Aviatikai Értesítő, 1927 (3. évfolyam, 1-12. szám)

1927-07-01 / 7-8. szám

1927 július—augusztu­s Aviatikai Értesítő Keletről : A már említett magasfeszültségű villamossági vezeték. Délről : A repülőtér szabad. Nyugatról : A repülőtér jórészt szabad, csupán az észak­­nyugati szélét határolják a Magyar Általános Gépgyár épületei, a már említett víztoronnyal és kéménnyel. Ismertetőjelek : Nappal : A repülőtér a fel- és leszállásra alkalmas terület közepén elhelyezett fehér körrel van jelezve, melyben észak­­nyugati irányból «BUDAPEST» felírás olvasható. A repülőtér szélei rövid fehér vonalakkal, sarkai pedig fehér derékszögű vonalakkal (L) vannak jelezve. Éjjel : Éjjeli ismertető fényjelzések nincsenek. Szélirányjelzők : A repülőtér északnyugati sarka közelé­ben álló két hangáron egy-egy piros-fehér sávos szélzsák van egy-egy magas árbocra kifüggesztve. Ezenfelül a repülőtér délkeleti sarkában egy repülőgép alakú, automatikusan regisz­tráló szélirányjelző van elhelyezve. Hangárok: A repülőtéren 2 beton- és egy fahangár van. A hangárok belső területe KiOO, 1250, illetve 400 m 2. Kapunyílások 15 x5­00 méter, 23 x 4­50 m, illetve 20 x 4­9 m. A hangárok az állam tulajdonát képezik és azokkal a m. kir. Légügyi Hivatal, illetve a mindenkori bérlők rendelkeznek. Egy negyedik hangár most épül, belső területe 1800 m2 , kapunyílása 40 X7-50. P5 = szélzsák ; § = autóm, szélirányjelző ; Q = épületek stb. magassága m-ben ; ------- —­ iparvágány, villamos ; . . . = magas feszültségű áram ; *□? = víztorony ; ^ = kémény ; a, b, c, d = hangárok ; e = forgalmi iroda és váróterem ; / = műhely ; g ~ vendéglő A mátyásföldi repülőtér (lépték : 1:10.000) 81

Next