Autó-Motor, 1977. január-június (30. évfolyam 1-12. szám)

1977-04-06 / 7. szám

Amikor 1964-ben megalakult a Merkur Személygépkocsi Értékesítő Vállalat, csepeli telepén abban az évben alig 9000 autót adtak át az új tu­lajdonosoknak. Aliig egy év­tized múltán, 1975-ben, már több mint tízszeresét, 90 ezer személyautót vásároltak a Merkúrtól. Már megalakulásakor gon­doltak a vállalat fejlesztésé­re. A tervek között szerepelt a személyautó-kereskedelem decentralizálása és a vidéki telephelyek létesítése is. Az elgondolást tett követte: 1971-től a Ladák egy részét már Debrecenben vehették át az autósok. Most a fejlődés újabb ál­lomásáról számolhatunk be: március elsején korszerű Merkur-telepet adtak át Debrecenben. Korábban az új gépkocsik átadás előtti vizsgálatát, beállítását a XIII-as AFIT szerelői végez­ték, az új telepien már a Merkur szakemberei készítik elő az autókat. Nézzük, ho­gyan!* A Ladák vasúti szállítóko­csikon érkeznek a telepre, majd a nyitott tárolótérre vezet útjuk. A 32 ezer négy­zetméteres területen a gép­kocsikat kényelmesen, sérü­lések veszélye nélkül helyez­hetik el. Az autógyárak a kocsikat szállítás előtt védőréteggel vonják be. Az első feladat annak eltávolítása. Az alapos tisztításról a Mirköz Auto­­blitz gőzsugárzó gondoskodik. Ezután a Hiteka típusú mo­só- és szárítóberendezés ad ragyogó csillogást a ka­rosszériának. Mire az autó elhagyja a mosószalagot, már az olajat, a hűtőfolyadékot és az akkumulátor savszint­jét is ellenőrizték. A következő műveletsor a nullrevízió. Megvizsgálják a karosszériát, a zárakat, ajtó­kat, a guminyomást, a fel­függesztési pontokat, a futó­művet, fékeket, ellenőrzik a motor működését, az elektro­mos berendezéseket. A hibát­lan beállítást a pontos, kor­szerű műszerek biztosítják. A telep építése 100 millió fo­rintba került — ebből az összegből 6 milliót tesz ki a különböző gépek, műszerek értéke. Előfordul — ha ritkán is —, hogy a szerelők az ellen­őrzés során valamilyen hibát fedeznek fel. Az autó ilyen­kor a jól felszerelt szerelő­csarnokba kerül, ahol megja­vítják a hibás részt. Ka­rosszéria-sérülések esetén lakatosműhely és fényező­kamra segít a szakemberek­nek. A telep tervezői a vá­sárlókra is gondoltak. Amíg az új autót előkészítik, és a szükséges okmányokat kiállítják, a boldog tulajdo­nosok kényelmes várócsar­nokban tölthetik idejüket, esetleg az autós szaküzlet­ben megvásárolhatják a ké­nyelmes, biztonságos közle­kedéshez szükséges cikkeket. Görömbölyi László Műszerrel vizsgálják a fékhatást Az átadócsarnokban gazdájukat várják az új kocsik

Next