Autó-Motor, 2007. július-december (59. évfolyam, 14-26. szám)

2007-09-19 / 19. szám

A Sporty Rali-világbajnokság: Új-Zéland Micsoda különbség! N­éha tényleg óriási csaták dúlnak a ralisportban, de olyan csemegé­re, mint ami a sorozat új-zélandi fordulóján zajlott, senki nem számí­tott: Marcus Grönholm minden idők legszorosabb befutójával győzött a világ túlsó végére vezető sokórás re­pülőút alatt volt ideje mindenkinek elgondolkozni azon, hogy mennyi­ben is hasonlít egymásra a jellegében azért jócskán eltérő két autós csúcsszakág: a For­mula-1 és a rali. Sem ott, sem itt nem lehet megjósolni, hogy ki lesz a világbajnok, s azt sem, hogy ki hol fog jövőre „szolgálni”. Kü­lönösen ez az utóbbi dilemma fontos kérdés sokak számára, mert ahogy az F- 1-ben Fer­nando Alonso döntésétől függ sok minden, úgy a rali-vb cirkuszában Grönholm és Pet­­ter Solberg a két kulcsfigura. Ha a kétszeres világbajnok finn pilóta valóban visszavonul - ahogy ezt a döntést már hónapok óta le­begteti -, jócskán megváltozhat a jövő évi rajtfelállás. Grönholmtól függetlenül persze a jelenlegi helyzetével érhetően elégedetlen Solberg mozdulása vagy éppen maradása is felkavarhatja az állóvizet, mint ahogy az a kérdés is, hogy végül kik kapnak lehetőséget a WRC-mezőnyben újoncként induló Suzu­­ki-csapatnál? F­élelem és tisztelet Új-Zélandon a versenyútvonal szinte méterre megegyezett a tavalyi variációval. Egyedül Loeb nem érezhette magát túlságosan nyeregben, mi­vel tavaly sérülése miatt itt még nem indult, csu­pán a pályabejáráson ismerkedett a tájjal. A Citroennél azonban nem ez az apróság késztet­te aggódásra a csapatot, hanem a korábbi két mo­torhiba: Stohl Xsarájak németországi és Sordo C­ 4-esének finnországi „kipukkanása”. Mivel a motor a két típusnál nagyjából azonos, a hiba is ugyanaz volt, és ez különös fejtörésre adott okot a jövőt illetően. Bennfentesek szerint nincs nagy baj, valószínűleg az előzetes minőségvizsgálatok nem voltak kellően alaposak, és fokozott odafi­gyeléssel meg lehet akadályozni a kellemetlen esetek ismétlődését. Egyébként új autót csupán a fordos Grönholm kapott erre a versenyre, a cit­­roënesek csak új motort élvezhettek. Függetlenül minden gondtól, problémától, a verseny rendezői és résztvevői nem mulasz­tották el az alkalmat, hogy megemlékezzenek az új-zélandi ralisport legnagyobb figurájáról, a tragikus baleset áldozataként elhunyt Possum Bourne-ről, aki itt lakott és élt a környéken, s ró­la nevezték el azt a 7. gyorsaságit, ami szinte szülővárosa, Pukekohe ablakai alatt vezetett. S­topperháború! A kemény kezdést Grönholm vészelte át leg­jobban, bár már ekkor érződött, hogy a szo­­ ultínai 5 krrcheb­n­e­l szemben a két gigász, Grönholm és Loeb parádés küzdelmet vívott Új-Zélandon: a finn há­rom nap, 18 gyorsasági szakasz és 353,56 kilométer után mindössze három tizedmásodperccel, a világbajnokság történetének eddigi legkisebb kü­lönbségével győzött! A másik gyári Focus WRC-vel Hirvo­­nen harmadikként végzett, így a Ford előnye biz­tos, immár 46 pont a Citroennel

Next