Autó-motor, 2015. január-június (67. évfolyam, 1-12. szám)

2015-03-25 / 6. szám

Meglehet, hogy az idei szezon Ma­rokkó helyett Argentínában vette kezdetét, de a WTCC gyakorlatilag ott folytatódott, ahol tavaly abba­maradt. Nemcsak a Citroen és a­­ hazai pályán immár címvédőként­­ versenyző José-María López nyo­g­­asztó fölényére (az időmérőn­­ még a csapattárs Yvan Mullerre­­, és Sébastien Loebre is 1,2 másod­­­percet vert) gondolok, hanem arra­­ is, hogy a Zengő Motorsport és a Michelisz Norbert számára „szo­­­kás szerint” balszerencsésen indul­t az évad: a kvalifikáció első körében leugrott a Honda Civic bal első ké­sz reke, úgyhogy hazánk fia csak a mezőny végéről indulhatott. Persze ez csak a mi bajunk, az viszont a rendezők és a világbajnoki sorozat szégyene, hogy a pályán nem mű­ködött az internetszolgáltatás és időnként letérdelt az időmérés is. A RAJTNÁL VOLT EGY KIS csetepaté López és Muller között, de az első kanyar után visszaállt, s a befutóig nem is változott a dobogósok sor­rendje. Mögülük viszont Ma Qing Hua csapnivalóan indult a negye­dik gyári Citroennel, és a fél me­zőny átlépte, így a kínait végül csak Tiago Monteira, Gabriele Tarquini (mindkettő Honda) és a látványos versenyzéssel 11 pozíciót javító (!) Norbi mögött intették le hetedik­ként. A Lada és a vadonatúj Vesta WTCC versenygép lehetett volna a futam meglepetése, de James Thompson már a rajtnál John Filippivel (Campos-RML Chev­rolet) ütközött, míg Rob Huffot a Sébastien Loeb Racing csapat Citroenjével gépészkedő Mehdi Bennani ütötte ki - a marokkói ezért boxutca-áthajtásos bünte­tést kapott. A második menet elején óriási volt a kavarodás, de a 8. helyről in­duló Loeb már a második körben az élre állt, s egy biztonsági autós fázissal együtt is simán nyert López előtt. Monteira megelőzte Tarquinit és egy bronzos helyezéssel mentette a Honda becsületét, míg Norbi is­mét úgy tört fel, mint a talajvíz, egé­szen Bennani mögé, hatodiknak! WTCC (12/1. FORDULÓ) Az összetett állás VERSENYZŐK: 1. López (ARG) 48 pont, 2. Loeb (FRA) 43 pont, 3. Mon­teira (POR) 28 pont, 4. Muller (FRA) és Tarquini (ITA) 22-22 pont, 6. Ma (CHN) 16 pont, 7. Michelisz (HUN) 14 pont, 8. Bennani (MAR) 10 pont, 9. Chilton (GBR) 8 pont, 10. Rydell (SWE) 3 pont. KONSTRUKTŐRÖK: 1. Citroen 95 pont, 2. Honda 59 pont, 3. Lada 1 pont. Szerencsekerék? Nem sok minden változott, Norbit viszont a kitört kerék sem állította meg! Argenti­ngentina Rae« of Allion» lett March ci­ur­a Tarka mezőny, növekvő izgalmak 48 www.automotor.hu 12015/6 Puff neki! A versenybírák úgy ítélték, hogy Norbi a második futamban túl agresszíven védekezett Mával szemben, ezért utólag egy hellyel hátrébb, a kínai mögé sorolták. Lelkük rajta...

Next