Autó-Motor, 1988. január-június (41. évfolyam 1-12. szám)

1988-01-06 / 1. szám

A müncheni Chetra cég képviselője utalt arra, hogy jóllehet a Hungagent Rt. magyar vezérképviselete révén immár Magyarországgal is jó ideje ápolják kölcsönösen gyümölcsöző kap­csolataikat, azonban ennek az együtt­működésnek energiaínséges világunk­ban, kiváltképpen a magyar partner javára még nagyon sok a kiaknázat­lan aranytartaléka. Csupán egy rövid részletet idézünk fel ezúttal a szóban forgó rendezvénysorozaton szakmán­kat közelebbről is érintő, s tanulmá­nyozásra közelebbről is méltán érde­mesíthető témakörről. A CJC mellékáramú szűrőberende­zések nem csupán a gépi állásidőt, a karbantartási, javítási és személyi költségeket csökkentik: az energiata­karékosság oldaláról éppen az olajcse­re-intervallumok meghosszabbításával korszerűen szolgálják a mérsékeltebb olajfelhasználásra irányuló törekvése­ket. A kenő- és présolajokat nemcsak azért cserélik időszakonként, mert ke­nőhatásuk csökkent, illetve a vízrész túl nagy, hanem azért is, hogy a szennyrészecskék ne lehessenek kopás és üzemzavar okozói. A prés- és kenőolaj rendszerek vizs­gálata, folyamatos megfigyelése révén bebizonyították, hogy a javítási-kar­bantartási költségek mintegy 80%-a az elszennyeződött folyadékokra ve­zethető vissza. Bebizonyították ugyanakkor azt is, hogy a Chetra CJC mellékáramú szűrőberendezések hívhatók segítsé­gül a rohamos kopások megakadá­lyozására. Alkalmazásukkor számot­tevően csökkenthetők a karbantartás­ra fordított gépi és állásidők, a ter­meléskiesés veszteségei, a drága ás­ványolajok, illetve hidraulikus folyó­ Az Országos Kőolaj- és Gázipari Tröszt vezető szakembereinek véleménye sze­rint: „...A téli és nyári üzemre egyaránt kitűnően alkalmas motorkenő ola­jokból gazdag a választék a hazai benzinkutaknál, és aligha vitatható, hogy a magyar motorolajok egyenrangúak az ismert külföldi márkákkal. Több nagy világcéggel kötöttünk együttműködést a különféle termékek gyártására. Így legrégebben az AGIP-pal, legutóbb az angol Castrollal. Ezek a közös munkák tették lehetővé azt, hogy a hazánkban gyártott motorolajoknak már neve van a világpiacon. Már nemcsak palackozunk márkás külföldi kenőanyagokat, de alapolajjal, sőt adalékokkal is hozzájárulunk a termeléshez. Távlati elképzelé­seink szerint a benzinmotoros kocsikhoz a legmagasabb szintet jelentő API-SF normájú olajat is gyártani fogjuk. A többfokozatú kenőanyagok családjában pedig kifejlesztjük az alacsonyabb viszkozitású, például 10 W'30-as, vagy 5 VV/30-as termékeket. A dízelmotorolajoknál az úgynevezett CD és CD teljesít­ményszint és a többfokozatúság elérése a cél. Kőolajfinomítóink tényleges ér­téket teremtő kapacitásainak kihasználása és fejlesztése nem függhet az át­meneti krízishelyzettől, az előrelépést piaci pozícióink megőrzése érdekében is vállalnunk kell. Évtizedes léptékkel összeállított terveink műszaki realitásokra és sürgető környezetvédelmi elvárásokra épülnek, de számolunk a népgazda­ság szempontjából fontos exporttal is ...” MINDEN CSEPRIK ARANYAI ÉR

Next