Autó-Motor, 1966. január-június (19. évfolyam 1-12. szám)

1966-03-21 / 6. szám

Ez a kép is egy sportkocsit ismertet, amely angol—ame­rikai kooperációban jött létre. A Ford gyár „Bordina Cobra” nevű típusaként ke­rül forgalomba V 8-as, 4,7 literes, illetve 7 literes mo­torral, automatikus sebes­ségváltóval. Tengelytáv 220, teljes hossz 428, teljes ma­gasság 118 cm­­, de arról, hogy akár az egyik, akár a másik motor hány lóerős, no meg milyen gyors lehet ez a kocsi, a gyár sajtó­­osztálya még nem adott tá­jékoztatást Az év elején rendezett londoni Verseny­autó Kiállításon mutatkozott be az itt látható — hátul újvonalú — Broadspeed Mini, amelyet csakis versenyzői jogosít­vánnyal rendelkezők vásárolhatnak. En­nek a kocsinak nemcsak az ára (2000 an­gol font), hanem a sebessége is (225 km­­) megdöbbentő. Még csak annyit, hogy a normál Mini ára 470 font Az NSU-éktól kapott kép viszont bepil­lantást ad a kísérleti üzembe, azokra a munkapadokra, amelyeknél a lóerő-plu­szok születnek. Egy öreg mester és ta­nítványa bűvészkedik itt a hengerfejek­kel, a robbanótér-formákkal és a külön­leges szívócsövekkel. A falra függesztett mintakollekció is bő választékra utal. Persze, ez csak egyik műhelye a gyár kísérleti laboratóriumának­ ­K

Next