Autó-Motor, 2014. január-június (66. évfolyam, 1-11. szám)

2014-04-16 / 7. szám

A négynapos mogyoródi gyakor­lás már csak azért is hasznos volt, mert a Hungaroring 26 év után kapott újra helyet a verseny­­naptárban - 1988. szeptember 18-án Johnny Cecotto (Mercedes-Benz 190E 2.3-16) nyerte mindkét futa­mot. Persze a pilóták többsége más sorozatokból ismeri a pályát, míg a fiatalok belső kamerás felvételek, vagy PlayStation (Formula One) já­tékprogram segítségével memorizál­ják a kanyarokat. A címvédő Mike Rockenfeller (Audi) viszont körbe is futotta a ringet, közben a kisebb bukkanókra és lyukakra, valamint az aszfalt, s így a tapadás minőségének változására figyelt. Velőtrázó a kb. 460 lóerős szívó V8-asok hangja A titkos teszteket leszámítva az Audi, a BMW és a Mercedes új au­tói itt futottak először és az új fes­tések egy részét is nálunk mutatták be. Mindhárom márka négy-négy versenygéppel érkezett, melyeken vasárnap (március 30.) rendszer­ellenőrzést és bejáratást végeztek: összesen 10 kör volt engedélyezett, de mindegyik végén vissza kellett térni a boxutcába. Ezt megelőzően válaszolt kérdéseinkre a mercedeses Gary Paffett, Paul di Resta, Vitaly Petrov és Pascal Wehrlein, az audis Rockenfeller, Adrian Tambay és Edoardo Mortara, valamint a BMW-s Martin Tomczyk. Paffett és Rocky is megemlítette, milyen kelle­mes meglepetés volt számukra, hogy a repülőtéren autogramkérő rajon­gók várták őket, pedig ez csak egy teszt - máshol ez nem jellemző és nincsenek hozzászokva a felhajtás­hoz. „Ezt jó jelnek tekintjük. Úgy tű­nik, hogy a magyarok rajonganak az autóversenyzésért, és reméljük, hogy június 1-jén a futamra is sokan kijön­nek majd. Igyekszünk remek szóra­kozást és szoros, izgalmas versenyt nyújtani nekik” - mondta a 2005-ös bajnok Paffett, majd viccesen hozzá­tette, hogy már csak azért is érdemes kilátogatni, mert a kocsik hangja is sokkal jobb, mint a Formula-1-ben. Sill SPORT DTM-TESZT: HUNGARORING Közel fél éves téli szünetéről Magyarországon, a hungaroringi­­ kollektív teszten (március 31.-április 3.) tért vissza a DTM mezőnye. A DTM-ben is használják az előzést könnyítő DRS-t. Az üldöző akkor aktiválhatja, ha 2 másodpercre megközelítette az előtte haladót Mindhárom márka elégedett volt a teszten nyújtott teljesítményével A nyolcból négy festést nálunk mutatott be az Audi J& SPORT RALI-VB: PORTUGÁLIA Roncstelep Ogier negyedszer nyert Portu­gáliában, miközben a többiek hullottak, mint a legyek. A pályabejárás napján kb. 60 mm eső zúdult az Algarve régióra, s több edzőautó is a pa­takként hömpölygő vízben ragadt. Habár a murvás utak gyorsan felszáradtak, de az árnyékos he­lyeken sáros foltok maradtak, ami többeket alaposan megtréfált: a negyedik gyorsaságin Ellyn Evans bukfencezett a Forddal, Robert Kubica pedig eltrafált egy fát és kitörte a Citroen kerekét - a lengyel másnap is lecsúszott az útról, s ahogy megpróbált vissza­kapaszkodni, kinyírta a Fiesta RS WRC kuplungját. Azután a szü­letésnapos Jari-Matti Latvala (29 éves) bukott a VW Pólóval, majd Chris Meeke esett a Citroennel. A lisszaboni parádézást megnye­rő Sebastien Ogier (VW Polo R WRC) viszont másnap is jól tar­totta magát, ahhoz képest, hogy elsőként takarította az utakat. Remekül kezdett Dani Sordo is, s megszerezte a Portugáliában há­rom autóval rajthoz álló Hyundai első szakaszgyőzelmét, majd még egyet, s az i20 WRC most először vezetett egy versenyt. Később Ogier nyerte a VW 200. szakaszgyőzelmét, debütálása óta a Polo - WRC a 307 speciál 65%-át megnyerte,j­j

Next