Autó-Motor, 1979. január-június (32. évfolyam 1-12. szám)

1979-05-06 / 9. szám

TERVEK Lapuink munkatársai ugyan nap mint nap saját bőrükön, saját kocsijukon is érzik az autójavítás gondjait, de meglátják, észreveszik a kedvező vál­tozásokat is. Nem ritka vendégek az ország különböző helyein levő szervi­zekben, műhelyekben, ahonnan tudó­sítva egyaránt megírják azt, ami tet­szik, amit példásnak tartanak, de nem leplezik véleményüket, ha olyat lát­nak, olyat tapasztalnak, ami nem se­gíti, hanem nehezíti az autósok dol­gát. Ugyancsak gyakran kerül sor arra, hogy találkozunk az Autófenntartó Ipari Tröszt, az AFIT vezetőivel. Vagyis olyan szakemberekkel, akik­nek nem csupán egy-egy autó üzem­­bentartásának, javításának, alkatrész­­hiányának gondjai nehezednek vál­­lukra. És nemcsak személyautók, ha­nem teherkocsik, autóbuszok — más­néven haszonjárművek — is ki-be­­hajtanak a különböző AFIT-üzemek kapuin. Gazdáik a legváltozatosabb javítási igényekkel keresik a munka­­felvevőket, és természetesen azt vár­ják, hogy a nagyjavítás, a teljes fel­újítás se vegyen igénybe sok időt, de ne is kerüljön sokba. Érthető, hogy az ilyen találkozások vitákat is kiváltanak, de el kell is­merni, hogy azoknak sem arany az életük, akik ma nálunk az igen gyor­san gyarapodó és mér egymilliósnak számolható autópark jelentős részé­nek gondozását, javítását kapták fel­adatul. Ismerve a hazai autóállomány növekedési grafikonját és nem feled­ve az ország korábbi igen gyér autó­javító hálózatát, mi függetlenül a nyelvészek vitájától ilyen értelemben is nagybetűkkel írjuk az AFIT nevet. Ennek ellenére tudunk különbsé­get tenni a jó hírű műhelyek, az időn­ként jogos panaszokat kiváltó autó­javítók között, mint ahogy az üzemek vezetői is tudják, melyik emberük mennyit ér. És nagyon tárgyilagosan tudja ér­tékelni mind a kedvező, mind a ma még bizony kedvezőtlen tényeket Ko­vács Béla, az AFIT vezérigazgatója, aki az elmúlt napokban ismét mó­dot adott arra, hogy közvetlenül tőle kapjunk választ néhány időszerű kér­désre. Kezdjük talán­­azzal, hogy azok az autósok, akik bármelyik AFIT-üzem­­ben járnak, szintén tal­álkozhatnak a vezérigazgatóval, aki közel másfél év­tized óta rendszeresen, minden héten ott van hol az egyik, hol a másik mű­helyben, szervizben, vagy hozzá tar­tozó gyárban. Igen, gyáriban, és itt meg is állunk egy kicsit, mert ez a szó magyarázat­ra szorul. A magyarázatot viszont megkapjuk, ha ismerjük az állami

Next