Auto és Motorujság, 1930 (9. évfolyam, 1-24. szám)
1930-01-01 / 1. szám
1930 JANUÁR 1 r.071. 6. OLDAL * 1. SZÁM Segélyautó. Zolnay Endre választmányi tagunk autójavító üzeme klubunk tagjai részére díjmentesen segélyautót bocsát rendelkezésre, amely telefonhívásra azonnal a helyszínre megy. Telefon nappal:372—15, éjjel: 449—33. Hóláncok. Minthogy úgy Magyarországon, valamint egész Európában beállott a havazás, hóláncok nélkül ne induljunk autóval. Óvásdíj. Az automobil és motoros sportfőhatóság közli, hogy a versenyeken az óvásdíjak a nemzetközi szabályok értelmében ezentúl 60.— pengő. Fellebbezési díj újabb 60.— pengő. A nemzetközi szövetségekhez a fellebbezés pedig 240.— pengő. Közlekedési kódex. A kódex klubunk titkárságánál 2 pengőért beszerezhető, úgyszintén 10 pengő kedvezményes áron kapható dr. Kontz Endre miniszteri tanácsos „Automobil Közlekedési Rendészet“ című könyvének új kiadása. Útépítés. Baksa községben az áteresztő újjáépítése miatt elővigyázatos hajtás ajánlatos. A munkák ideje körülbelül 30 nap. Zala vármegyében a Keszthely—Bak—Regedei út hengerelési munkája elkészült, továbbá Lenti községnél a hidak átépítése miatt átalakított úttest is. Hengerelés van még folyamatban Keszthely és Fenékpuszta közötti útszakaszon, valamint Zalahid—Fenékpuszta közelében. Parkhely. A Gróf Tisza István utcában járműveknek várakozás céljából megállani egyáltalában nem szabad. A megfelelő parkhelyek a József tér parkmenti része, valamint a Nádor utca menetirány szerinti (egyirányú!) baloldala. Büntetések elkerülése céljából okvetlen tartsuk szem előtt ezen szabályt is. Svéd téli túra. A svéd téli túrára, amely február 8-án Göteborgban veszi kezdetét, a nevezéseket 8-ig kell a Svéd Automobil Clubhoz juttatni. A Cote d’Azur programja. A nizzai és azurparti automobilklub most tette közzé a Riviéra automobilsport rendezéseinek jegyzékét. A téli és koratavaszi program a következő: Február 1: Mont des Mules hegyiverseny, február 22: Riva Bella hegyiverseny, február 19—23: Párizs—Vichy—St. Raphael túraút, február 23: Rotschild hegyiverseny (Grasse-i A. C.), február 24: 500 méteres verseny Fréjus-ben repülőstarttal, március 2: Estevellage-i körverseny (St. Raphaeli A. C.), március 17—21: Párizs—Nizza-i túraút, március 17—21: Művészek és írók túrája Párizs és Nizza között, március 22: sebességi és fékezési verseny 500 méteren, március 23: Turbie nemzetközi hegyiverseny, március 27—28: Nizza-i autószépségverseny, március 30: Cannes-i sebességi verseny, április 21: Garoupe körverseny Autibes mellett, április 27: Castellar hegyiverseny. Milyen felszerelés kötelező január hó 1-től az autókra? Erre a kérdésre ad kimerítő választ a kereskedelemügyi minisztériumnak közlése. A közúti közlekedés rendjének egységes szabályozása tárgyában a m. kir. belügyminiszter úr és hivatali elődöm által együttesen kiadott 250.000/1929. B. M. sz. rendelete, mely néhány rendelkezéstől eltekintve, 1930. évi január hó 1-én lép életbe, a gépjárművek felszerelését illetőleg az eddig érvényben volt rendelkezésektől eltérő, több új rendelkezést tartalmaz, nevezetesen: 1. Az 58. § e) pontja értelmében teherkocsikon és autóbuszokon a gépjárműre erősített oly tükörnek kell lennie, mely a hátrafelé látást lehetővé teszi. 2. Az úgynevezett gyári tábla, azaz a gyáros (az alvázat készítő cég) nevét, az alváz és a motor gyártási számát, a motor lóerőszámát, vagy az utóbbi helyett a hengerek számát, a furatot, valamint a gép löketét, végül az üres gépjáróműnek — esetleg magának az alváznak — súlyát feltüntető fémtábla alkalmazását a rendelet ugyanazon szakaszának 1. f) pontja előírja — ugyanezen pont értelmében a teherautomobiloknál a megengedett legnagyobb terhelést kg-ban, autóbuszoknál a szállítható személyek számát, vagy az alváz megenge dzésvédők és napvédő üvegek minden színben, versenyáron, azonnal készülnek Kiltz Jakab és Emich Testvérek üvegcsiszoló, üveghajlító és tükörgyár Alapítva: 1909 Budapest VIO, Práter utca 84. Telefon: József 354-76 Alapítva: 1909 DAAMAM-PAI££ APARATORT VI, ANDRÁSSY-UT 37