Autó-Motor, 2000. január-június (52. évfolyam 1-13. szám)

2000-02-29 / 5. szám

árom gyerek, három szoba, négy kerék, vagy - autós nyelvre lefordítva - három gyerek, egy tér, négy kerék. A Fiat Ulysséről és a hason­ló rendeltetésű autók tudnivalóiról Gundel Takács Gábort, ezen „téma” specialistáját faggattuk. Ómen - Három pici gyerekkel - bár Gergő már gyermekülés nélkül is utazhat - igazából ki sem lehet jönni a gyakor­latból. Reggelente általában a fele­ségem viszi őket az oviba, én pedig onnan haza, úgyhogy az utasterek átvariálását tekintve edzésben va­gyunk. -Az autós kalandok azonban nem gyermekes családapaként kö­szöntenek a férfiakra... - Nem bizony! Édesapámmal ta­nulgattam vezetni, a mi családunk akkoriban a trabantos-wartburgos tábort gyarapította. Az utolsó Wart­burgunkkal és Ágotával autóztunk Baja felé, amikor egy kanyargós ré­szen áttértünk a szembejövő oldal­ra, becsúsztunk az árokba, majd egy bokrot átugorva landoltunk. Egy­két kisebb karcoláson, monoklin és az ijedségen kívül más bántódásunk szerencsére nem esett, de a bizton­ság kedvéért bevittek minket a kalo­csai kórházba. Amikor édesapám a roncs ügyeit intézte, a telep dolgo­zói kérdés nélkül részvétüket fejez­ték ki neki. - A fiatalos lendület meg­bosszulta magát? - Bár már 26 éves voltam, de mi­vel csak két éve vezettem, talán a gyakorlat hiánya játszotta a főszere­pet. Szerintem pontosan ez az az idő, amikor az ember már hajlamos elhitetni magával, hogy mindent tud az autóvezetésről. Gondatlan veszélyeztetésért 4000 forintra megbírságoltak. Arra gondoltam, hogy bejelentem, az áldozatot azóta elvettem feleségül, ám ezt való­színűleg nem értékelnék enyhítő körülményként. Thetű - Milyen volt az első saját autója? - Lassú és szikracsóvát húzott maga után. A viccet félretéve egy 1200-as Zsiguli volt, amit a Zalae­gerszegi Autóközlekedési Tanin­tézettől vásároltam 105 ezer fo­rintért. Oktatóautó volt, így a jó­val 100 ezer feletti kilométert szinte kizárólag városban araszol­va tették bele. Amikor hazafelé hoztam, az M7-es autópályán szik­rákat hányt a kipufogója. A lera­kodott szennyeződés égett ki belőle. - Sokáig szolgált a tanpéldány? ..Itt a normál személyautókhoz képest jóval magasabban ül az ember, ami több szempontból is jó. Először is biztonsá­gosabb, másodsorban pedig több dolgot látni. Az autó egyébként nagyon jól húz, főleg a második és a harmadik fokozatban van elemében."­­ „Nagyon kényelmesek az ülések, de a kárpitozás színe nem a legszerencsésebb, azonkívül a gyermekülések gyorsan tönkretennék a plüsshuzatot." 22 Autó-Motor 2000/5 • www.automotor.hu

Next