Autó-Motor, 1993. július-december (46. évfolyam, 14-26. szám)

1993-11-09 / 23. szám

A SZERENCSE FORGANDÓ Váratlan fordulatokban bő­velkedő futammal ért véget az idei esztendő sajnos tragikus emlékű gyorsasági motoros világbajnoksága. Az ünneplés mellett mindenki tudatában ott él a csodákat művelő ja­pán Noboyuki Wakai érthe­tetlen elvesztése, valamint Wayne Rainey és Corrado Ca­talano sérülése. A japánok idei hivatalos fe­negyereke - Tetsuya Harada - sejtett valamit, pedig a jara­­mai idényzáró előestéjén már mindenki Loris Capirossi har­madik világbajnoki címéről mesélt. Talán túl nagy volt a tét a húszéves olasz fiú számá­ra, de az is lehet, hogy épp ekkorra tartogatta rosszabbik formáját, mindenesetre min­dent elveszített, ami csak veszthető. Ahogy fogytak a 250-esek sorsdöntő körei, úgy vált egyre biztosabbá a japán diadal, sőt, mikor Capirossi a sóderágyon gurult végig, már megpecsételődött minden. A Télkor-Yamaha Team ön­feledt hangulatban ünnepelte újdonsült világbajnokát, és je­gyezzük meg, Harada szemé­lyében valóban a legjobb helyre került az idei cím. Sokkal egyszerűbb volt a helyzet a nyolcadlitereseknél, Harada a már amúgy is őrületbe kergetett Capirossit hibázásra kényszerítette hiszen Dirk Raudiesnek jó ut­­cahossznyi előnye volt Kazuto Sakatával szemben, így csak egy óriási baklövés okozha­tott volna izgalmakat. Rau­­dies okosan tette dolgát, elő­ször megmutatta, milyen Raudies és motorja jövőre már HR-színekben pompázik EREDMÉNYEK: Gyorsasági motoros világbajnokság, tizennegyedik futam. 1993. szeptember 26., Jarama 125 cm3: 1. Ralf Waldmann (D) Aprilia - 2. Takeshi Tsujimura (J) Honda 3. Kazuto Sakata (J) Honda 250 cm3:1. Tetsuya Harada (J) Yamaha - 2. Loris Reggia­­ni (1) Aprilia - 3. Massimiliano Biaggi (I) Honda 500 cm3: I. Alexandre Barros (BR) Suzuki 2. Daryl Beattie (AUS) Honda - 3. Kevin Schwantz (USA) Suzuki A világbajnokság végeredménye: 125 cm3:1. Raudies (D) Honda, 280 pont (világbajnok) - 2. Sakata (J) Honda, 266 - 3. Tsujimura (J) Honda, 177 - 4. Waidmann (D) Aprilia, 160- 5. Ueda (J) Honda, 129 — 6. Saito(J) Honda, 117 250 cm3:1. Harada (J) Yamaha, 197 pont (világbajnok) 2. Capirossi (I) Honda, 193 3. Reggiani (I) Aprilia, 158 - 4. Biaggi (I) Honda, 142 - 5. Romboni (I) Honda. 139 - 6. Ruggia (F) Aprilia, 129 -500 cm3: 1. Schwantz (USA) Suzuki, 248 pont (világbaj­nok) 2. Rainey (USA) Yamaha, 214 3. Beattie (AUS) Honda, 176 4. Doohan (AUS) Honda, 156 5. Cadalora (I) Yamaha, 145 - 6. Barros (BR) Suzuki, 125 gyorsan lehet és kell menni az élen, majd visszaállt a nyugal­masnak tűnő nyolcadik hely­re, és kényelmesen végigmoto­rozta a többiek számára óriási presztízsű futamot. A győztes Ralf Waldmannak és a 125-ös Apriliának a lehető legjobbkor jött a siker, hiszen idén eddig mindketten csak a legyőzöttek kenyerét ehették. Minden idők legdíszesebb koronája - az 500-as vb cí­mért dukáló „ékszer” - már két futammal az idény vége előtt Kevin Schwantz birtoká­ban volt. Sajnos kellett ehhez Wayne Rainey kényszerű ki­válása, de el kell ismerni, Schwantzot ezúttal nehéz lett volna leszorítani a dobogó te­tejéről. Annál érdekesebben alakult a többi helyezés sorsa, Daryl Beattie-nek sikerült fe­lülmúlni az ismét sérüléstől kísértett Mick Doohant, Schwantz csapattársa Alex Barros­­ pedig épp az utolsó futamra tartogatta élete első futamgyőzelmét. Luca Cada­toni parádés harcba kezdett a szezon végén, így minden bi­zonnyal begyógyította Ro­berts úr lelki sebeit, melyet az idény eleji igen gyenge pro­dukciójával szerzett neki. Szép volt, izgalmas volt, és az előzetes hírek szerint jövő­re ismét nagy jövés-menéssel tarkított idény következik. SZABÓ RÓBERT A 34-es „korszak” vége. Schwantz beírta magát a nagykönyvbe 74 AUTÓ-MOTOR 1993/23

Next