Autó-Motor, 1989. július-december (42. évfolyam, 13-24. szám)
1989-07-01 / 13. szám
Úgy alakult, hogy immár a harmadik - és mindig másmilyen - Scorpiót mutathattuk be olvasóinknak az Európai Fordtól rendelkezésünkre bocsátott tesztkocsik futópróbái után. Az elsőt - akkor éppen az Év Autója megtisztelő címmel is kitüntetett Ghia 2.0i modellt - három évvel ezelőtt ismertettük. Az ugyancsak exkluzív Ghia kivitelű, 2,8i erőforrással felszerelt 4 x 4-essel 1987 párját ritkítóan zord telén, felettébb kemény körülmények között gyűjtöttük a kilométereket. Most legutóbb pedig a legkorszerűbb és leginkább környezetkímélő, 2,9i katalizátoros erőforrással felszerelt, négykerékhajtású, legelegánsabb Ford Scorpio Ghia csúcsmodell kipróbálására és bemutatására nyílt lehetőségünk. CSÚCSTECHNIKA - SZÉRIATARTOZÉKKÉNT Mielőtt bárki is azzal vádolna minket, hogy ilyen autócsodák bemutatásával csak mézesmadzagot húzunk el a csupán egyszerű, jó autókra áhítozók szája előtt, sietve leszögezzük, jól tudjuk, a Ford Scorpio valamennyi, s kiváltképp annak exkluzív Ghia változata az európai autók modellpalettáján Nyugaton is a legdrágábbak, a csak igényesnek hirdetett változatok sávjába esik. Nem véletlenül, hiszen még ma is érvényes a megjelenésekor szárnyra kelt híresztelés, miszerint ez a legszebb és a legjobb európai gyártmányú Ford autó, amely ma a világ országútjain fut. Éppen ezért is aligha vitatható, hogy a mikroelektronika, a környezetvédelem, 3