Autó-Motor, 2000. január-június (52. évfolyam 1-13. szám)
2000-02-29 / 5. szám
árom gyerek, három szoba, négy kerék, vagy - autós nyelvre lefordítva - három gyerek, egy tér, négy kerék. A Fiat Ulysséről és a hasonló rendeltetésű autók tudnivalóiról Gundel Takács Gábort, ezen „téma” specialistáját faggattuk. Ómen - Három pici gyerekkel - bár Gergő már gyermekülés nélkül is utazhat - igazából ki sem lehet jönni a gyakorlatból. Reggelente általában a feleségem viszi őket az oviba, én pedig onnan haza, úgyhogy az utasterek átvariálását tekintve edzésben vagyunk. -Az autós kalandok azonban nem gyermekes családapaként köszöntenek a férfiakra... - Nem bizony! Édesapámmal tanulgattam vezetni, a mi családunk akkoriban a trabantos-wartburgos tábort gyarapította. Az utolsó Wartburgunkkal és Ágotával autóztunk Baja felé, amikor egy kanyargós részen áttértünk a szembejövő oldalra, becsúsztunk az árokba, majd egy bokrot átugorva landoltunk. Egykét kisebb karcoláson, monoklin és az ijedségen kívül más bántódásunk szerencsére nem esett, de a biztonság kedvéért bevittek minket a kalocsai kórházba. Amikor édesapám a roncs ügyeit intézte, a telep dolgozói kérdés nélkül részvétüket fejezték ki neki. - A fiatalos lendület megbosszulta magát? - Bár már 26 éves voltam, de mivel csak két éve vezettem, talán a gyakorlat hiánya játszotta a főszerepet. Szerintem pontosan ez az az idő, amikor az ember már hajlamos elhitetni magával, hogy mindent tud az autóvezetésről. Gondatlan veszélyeztetésért 4000 forintra megbírságoltak. Arra gondoltam, hogy bejelentem, az áldozatot azóta elvettem feleségül, ám ezt valószínűleg nem értékelnék enyhítő körülményként. Thetű - Milyen volt az első saját autója? - Lassú és szikracsóvát húzott maga után. A viccet félretéve egy 1200-as Zsiguli volt, amit a Zalaegerszegi Autóközlekedési Tanintézettől vásároltam 105 ezer forintért. Oktatóautó volt, így a jóval 100 ezer feletti kilométert szinte kizárólag városban araszolva tették bele. Amikor hazafelé hoztam, az M7-es autópályán szikrákat hányt a kipufogója. A lerakodott szennyeződés égett ki belőle. - Sokáig szolgált a tanpéldány? ..Itt a normál személyautókhoz képest jóval magasabban ül az ember, ami több szempontból is jó. Először is biztonságosabb, másodsorban pedig több dolgot látni. Az autó egyébként nagyon jól húz, főleg a második és a harmadik fokozatban van elemében." „Nagyon kényelmesek az ülések, de a kárpitozás színe nem a legszerencsésebb, azonkívül a gyermekülések gyorsan tönkretennék a plüsshuzatot." 22 Autó-Motor 2000/5 • www.automotor.hu