Autó, 1925 (4. évfolyam, 1-24. szám)

1925-01-01 / 1. szám

MM Brookland-rekordok Az angol másfélliteres AC visszahódította az egyórás rekordot. — P. Thomas folytatja sikeres világ­­rekordkísérleteit Leyland-Thomas kocsiján. — A francia Hispano Suiza bemutatkozása Brooklandon Az idei ősz szenzációs eredménnyel zárult. A brooklandi pályán a világ jelesei ismét nagyjelentőségű rekordokat állítottak fel. Merész, a lehetőségeken túl elszánt rekord­­javítások voltak ezek s bámulatba ejtenek mindenkit, akik ismerik a pályát s a szédületes rohanások mellékkörül­ményeit. A szokottnál is nagyobb érdeklődés mellett zaj­lottak le a mérkőzések. Londonból a vonatok egymásután ontották a sportéhes érdeklődök ezreit, akik közül egy sem tért csalódottan vissza az angol fővárosba. Különös rajongással ünnepelte a publikum Joyce F., a világhírű A. C. vezetőt és P. Thomast. Nagy meglepetés volt a jelenlévők számára W. Barnato megjelenése, aki mint outsider kezdte és mint rekordjavító végezte. A rekordjavító mérkőzésről nagy elragadtatással ír az angol sajtó. Hosszas interjúkat közöl a résztvevőkről és az angol automobilizmus kétségtelen diadalának tekinti a Brooklandi eseményeket. A részletes tudósításokat itt adjuk. A november hó végi szokásos szezonzáró világrekord-kí­sérletek több új világrekorddal lepték meg az automobiliz­mus híveit. A legnagyobb sikert ,J. A. Joyce, a világhírű A. C. vezető aratta, akinek sikerült az egyórás hegemóniát visszaharcolni Lee Guinnesstől (Darracq). Az új egyórás világrekord 166 km, 913 m., tehát nem kevesebb, mint 4,5 kilométerrel jobb a réginél. Az A. C. gépek nem újoncok a brooklandi pályán, amennyiben már két évvel ezelőtt sok szép diadalt arattak, de tekintettel a többi 1500 kcm­-es versenygép kompresz­­szorára, egy ideig nem igen szerepeltek. Érdekes, hogy a világrekorder A. C. mostani formájában sem látjuk a kompresszort. P. Thomas nem elégedett meg az egyórás világrekord legutóbbi megjavításával és több próbálkozás s­lán sikerrel hódította vissza a Sunbeam által Campbell révén tartott 150 és 200 km.-es és a Lanchaster által tartott 250 km.-es világrekordokat. Mindkét esetben saját konstrukciójú, a Leyland-gyár által készített Leyland-Thomas kocsiján star­tolt. Sikerén felbuzdulva kísérletet tett a 300 km.-es világ­rekord megdöntésére, ami szintén sikerült. Az új világ­rekordok a következők: 200 km.-re 172.81 km/H, 250 km.-re 172.95 km/H, 300 km­.-re 166.67 km/s. A legszenzációsabb betörést a Brookland-pálya legújabb vendége, egy Boulogne-típusú Hispanzo Suiza csinálta, amennyiben a 7.78.4­13,929 kategóriában végigjavította a nagytávú világrekordokat. A kocsi vezetője W. Barnato új ember, akiről eddig nem sokat volt alkalmunk hallani. A Hispano új rekordjai a következők: 250 km.-re 146.39 km/H, 300 km.-re 146.99 km/H, 400 km.-re 147.67 km/H, 500 km.-re 148.75 km/H. J. A. Joyce A. C. kocsija Thomas a rekordjavító Leyland kormányánál 1. szám— 11 — /ms

Next