Auto és Motorujság, 1933 (12. évfolyam, 1-24. szám)
1933-01-01 / 1-4. szám
1-4. SZÁM * 2. OLDAL ›imo ra ·S0S©RiÄ&1933 JAN. FEBR. DEFAG BRAMMER ————— SZAB. SZERINT KÉSZÜLT ÉKSZÍJ OLCSÓ HAJLÉKONY NEM CSÚSZIK! VÉGNÉLKÜLI ÉS LEGJOBB VENTILÁTOR ÉS DINAMÓ MEGHAJTÁSÁHOZ GYÁRTÁS ÉS ELADÁS: Dénes és Friedmann Rt Budapest VI, Dessewffy ucca 29 a feltámadásban. Még halála előtt — mely váratlanul jött — egy órával fontos szakmai ügyben tárgyalt, reá tehát el lehet mondani, hogy munka közben érte utóla nagy kaszás, amely megfosztotta családját egy szerető férjtől, apától, apóstól, de megfosztotta a magyar automobilizmust egy igazi vezértől, aki nemcsak „egy fejjel volt nagyobb a többinél“, hanem jóval nagyobb volt. Számos jótékony intézményben siratják, mert nagy elfoglaltsága mellett szakított időt, hogy ott is tevékenykedjék és anyagilag is támogathassa. Temetése február hó 3-án, pénteken Vad órakor volt a kerepesi szr. temetőben, ahol a magyar autósok és más közéleti férfiak százai jelentek meg, hogy végső búcsút vegyenek a magyar automobilizmus úttörőjétől, Reiman Gyula m. kir. kormányfőtanácsostól. r. f. Gebrüder Sulzer Aktiengesellschaft, winterthuri cég, a 80.240. számú „Égési motorral létesített, saját áramfejlesztéssel bíró elektromos jármű“* című magyar szabadalom tulajdonosa szabadalmának gyártása céljából magyar gyárosokkal összeköttetést keres. Bővebb fölvilágosudat ad Kelemen András, hites szabadalmi ügyvivő, Budapest V. Árpád utca 8. Az 5000-ik magyar mozdony címmel Sziebert Imre m. kir. kormánytanácsos, állami vasgyári felügyelő igen érdekes előadást tartott november 26-án a pécsi egyetem tudományos egyesületének természettudományi szakosztályán abból az alkalomból, hogy nemrég adták át a forgalomnak az 5000-ik magyar gyártmányú gőzmozdonyt. Az előadó elsősorban rövid visszapillantást vetett amozdonyépítés őskorára és azután arra a három évtizedre, amely alatt egymás után épültek a magyar vasúti vonalak, a szükséges mozdonyokat azonban a nyugateurópai államokból, sőt Amerikából hozták hazánkba. Végre 1873-ban megindult a magyar mozdonygyártás, amely nemcsak kiszorította az idegen gyártmányokat, hanem évtizedek folyamán igen sok külföldi szállítással bizonyította be amagyar gépipar fejlettségét. Különösen kiemelte, hogy a háború előtt Olaszországnak több ízben szállított gőzmozdonyok az olasz szakemberek megállapítása szerint a más nemzetek által nekik szállított mozdonyokat minden tekintetben felülmúlták. Megemlítette, hogy az első olaszországi villamosmozdonyok Kandó rendszere szerint Magyarországon készültek, hogy Párizs és Orleans közt magyar gyártmányú villamosmozdonyok vannak üzemben és hogy az indiai államvasutak részére szállított 260 darab kazán és gépalkatrész ára fejében négy év alatt 12 millió pengő érték jött be országunkba. Végül a Budapest—Komárom közt már szolgálatot teljesítő , villamosmozdonyokat és azok üzemét ismertette. A vetített és mozgóképekkel kísért előadásnak — amelyen nagyszámú előkelő közönség jelent meg - - nagy sikere volt. H. 1. Motorkonstrukciók könnyű repülőgépek, motorkerékpárok, személy- és tehergépkocsik, valamint Diesel - motorok részére szállít a legmodernebb irányelvek szerint leggyorsabban és versenyen kívül állóan Artur Weber konstrukciós és kísérletező irodája. Weimar (l'hir.) Germany, Brehmestrasse 26. Speciális kívánságok tekintetbe vétetnek. (Szíveskedjék németül levelezni.) — Kádár Imre, a MAKÓK igazgatója február hó 3-án és 17-án az Abbázia-kávéház különtermében a magyar automobilizmus problémájáról értékes előadást tartott. Magyar utakra Fross-BÜSSING-teherautó, HAHN, VI, Andrássy út 10