Autó-Motor, 1958. július-december (11. évfolyam 12-23. szám)

1958-12-01 / 22. szám

MŰSZAKI ADATOK MOTOR: Kéthengeres, kétütemű, lökettérfogat 500 kcm, furat 66 mm, löket 73 mm, sűrítési viszony 6,7:1. Legnagyobb teljesítmény 18 LE 3750 f/ip-nél. Legnagyobb forgatónyoma­­ték 4,5 mkg 2500 f/p-nél. Motorhűtés levegővel, axiálventil­­látor közbeiktatásával. Gázosító típusa: BVF H 261—0. Gáz­­vezérlés: lapos tárcsával. A forgattyústengely görgős csapágyakon fut. SEBESSÉGVÁLTÓ ÉS HAJTÓMŰ. Négysebességes váltómű, a kormány mellett elhelyezett kapcsolókarral. Át­tételi arányok: 1. 1:4,08; II. 1:2,38; III. 1:1,8; IV. 1:1,02, hátra­menet: 1:5,36, összmódosítás 1:4,93. Meghajtómű a kocsi orrá­ban a mellső kerekek hajtására. VILLAMOS BERENDEZÉS: Akkumulátor 6 V, 56 Ae, gyújtóberendezés 6 V, 180 W, indító 8 V, 0,6 LE. Akkumulá­­torgyújtás: két gyújtótekerccsel, gyújtógyertya: M 18/226. FELÉPÍTMÉNY: Acéllemezből sajtolt önhordó vázszer­kezet, duroplast műanyag borítással. FUTÓMŰ: Független felfüggesztésű mellső futómű, ke­resztirányú laprugóval, háromszög lengőkarokkal. A hátsó futómű ugyancsak független felfüggesztésű keresztirányú lap­rugóval, háromszög felfüggesztésű lengőtengelyekkel. Vala­mennyi kerékhez kettős működésű teleszkóp-lengéscsillapítók. Rugóút elöl-hátul: 150 mm. KORMÁNYZÁS: Fogasléces kormánymű, amely a kor­mánykerék két és félszeres elf­ordításával működik, ütköző­ponttól ütközőpontig. Fordulókör átmérő kb. 10 m. FÉKSZERKEZET ÉS KEREKEK: Hidraulikus négy­­kerékfék, mechanikus kézifék, amely a hátsó kerekekre hat. Fékdob-átmérő 200 mm, össz­fékfelület 462 cmm. Kerékméret 5,20—13. Légnyomás elöl-hátul 1,8 atm. ÁLTALÁNOS ADATOK: Üzemanyagtartály 24 liter (3 liter tartalék), kocsifűtés meleg levegővel. Tengelytáv: 2020, nyomtáv elöl-hátul: 1200/1220 mm, szabadmagasság: 180 mm. A kocsi teljes hossza 3375, szélessége 1500, magassága 1395 mm. Ülésszélesség: elöl 1220,­­hátul 1170 mm. A kocsi súlya üzemkészen 620 kg, megengedhető legnagyobb összterdelés 950 kg. Utazósebessége 80 km jó, gyakorlati fogyasztása 7,75 liter/100 km. A Trabant acéllemezből készült önhordó szerkezete, amelyet műanyagborítással látnak el Néhány jellemző méret és körvonalrajz a kocsiról, amely a törpe­' _ Ír­­/•Hité,, nalam­i­ mi­ Ha a kormány mögött ülve láthatnánk a Trabant „lelkét”, akkor nagyjából ez a kép tűnne elénk a mellső futóműről, illetve a motor innen nézve épp olyan, mint egy nagykocsi 11

Next