Autó-Motor, 1977. január-június (30. évfolyam 1-12. szám)
1977-04-06 / 7. szám
Amikor 1964-ben megalakult a Merkur Személygépkocsi Értékesítő Vállalat, csepeli telepén abban az évben alig 9000 autót adtak át az új tulajdonosoknak. Aliig egy évtized múltán, 1975-ben, már több mint tízszeresét, 90 ezer személyautót vásároltak a Merkúrtól. Már megalakulásakor gondoltak a vállalat fejlesztésére. A tervek között szerepelt a személyautó-kereskedelem decentralizálása és a vidéki telephelyek létesítése is. Az elgondolást tett követte: 1971-től a Ladák egy részét már Debrecenben vehették át az autósok. Most a fejlődés újabb állomásáról számolhatunk be: március elsején korszerű Merkur-telepet adtak át Debrecenben. Korábban az új gépkocsik átadás előtti vizsgálatát, beállítását a XIII-as AFIT szerelői végezték, az új telepien már a Merkur szakemberei készítik elő az autókat. Nézzük, hogyan!* A Ladák vasúti szállítókocsikon érkeznek a telepre, majd a nyitott tárolótérre vezet útjuk. A 32 ezer négyzetméteres területen a gépkocsikat kényelmesen, sérülések veszélye nélkül helyezhetik el. Az autógyárak a kocsikat szállítás előtt védőréteggel vonják be. Az első feladat annak eltávolítása. Az alapos tisztításról a Mirköz Autoblitz gőzsugárzó gondoskodik. Ezután a Hiteka típusú mosó- és szárítóberendezés ad ragyogó csillogást a karosszériának. Mire az autó elhagyja a mosószalagot, már az olajat, a hűtőfolyadékot és az akkumulátor savszintjét is ellenőrizték. A következő műveletsor a nullrevízió. Megvizsgálják a karosszériát, a zárakat, ajtókat, a guminyomást, a felfüggesztési pontokat, a futóművet, fékeket, ellenőrzik a motor működését, az elektromos berendezéseket. A hibátlan beállítást a pontos, korszerű műszerek biztosítják. A telep építése 100 millió forintba került — ebből az összegből 6 milliót tesz ki a különböző gépek, műszerek értéke. Előfordul — ha ritkán is —, hogy a szerelők az ellenőrzés során valamilyen hibát fedeznek fel. Az autó ilyenkor a jól felszerelt szerelőcsarnokba kerül, ahol megjavítják a hibás részt. Karosszéria-sérülések esetén lakatosműhely és fényezőkamra segít a szakembereknek. A telep tervezői a vásárlókra is gondoltak. Amíg az új autót előkészítik, és a szükséges okmányokat kiállítják, a boldog tulajdonosok kényelmes várócsarnokban tölthetik idejüket, esetleg az autós szaküzletben megvásárolhatják a kényelmes, biztonságos közlekedéshez szükséges cikkeket. Görömbölyi László Műszerrel vizsgálják a fékhatást Az átadócsarnokban gazdájukat várják az új kocsik