Autó-Motor, 2018. január-június (70. évfolyam, 1-12. szám)
2018-03-21 / 6. szám
ami BEMUTATÓ CITROEN BERLINGO, OPEL COMBO LIFE, PEUGEOT RIFTER Opel Combo Life A jellegzetes Opel-arcot jelen esetben felfelé nyújtották egy kicsit, magasan vannak a fényszórók a ködlámpafészekhez képest, de ezt lendületes vonalvezetéssel igyekeztek palástolni. A németek egyelőre nem kérnek a szabadidő-autós műanyag körítésből, az ajtók fémlemezét színre fújt műanyag betétek védik a sérülésektől. Talán nem véletlen, hogy ezzel az autóval kapcsolatban a rengeteg tárolóhelyet hangsúlyozták ki, hiszen a Citroenhez képest nem ér olyan hirtelen véget a váltó mögötti konzol, a két első ülés között tornyosuló térelválasztó extra tárolóhelynek ad otthont. A dupla kesztyűtartó annak köszönhető, hogy az utasülést védő frontális légzsákot a tetőbe rejtik. Az akár 8 colos érintőképernyővel is választható fejegység Android Auto és Apple CarPlay kapcsolódást biztosít, az első és második sorban USB töltési lehetőség van, de akad 230 voltos konnektor is, amit elsősorban hordozható számítógépek használatához ajánlanak. A téli napok nyűgjeit távirányítható vagy időzíthető állófűtés segít leküzdeni. A csomagtér alaphelyzetben 597-850 literes, ülésdöntést követően 2126-2693 liter a raktér, az anyósülés támlája is előredönthető, a bepakolást pedig külön nyitható hátsó szélvédő könnyíti. Az Opel esetén a második üléssor lehet 60:40 arányban osztott pad vagy három külön állítható ülés, utóbbi opció 2019-től lesz elérhető. Vonóhorog (fix vagy levehető) rendelése esetén utánfutó-felügyelő „tudománya” is lesz a menetstabilizálónak, egyébként az IntelliGrip funkció segíthet az előrejutásban rossz útviszonyok között. Több tárolási lehetőséget kínál az Opel hosszú konzolra Feláras lesz a három ülés a német autókanalaáron Tárolóhelyet és hangulatvilágítást ad a panorámatető. Nincs SUV-os körítés