Autó-Motor, 1962. július-december (15. évfolyam 13-24. szám)

1962-07-06 / 13. szám

MM AZ 1/5. SZ. AUTÓKÖZLEKE­DÉSI VÁLLALT bővítési mun­kálatai során új műhelyeket, korszerű irodaépületet és szo­ciális létesítményeket, vala­mint raktárakat építenek. Tel­jes elkészülésük után a két­­mű­szakos termelés bevezetését tervezik és az Ikarus autó­buszok futószalag rendszerű javítását is megvalósítják._ A gazdaságosabb és korszerűbb munkát szolgálják majd töb­bek között az új szárító és fényező fülkék is, amelyek jelentős energiamegtakarítást tesznek lehetővé. *ÚJABB MOTORKERÉKPÁR­RAL BŐVÜLT az OTP hitel­akcióra vásárolható járművek választéka. A Keravill Jármű­­osztályának tájékoztatása sze­rint a 26—28"-os kerékpárok­kal egyidőben a Pannónia mo­torkerékpárokra is kiterjesz­tették a részletfizetési kedvez­ményt. Tizennyolc havi rész­letnél a vételár 40%-át, tizen­két havi részletnél pedig csu­pán 30°/órát kell egy összegben kifizetni. A járműveket telje­sen üzemkész állapotban ad­ják át a Keravill szaküzletei a vásárlóknak.* MÜNCHENBEN egyre keve­sebb időt hagynak a gyalog­járóknak arra, hogy a részük­re kijelölt átkelőhelyeken át­menjenek a túloldalra. Az egyik müncheni lap szerint legjobb lenne, ha a gyalogjá­rók részére a jelenleg szabad utat jelző „Gehen” (menni) lámpafeliratot „Laufen” (fut­ni) feliratra cserélnék ki. * HENRY FORD II., az ame­rikai autókirály június elején néhány óra hosszat autótol­vajként szerepelt. Szokása szerint konkurrensének leg­újabb gyártmányát kívánta kipróbálni, és bérbevett egy 1962-es típusú fehér Chevrolet kocsit. Próbaút közben be­tért egy vendéglőbe, s amikor kijött, egy másik, egyébként teljesen azonos Chevrolet-be ült be. Csak másnap vette észre a tévedést, amikor már országosan körözték a „lo­pott” autót. A BALATONI MÜÚT MEL­LETT, a Kápolnásnyék előtti Fettenden „Muskátli” néven új szövetkezeti bisztró nyílt meg, főleg az autósok-motoro­­sok igényeinek kielégítésére. Mindennap 6—22 óra között alkoholmentes üdítő italok, te­jes ételek, virsli, hidegkonyhai készítmények tehetik teljessé a kirándulók szórakozását. * ÜTELZÁRÁS: 1. A tét—lébé­­nyi út, Enese—Tét szakaszon 3500—16 000 km között novem­ber 1-ig. Terelőút: tét—rába­­csanaki, valamint árpás—rá­­bapordányi—dőri úton. 2. A Mosonmagyaróvár vasúti út Mosonmagyaróvár átkelési szakaszon 0 000—2500 km kö­zött július 20-ig. Terelőút: az 1. sz., valamint a 851. sz. úton. A MOST DIPLOMÁZÓ ÜZEM­MÉRNÖKÖK és a szakmai veze­tők találkozóját rendezte meg június 14-én a Technika Há­zában a Közlekedéstudományi Egyesület Oktatási Bizottsá­ga. Az újszerű kezdeménye­zésnek nagy sikere volt, az első munkahelyükre kerülő mérnökök tisztábban látják az előttük álló feladatokat, s a szakmai vezetők is közelebb kerültek leendő fiatal munka­társaik problémáihoz. Dr. Ká­das Kálmán dékán mondott megnyitó beszédet. (Sass Lászlóné felv.) OLASZORSZÁGBAN FELÜL­VIZSGÁLTÁK forgalmi-mű­szaki szempontból az 1962. ja­nuár 1. előtt forgalomba helye­zett összes autókat. Közel két­ezer kocsinak megvonták az engedélyét, mivel közlekedés­­biztonságilag alapvető hiányo­kat tapasztaltak.* A JOBB OLDALI KÖZLEKE­DÉS BEVEZETÉSÉT már Ang­liában is napirendre tűzték. A nagy kiadásokon kívül azon­ban egyelőre még az is je­lentős problémát okoz, ho­gyan álljanak át a lehető leg­kisebb időveszteséggel. Úgy tervezik, hogy egy éjjel öt óra hosszat teljesen leállítják majd a közúti közlekedést, s ez idő alatt helyezik el az új forgal­mi jelzéseket.* Almából felriasztotta és kocsijával együtt távozásra szólította fel a rendőr a párizsi vásárcsarnok mellett autójában alvó Jean Gastal 55 éves gép­kocsivezetőt. A sofőr a hatá­rozott felszólításnak azonnal „eleget tett”, s még félálomban a tömeg közé hajtott. Húsz ember szenvedett könnyebb­­súlyosabb sérülést. * A TRABANT LIMOUSINE AUTÓT a ferihegyi autóversenyre szóló 7015. számú belépőjegyével Fekete János, a Mélyépítési Tervező Vállalat dolgozója nyerte. A kocsi átvételére jogosító okmányokat június 14-én baráti beszélgetés során és néhány autós jótanács kíséretében adta át Matykó Vilmos, az Autó­klub főtitkára a szerencsés nyertesnek és feleségének. A „Fortuna asszony” ezúttal különösen jó helyre látogatott: Fekete János hivatásos (közel tíz éves) jogosítvánnyal ren­delkezik, korábban egy ideig gépkocsivezető munkakörben is dolgozott. Egyébként szenvedélyes híve és látogatója az autó- és motorsportnak. A nyárra — bár még autó nélkül — éppen egy hosszabb külföldi túrát terveztek. (Almássy Tibor felv.) A RUGGYANTAGYARBAN kilenc kubai fiatal — három leány és hat fiú — tanulja a gumiipari szakmát. A hároméves tanul­mányi időszak alatt még a műszerész, lakatos és gumiipari­gépszerelő ismeretekből is szakképesítést nyernek. Mario Vaillant, Pedro Hardy, Jorge Castilla kubai fiatalok Holbis Miklós szakmunkás irányításával a hegesztést gyakorolják (MTI—Marosi László felv.) AZ AUTOTAXI munkavédelmi és balesetelhárítási kiállításán ezúttal kiállítottak olyan, vi­szonylag jelentéktelennek tű­nő alkatrészeket, autótartozé­kokat is, amelyek megsérü­lése, elromlása súlyos kime­netelű balesetnek volt — vagy lehetett volna — közvetlen okozója. A rablók képei a szo­cialista munkabrigádok példa­mutató eredményeiről adnak hírt. A képen látható 8 henge­res V-motor Pál Gábor és Lapos Jenő, a Wartburg berakó-ké­­szülék Dékány Árpád, a fék­­pofa-beszabályozó készülék pedig Kiralyka Béla ipari ta­nuló ügyességét dicséri. (Almássy Tibor felv.)

Next