Autó-Motor, 1989. július-december (42. évfolyam, 13-24. szám)

1989-07-01 / 13. szám

Úgy alakult, hogy immár a harmadik - és mindig másmilyen - Scorpiót mutathattuk be olvasó­inknak az Európai Ford­­tól rendelkezésünkre bocsátott tesztkocsik futópróbái után. Az el­sőt - akkor éppen az Év Autója megtisztelő cím­mel is kitüntetett Ghia 2.0i modellt - három év­vel ezelőtt ismertettük. Az ugyancsak exkluzív Ghia kivitelű, 2,8i erőfor­rással felszerelt 4 x 4-es­­sel 1987 párját ritkítóan zord telén, felettébb ke­mény körülmények kö­zött gyűjtöttük a kilo­métereket. Most leg­utóbb pedig a legkorsze­rűbb és leginkább kör­nyezetkímélő, 2,9i katali­zátoros erőforrással fel­szerelt, négykerékhajtá­­sú, legelegánsabb Ford Scorpio Ghia csúcsmo­dell kipróbálására és be­mutatására nyílt lehető­ségünk. CSÚCSTECHNIKA - SZÉRIATARTOZÉKKÉNT Mielőtt bárki is azzal vádolna minket, hogy ilyen autócsodák bemutatásával csak mézesma­dzagot húzunk el a csupán egy­szerű, jó autókra áhítozók szája előtt, sietve leszögezzük, jól tud­juk, a Ford Scorpio valamennyi, s kiváltképp annak exkluzív Ghia változata az európai autók modellpalettáján Nyugaton is a legdrágábbak, a csak igényes­nek hirdetett változatok sávjába esik. Nem véletlenül, hiszen még ma is érvényes a megjele­nésekor szárnyra kelt híreszte­lés, miszerint ez a legszebb és a legjobb európai gyártmányú Ford autó, amely ma a világ or­szágútjain fut. Éppen ezért is aligha vitatható, hogy a mikroe­lektronika, a környezetvédelem, 3

Next