Autó-Motor, 1955. július-december (8. évfolyam 13-24. szám)

1955-10-01 / 19. szám

Jelentés a Hatnapos versenyről:­ NEMZETKÖZI TRÓFEA: Német Szövetségi Köztársaság EZÜST SERLEG : Csehszlovák Köztársaság A csehszlovákiai Gottwaldovban október 13-án tizenhét ország legjobb motorversenyzői álltak rajthoz a XXX. Nemzetközi Hat­napos Versenyen. A résztvevőknek hat szakaszban mintegy 2000 km-es útvonal nehézségeit kellett leküzdeniük, az egyik nap éj­szakai verseny is volt. Ezidén a korábbiaknál nehezebb útvona­lon vezették a mezőnyt, hogy a végeredményt ne csak az utolsó napi gyorsasági verseny döntse el. A különböző minőségű ország­utakon kívül sok helyen erdei ösvényeken, sziklás hegyi terepen, patakmedreken át vitt a verseny. Az útvonal nehézségeit fokozta a rossz időjárás. Ragyogó napfényben rajtoltak ugyan, de még­az első órákban elborult az idő és a többnapos szüntelen esőzés teljesen feláztatta az egyes útszakaszokat. Ezért a rendezőség több helyen kénytelen volt módosítani az eredetileg kijelölt út­vonalat. A legnagyobb akadályokat az első két napon kellett a versenyzőknek leküzdeniük. Az első szakaszban érte halálos ki­menetelű baleset az olasz Serafinit, emiatt az olasz versenyzők a következő nap már nem álltak rajthoz. A férfias, kemény küzdelemből végülis a Német Szövetségi Köztársaság csapata került ki győztesen. A jövő évi Hatnapost eszerint Nyugat-Németország rendezi. A második helyen 29 pont­tal Csehszlovákia csapata végzett. Ugyancsak a csehszlovákok nyerték az Ezüstserleget és a klubcsapatok versenyét is. A Hatnaposon elindult 243 versenyzőből mindössze 115-en értek célba. Hibapont nélkül végeztek — tehát aranyérmet kap­tak — 56-an, ezüstéremhez 25-en, bronzéremhez 34-en jutottak. Reméljük, hogy 1956-ban a magyar csapat is rajthoz áll. dia—B 624 bp., 13. Románia—B 721 bp., 14. Hollandia—A 839 bp, 15. Anglia—B 900 bp., 16. Lengyelország—B 936 bp., 17. Belgium—B 1014 bp., 18. Nor­végia 1156 bp., 19. Svédor­szág—B 1312 bp., 20. Svédor­szág—A 1400 bp., 21. Olaszor­szág—A 1500 bp., 22. Olaszor­szág—B 1600 bp., 23. Svájc 1700 bp. A KLUBCSAPATOK versenyé­ben 23 résztvevő klubcsapat közül: 1. KAMK Pardubice 11 p. 2. ADAC Gau Nordbayern 43 p. 3. ADAC Gau Hansa Hamburg 72 p. A GYÁRI CSAPATOK verse­nyében az Auto-Union, Marco, NSU I. és NSU II. csapatai fu­tottak be büntetőpont nélkül. A NEMZETKÖZI TRÓFEÁT a Német Szövetségi Köztársaság nyerte büntetőpont nélkül, 2. Csehszlovákia 29 bp., 3. Anglia 329 bp., 4. Ausztria 1147 bp., 5. Svédország 1500 bp., 6. Olaszország 2502 bp. AZ EZÜST SERLEGÉRT folyt versenyben: 1. Csehszlovákia B csapata 0 bp., (+ 1541,4 a gyor­saságiért), 2. Lengyelország A csapata 0 top.,­­(+ 1206), 3. Né­met Szövetségi Köztársaság 0 bp., (+ 1171), 4. Csehszlovákia A csapata 8 bp., 5. Ausztria 55 bp., 6. Belgium—A 211 bp., 7. Bulgária 351 b­p., 8. Romá­nia—A 460 bp., 9. Anglia—A 502 bp., 10. Finnország 511 bp., 11. Német Szövetségi Köztársa­ság—A 613 bp., 12. Hollan- 1. A verseny második napján nehéz látási viszonyok közt, kö­dös időben a Beszkidek úttalan lejtőin folyt a verseny. Képün­kön Lars Hansson svéd ver­senyző (Husqvarna) és a nyu­­gat-német Fritz Wöhle (Mars- Stella) 2. Iszaptenger fogadta a ver­senyzőket az útvonal egyik leg­nehezebb szakaszán. Elől Stier­­land (Anglia) nehéz Royal En­field motorján „korcsolyázik” a lejtőn 3. Az Ezüst Serleget nyert cseh­szlovák csapat: Staska, Polan­ka, Soucek (CZ) 4. A Német Szövetségi Köztár­saság Trófeát nyert csapata: Ziczewicz, Deike (Marco), Brack, Feser, Abt (OKW) fFnta­luzha CTK felv.)

Next