Autó-Motor, 1986. július-december (39. évfolyam 13-24. szám)

1986-07-01 / 13. szám

Véleményünk szerint... mvid hír jelent meg a kö­­zelmúlt hetekben arról, hogy kitüntették azokat a­ pedagógusokat, rendőröket és társadalmi aktivistákat, akik a közlekedési ismere­tek oktatásában, a fegyelme­zett, biztonságos közlekedés­re nevelésben kiemelkedő munkát végeztek. Nem tudjuk, hányan is ve­hették át a szóban forgó ün­nepségen a SZOT Pedagó­gus Székházában a megtisz­telő elismerést. Ám úgy vél­jük, bármilyen sokan is vol­tak, valójában még mindig nagyon kevesen ahhoz, hogy átütő sikerrel munkálkod­hatnának. Sok szó esett már lapunk­ban is arról, hogy a közúti közlekedésünk biztonsága meghatározóan fontos, ér­tékmérő társadalmi és poli­­tikai érdek. Nem újkeletű feladatról van szó. Mindez, immár több mint egy évti-Sógor József törzszászlós, a BRFK közlekedésrendészet motoros járőre, a motoros kísérő egység parancsnoka: „ az autósok­­motorosok nagy többsége korrektül és szabálytisztelően vezet. Ám azért szorult helyzetben nagyobb türelemmel, emberségesebben, mind többször segíteni kellene egymást...” Pede — az Országos Közle­kedésbiztonsági Tanács meg­alakulásakor — az alapító levelet képező miniszterta­nácsi határozatban is nyo­matékkal benne foglaltatott. A hazai motorizáció jelen­legi szintje,­­mindannyiunk által óhajtott fejlődése azon­ban új követelményeket tá­maszt a közúti közlekedés állami irányításában, ellen­őrzésében és a közlekedők ‘ 3

Next