Autó-Motor, 1962. július-december (15. évfolyam 13-24. szám)
1962-07-06 / 13. szám
MM AZ 1/5. SZ. AUTÓKÖZLEKEDÉSI VÁLLALT bővítési munkálatai során új műhelyeket, korszerű irodaépületet és szociális létesítményeket, valamint raktárakat építenek. Teljes elkészülésük után a kétműszakos termelés bevezetését tervezik és az Ikarus autóbuszok futószalag rendszerű javítását is megvalósítják._ A gazdaságosabb és korszerűbb munkát szolgálják majd többek között az új szárító és fényező fülkék is, amelyek jelentős energiamegtakarítást tesznek lehetővé. *ÚJABB MOTORKERÉKPÁRRAL BŐVÜLT az OTP hitelakcióra vásárolható járművek választéka. A Keravill Járműosztályának tájékoztatása szerint a 26—28"-os kerékpárokkal egyidőben a Pannónia motorkerékpárokra is kiterjesztették a részletfizetési kedvezményt. Tizennyolc havi részletnél a vételár 40%-át, tizenkét havi részletnél pedig csupán 30°/órát kell egy összegben kifizetni. A járműveket teljesen üzemkész állapotban adják át a Keravill szaküzletei a vásárlóknak.* MÜNCHENBEN egyre kevesebb időt hagynak a gyalogjáróknak arra, hogy a részükre kijelölt átkelőhelyeken átmenjenek a túloldalra. Az egyik müncheni lap szerint legjobb lenne, ha a gyalogjárók részére a jelenleg szabad utat jelző „Gehen” (menni) lámpafeliratot „Laufen” (futni) feliratra cserélnék ki. * HENRY FORD II., az amerikai autókirály június elején néhány óra hosszat autótolvajként szerepelt. Szokása szerint konkurrensének legújabb gyártmányát kívánta kipróbálni, és bérbevett egy 1962-es típusú fehér Chevrolet kocsit. Próbaút közben betért egy vendéglőbe, s amikor kijött, egy másik, egyébként teljesen azonos Chevrolet-be ült be. Csak másnap vette észre a tévedést, amikor már országosan körözték a „lopott” autót. A BALATONI MÜÚT MELLETT, a Kápolnásnyék előtti Fettenden „Muskátli” néven új szövetkezeti bisztró nyílt meg, főleg az autósok-motorosok igényeinek kielégítésére. Mindennap 6—22 óra között alkoholmentes üdítő italok, tejes ételek, virsli, hidegkonyhai készítmények tehetik teljessé a kirándulók szórakozását. * ÜTELZÁRÁS: 1. A tét—lébényi út, Enese—Tét szakaszon 3500—16 000 km között november 1-ig. Terelőút: tét—rábacsanaki, valamint árpás—rábapordányi—dőri úton. 2. A Mosonmagyaróvár vasúti út Mosonmagyaróvár átkelési szakaszon 0 000—2500 km között július 20-ig. Terelőút: az 1. sz., valamint a 851. sz. úton. A MOST DIPLOMÁZÓ ÜZEMMÉRNÖKÖK és a szakmai vezetők találkozóját rendezte meg június 14-én a Technika Házában a Közlekedéstudományi Egyesület Oktatási Bizottsága. Az újszerű kezdeményezésnek nagy sikere volt, az első munkahelyükre kerülő mérnökök tisztábban látják az előttük álló feladatokat, s a szakmai vezetők is közelebb kerültek leendő fiatal munkatársaik problémáihoz. Dr. Kádas Kálmán dékán mondott megnyitó beszédet. (Sass Lászlóné felv.) OLASZORSZÁGBAN FELÜLVIZSGÁLTÁK forgalmi-műszaki szempontból az 1962. január 1. előtt forgalomba helyezett összes autókat. Közel kétezer kocsinak megvonták az engedélyét, mivel közlekedésbiztonságilag alapvető hiányokat tapasztaltak.* A JOBB OLDALI KÖZLEKEDÉS BEVEZETÉSÉT már Angliában is napirendre tűzték. A nagy kiadásokon kívül azonban egyelőre még az is jelentős problémát okoz, hogyan álljanak át a lehető legkisebb időveszteséggel. Úgy tervezik, hogy egy éjjel öt óra hosszat teljesen leállítják majd a közúti közlekedést, s ez idő alatt helyezik el az új forgalmi jelzéseket.* Almából felriasztotta és kocsijával együtt távozásra szólította fel a rendőr a párizsi vásárcsarnok mellett autójában alvó Jean Gastal 55 éves gépkocsivezetőt. A sofőr a határozott felszólításnak azonnal „eleget tett”, s még félálomban a tömeg közé hajtott. Húsz ember szenvedett könnyebbsúlyosabb sérülést. * A TRABANT LIMOUSINE AUTÓT a ferihegyi autóversenyre szóló 7015. számú belépőjegyével Fekete János, a Mélyépítési Tervező Vállalat dolgozója nyerte. A kocsi átvételére jogosító okmányokat június 14-én baráti beszélgetés során és néhány autós jótanács kíséretében adta át Matykó Vilmos, az Autóklub főtitkára a szerencsés nyertesnek és feleségének. A „Fortuna asszony” ezúttal különösen jó helyre látogatott: Fekete János hivatásos (közel tíz éves) jogosítvánnyal rendelkezik, korábban egy ideig gépkocsivezető munkakörben is dolgozott. Egyébként szenvedélyes híve és látogatója az autó- és motorsportnak. A nyárra — bár még autó nélkül — éppen egy hosszabb külföldi túrát terveztek. (Almássy Tibor felv.) A RUGGYANTAGYARBAN kilenc kubai fiatal — három leány és hat fiú — tanulja a gumiipari szakmát. A hároméves tanulmányi időszak alatt még a műszerész, lakatos és gumiiparigépszerelő ismeretekből is szakképesítést nyernek. Mario Vaillant, Pedro Hardy, Jorge Castilla kubai fiatalok Holbis Miklós szakmunkás irányításával a hegesztést gyakorolják (MTI—Marosi László felv.) AZ AUTOTAXI munkavédelmi és balesetelhárítási kiállításán ezúttal kiállítottak olyan, viszonylag jelentéktelennek tűnő alkatrészeket, autótartozékokat is, amelyek megsérülése, elromlása súlyos kimenetelű balesetnek volt — vagy lehetett volna — közvetlen okozója. A rablók képei a szocialista munkabrigádok példamutató eredményeiről adnak hírt. A képen látható 8 hengeres V-motor Pál Gábor és Lapos Jenő, a Wartburg berakó-készülék Dékány Árpád, a fékpofa-beszabályozó készülék pedig Kiralyka Béla ipari tanuló ügyességét dicséri. (Almássy Tibor felv.)