Autó-Motor, 1993. július-december (46. évfolyam, 14-26. szám)
1993-11-09 / 23. szám
A SZERENCSE FORGANDÓ Váratlan fordulatokban bővelkedő futammal ért véget az idei esztendő sajnos tragikus emlékű gyorsasági motoros világbajnoksága. Az ünneplés mellett mindenki tudatában ott él a csodákat művelő japán Noboyuki Wakai érthetetlen elvesztése, valamint Wayne Rainey és Corrado Catalano sérülése. A japánok idei hivatalos fenegyereke - Tetsuya Harada - sejtett valamit, pedig a jaramai idényzáró előestéjén már mindenki Loris Capirossi harmadik világbajnoki címéről mesélt. Talán túl nagy volt a tét a húszéves olasz fiú számára, de az is lehet, hogy épp ekkorra tartogatta rosszabbik formáját, mindenesetre mindent elveszített, ami csak veszthető. Ahogy fogytak a 250-esek sorsdöntő körei, úgy vált egyre biztosabbá a japán diadal, sőt, mikor Capirossi a sóderágyon gurult végig, már megpecsételődött minden. A Télkor-Yamaha Team önfeledt hangulatban ünnepelte újdonsült világbajnokát, és jegyezzük meg, Harada személyében valóban a legjobb helyre került az idei cím. Sokkal egyszerűbb volt a helyzet a nyolcadlitereseknél, Harada a már amúgy is őrületbe kergetett Capirossit hibázásra kényszerítette hiszen Dirk Raudiesnek jó utcahossznyi előnye volt Kazuto Sakatával szemben, így csak egy óriási baklövés okozhatott volna izgalmakat. Raudies okosan tette dolgát, először megmutatta, milyen Raudies és motorja jövőre már HR-színekben pompázik EREDMÉNYEK: Gyorsasági motoros világbajnokság, tizennegyedik futam. 1993. szeptember 26., Jarama 125 cm3: 1. Ralf Waldmann (D) Aprilia - 2. Takeshi Tsujimura (J) Honda 3. Kazuto Sakata (J) Honda 250 cm3:1. Tetsuya Harada (J) Yamaha - 2. Loris Reggiani (1) Aprilia - 3. Massimiliano Biaggi (I) Honda 500 cm3: I. Alexandre Barros (BR) Suzuki 2. Daryl Beattie (AUS) Honda - 3. Kevin Schwantz (USA) Suzuki A világbajnokság végeredménye: 125 cm3:1. Raudies (D) Honda, 280 pont (világbajnok) - 2. Sakata (J) Honda, 266 - 3. Tsujimura (J) Honda, 177 - 4. Waidmann (D) Aprilia, 160- 5. Ueda (J) Honda, 129 — 6. Saito(J) Honda, 117 250 cm3:1. Harada (J) Yamaha, 197 pont (világbajnok) 2. Capirossi (I) Honda, 193 3. Reggiani (I) Aprilia, 158 - 4. Biaggi (I) Honda, 142 - 5. Romboni (I) Honda. 139 - 6. Ruggia (F) Aprilia, 129 -500 cm3: 1. Schwantz (USA) Suzuki, 248 pont (világbajnok) 2. Rainey (USA) Yamaha, 214 3. Beattie (AUS) Honda, 176 4. Doohan (AUS) Honda, 156 5. Cadalora (I) Yamaha, 145 - 6. Barros (BR) Suzuki, 125 gyorsan lehet és kell menni az élen, majd visszaállt a nyugalmasnak tűnő nyolcadik helyre, és kényelmesen végigmotorozta a többiek számára óriási presztízsű futamot. A győztes Ralf Waldmannak és a 125-ös Apriliának a lehető legjobbkor jött a siker, hiszen idén eddig mindketten csak a legyőzöttek kenyerét ehették. Minden idők legdíszesebb koronája - az 500-as vb címért dukáló „ékszer” - már két futammal az idény vége előtt Kevin Schwantz birtokában volt. Sajnos kellett ehhez Wayne Rainey kényszerű kiválása, de el kell ismerni, Schwantzot ezúttal nehéz lett volna leszorítani a dobogó tetejéről. Annál érdekesebben alakult a többi helyezés sorsa, Daryl Beattie-nek sikerült felülmúlni az ismét sérüléstől kísértett Mick Doohant, Schwantz csapattársa Alex Barros pedig épp az utolsó futamra tartogatta élete első futamgyőzelmét. Luca Cadatoni parádés harcba kezdett a szezon végén, így minden bizonnyal begyógyította Roberts úr lelki sebeit, melyet az idény eleji igen gyenge produkciójával szerzett neki. Szép volt, izgalmas volt, és az előzetes hírek szerint jövőre ismét nagy jövés-menéssel tarkított idény következik. SZABÓ RÓBERT A 34-es „korszak” vége. Schwantz beírta magát a nagykönyvbe 74 AUTÓ-MOTOR 1993/23