Autó-Motor, 1977. július-december (30. évfolyam 13-24. szám)
1977-11-21 / 22. szám
Külön címet sem kell adni ennek a. oldalnak, hiszen a kép feliratai mindjárt a lényegre mutatnak. Látható, hogy a százezredik Wartburgról van szó, és csupán néhány mondatnyi kiegészítést igényel a felvétel. Például azt, hogy a Magyarországra szállított százezredikről beszélünk, arról a kocsiról, amelyet október 20-án ünnepélyesen adott át Szalai Lajosnak, a győri Rába Vagon- és Gépgyár fiatal műszerészének Csűri István, a Merkur vezérigazgatója. Hozzátartozik az esemény leírásához, hogy a gyár több vezetője is részt vett a csepeli telepen rendezett ünnepségen, ahol a külkereskedelmi vállalatok — a Transportmaschinen és a Mogürt — megbízottai ugyancsak kifejtették jövőre vonatkozó terveiket a Wartburg-modellek importjának növeléséről, az alkatrészellátás javításáról, a garanciális szolgáltatások színvonalának emeléséről. És amikor a jövő került szóba, visszaemlékeztünk a múltra is. Például az AM 1956. május 15-i számának címlapjára, ahol a Városligetben, a Vajdahunyad vára előtt lefényképezett új modell volt látható. A képaláírás a következő: „Itt a Wartburg! — rövidesen nagy számban kerülnek útjainkra a Német Demokratikus Köztársaság új háromhengeres kocsijai...” Ugyanabban az évben lapunk szeptember 15-én megjelent számában már a próbautak során szerzett tapasztalatokról számoltunk be. Most pedig a százezredik Wartburg érkezését ünnepeltük ! Az elmúlt két évtized során mindig következetes volt a típusfejlesztés. Minden eddigi módosítás csak növelte a jól megalapozott modell gyakorlati értékét. Ugyancsak jól sikerültek a különböző változatok, és amíg a kezdet csupán egyetlen típust jelentett, ma a Wartburg-program ötféle variációt is feltüntet. Az eisenachiak már 1953-ban rátértek a fronthajtású szerkezetekre, de nem érdektelen most megemlíteni, hogy a páratlan hengerszámban ugyancsak van fantázia. Éppen a napokban adta hírül a japán Daihatsu sajtóosztálya, hogy a legújabb 1000 cm*-es kocsijukat háromhengeres motor hajtja. Igaz, négyütemű háromhengeres, de a hagyományos, egyszerű Wartburg-motor mind a hétköznapi üzemben, mind a nagy rallye-versenyeken egyaránt megbízhatónak mutatkozik. Az olyan kiegészítések, mint amilyenek az őszi BNV-n látott Wartburgon tűntek fel, tovább növelik a 353 W értékét. Különleges ülések, légterelős tolótető, fekete műanyag spoiler beépített halogénizzókkal és hasonló csemegék. Ezek utólag is beépíthetők, felszerelhetők. A gyári rajz jól szemlélteti, miről is van szó, milyen tartozékokkal látták el azt a kocsit, amely most a százezredik Magyarországra szállított Wartburgként járja útjainkat.