Auto és Motorujság, 1933 (12. évfolyam, 1-24. szám)

1933-01-01 / 1-4. szám

1-4. SZÁM * 2. OLDAL ›imo­­ ra ·S0S©RiÄ&1933 JAN. FEBR. DEFAG BRAMMER ————— SZAB. SZERINT KÉSZÜLT ÉKSZÍJ OLCSÓ HAJLÉKONY NEM CSÚSZIK! VÉGNÉLKÜLI ÉS LEGJOBB VENTILÁTOR ÉS DINAMÓ MEGHAJTÁSÁHOZ GYÁRTÁS ÉS ELADÁS: Dénes és Friedmann Rt Budapest VI, Dessewffy ucca 29 a feltámadásban. Még halála előtt — mely váratla­nul jött — egy órával fontos szakmai ügyben tár­gyalt, reá tehát el lehet mondani, hogy munka köz­­ben érte utól­­a nagy kaszás, amely megfosztotta családját egy szerető férjtől, apától, apóstól, de megfosztotta a magyar automobilizmust egy igazi vezértől, aki nemcsak „egy fejjel volt nagyobb a többinél“, hanem jóval nagyobb volt. Számos jótékony intézményben siratják, mert nagy elfoglaltsága mellett szakított időt, hogy ott is tevékenykedjék és anyagilag is támogathassa. Temetése február hó 3-án, pénteken Vad óra­kor volt a kerepesi szr. temetőben, ahol a magyar autósok és más közéleti férfiak százai jelentek meg, hogy végső búcsút vegyenek a magyar automobi­lizmus úttörőjétől, Reiman Gyula m. kir. kormány­­főtanácsostól. r. f. Gebrüder Sulzer Aktiengesellschaft, winterthuri cég, a 80.240. számú „Égési motorral létesített, sa­ját áram­fejlesztéssel bíró elektromos jármű“* című magyar szabadalom tulajdonosa szabadalmának gyártása céljából magyar gyárosokkal összekötte­tést keres. Bővebb föl­világosu­dat ad Kelemen András, hites szabadalmi ügyvivő, Budapest V. Árpád utca 8. Az 5000-ik magyar mozdony címmel Sziebert Imre m. kir. kormánytanácsos, állami vasgyári felügyelő igen érdekes előadást tartott november 26-án a pécsi egyetem tudomá­nyos egyesületének természettudományi szakosztá­lyán abból az alkalomból, hogy nemrég adták át a forgalomnak az 5000-ik magyar gyártmányú gőz­­mozdonyt. Az előadó elsősorban rövid visszapillantást vetett a­­mozdonyépítés őskorára és azután arra a három évtizedre, amely alatt egymás után épültek a magyar vasúti vonalak, a szükséges mozdonyo­kat azonban a nyugateurópai államokból, sőt Ame­rikából hozták hazánkba. Végre 1873-ban megin­dult a magyar mozdonygyártás, amely nemcsak kiszorította az idegen gyártmányokat, hanem év­tizedek folyamán igen sok külföldi szállítással bi­zonyította be a­­magyar gépipar fejlettségét. Külö­nösen kiemelte, hogy a háború előtt Olaszország­nak több ízben szállított gőzmozdonyok az olasz szakemberek megállapítása szerint a más nemze­tek által nekik szállított mozdonyokat minden te­kintetben felülmúlták. Megemlítette, hogy az első olaszországi villamosmozdonyok Kandó rendszere szerint Magyarországon készültek, hogy Párizs és Orleans közt magyar gyártmányú villamos­­m­ozdonyok vannak üzemben és hogy az indiai államvasutak részére szállított 260 darab kazán és gépalkatrész ára fejében négy év alatt 12 mil­lió pengő érték jött be országunkba. Végül a Budapest—Komárom közt már szol­gálatot teljesítő , villamosmozdonyokat és azok üzemét ismertette. A vetített és mozgóképekkel kísért előadás­nak — amelyen nagyszámú előkelő közönség je­lent meg - - nagy sikere volt. H. 1. Motorkonstrukciók könnyű repülőgépek, motorkerékpárok, személy- és tehergépkocsik, valamint Diesel - motorok ré­szére szállít a legmodernebb irányelvek szerint leggyorsabban és versenyen kívül állóan Artur Weber konstrukciós és kísérletező irodája. Weimar (l'hi­r.) Germany, Brehmestrasse 26. Speciális kívánságok tekintetbe vétetnek. (Szí­veskedjék németül levelezni.) — Kádár Imre, a MAKÓK igazgatója feb­ruár hó 3-án és 17-án az Abbázia-kávéház külön­termében a magyar automobilizmus problémájáról értékes előadást tartott. Magyar utakra Fross-BÜSSING-teherautó, HAHN, VI, Andrássy út 10

Next