakaszban mintegy 2000 km-es útvonal nehézségeit kellett leküzdeniük, az egyik nap éjszakai verseny is volt. Ezidén a korábbiaknál nehezebb útvonalon vezették a mezőnyt, hogy a végeredményt ne csak az utolsó napi gyorsasági verseny döntse el. A különböző minőségű országutakon kívül sok helyen erdei ösvényeken, sziklás hegyi terepen, patakmedreken át vitt a verseny. Az útvonal nehézségeit fokozta a rossz időjárás. Ragyogó napfényben rajtoltak ugyan, de mégaz első órákban elborult az idő és a többnapos szüntelen esőzés teljesen feláztatta az egyes útszakaszokat. Ezért a rendezőség több helyen kénytelen volt módosítani az eredetileg kijelölt útvonalat. A legnagyobb akadályokat az első két napon kellett a versenyzőknek leküzdeniük. Az első szakaszban érte halálos kimenetelű baleset az olasz Serafinit, emiatt az olasz versenyzők a következő nap már nem álltak rajthoz. A férfias, kemény küzdelemből végülis a Német Szövetségi Köztársaság csapata került ki győztesen. A jövő évi Hatnapost eszerint Nyugat-Németország rendezi. A második helyen 29 ponttal Csehszlovákia csapata végzett. Ugyancsak a csehszlovákok nyerték az Ezüstserleget és a klubcsapatok versenyét is. A Hatnaposon elindult 243 versenyzőből mindössze 115-en értek célba. Hibapont nélkül végeztek — tehát aranyérmet kaptak — 56-an, ezüstéremhez 25-en, bronzéremhez 34-en jutottak. Reméljük, hogy 1956-ban a magyar csapat is rajthoz áll. dia—B 624 bp., 13. Románia—B 721 bp., 14. Hollandia—A 839 bp, 15. Anglia—B 900 bp., 16. Lengyelország—B 936 bp., 17. Belgium—B 1014 bp., 18. Norvégia 1156 bp., 19. Svédország—B 1312 bp., 20. Svédország—A 1400 bp., 21. Olaszország—A 1500 bp., 22. Olaszország—B 1600 bp., 23. Svájc 1700 bp. A KLUBCSAPATOK versenyében 23 résztvevő klubcsapat közül: 1. KAMK Pardubice 11 p. 2. ADAC Gau Nordbayern 43 p. 3. ADAC Gau Hansa Hamburg 72 p. A GYÁRI CSAPATOK versenyében az Auto-Union, Marco, NSU I. és NSU II. csapatai futottak be büntetőpont nélkül. A NEMZETKÖZI TRÓFEÁT a Német Szövetségi Köztársaság nyerte büntetőpont nélkül, 2. Csehszlovákia 29 bp., 3. Anglia 329 bp., 4. Ausztria 1147 bp., 5. Svédország 1500 bp., 6. Olaszország 2502 bp. AZ EZÜST SERLEGÉRT folyt versenyben: 1. Csehszlovákia B csapata 0 bp., (+ 1541,4 a gyorsaságiért), 2. Lengyelország A csapata 0 top.,(+ 1206), 3. Német Szövetségi Köztársaság 0 bp., (+ 1171), 4. Csehszlovákia A csapata 8 bp., 5. Ausztria 55 bp., 6. Belgium—A 211 bp., 7. Bulgária 351 bp., 8. Románia—A 460 bp., 9. Anglia—A 502 bp., 10. Finnország 511 bp., 11. Német Szövetségi Köztársaság—A 613 bp., 12. Hollan- 1. A verseny második napján nehéz látási viszonyok közt, ködös időben a Beszkidek úttalan lejtőin folyt a verseny. Képünkön Lars Hansson svéd versenyző (Husqvarna) és a nyugat-német Fritz Wöhle (Mars- Stella) 2. Iszaptenger fogadta a versenyzőket az útvonal egyik legnehezebb szakaszán. Elől Stierland (Anglia) nehéz Royal Enfield motorján „korcsolyázik” a lejtőn 3. Az Ezüst Serleget nyert csehszlovák csapat: Staska, Polanka, Soucek (CZ) 4. A Német Szövetségi Köztársaság Trófeát nyert csapata: Ziczewicz, Deike (Marco), Brack, Feser, Abt (OKW) fFntaluzha CTK felv.)