Aviatika, 1930 (6. évfolyam, 1-12. szám)

1930-01-01 / 1. szám

VI. évfolyam 1930 január AVII /ÁT IN­K­A A MAGYAR AERO SZÖVETSÉG ÉS TAGEGYESÜLETEINEK HIVATALOS LAPJA Revue technique et pratique de la locomotion Aérienne. Bnlletin offlciel de la «Federation Aéronantiqne Hongroise» 1. szám Szerkesztőség és kiadóhivatal, Budapest IX, Lónyay­ utca 17. sz. Telefon: Aut. 861—45 Előfizetési megrendelések a Magyar Aero Szöv. titkárságához címzendők Redaction et Administration, 17. rue Lónyay, Budapest, IX. Hongrie SZERKESZTI ÉS KIADJA : A MAGYAR AERO SZÖVETSÉG TITKÁRSÁGA Munkatárs: RILITS TIBOR MEGJELENIK HAVONTA EGYSZER A Szövetség ,t£igja.­ a pártoló tagok kivételével az AVI­ATI­KA-t tagsági illetményképpen díjtala­nul kapják. — Pártoló tagok 25 %-os előfizetési kedvezményben részesülnek Nem tagok számára az előfizetési díj: Negyed évre 2 pengő — Fél évre 4 pengő Egész évre 8 pengő Art Aviatika megjelenése nyomdatechnikai okokból késett. Kérjük ezért­­. olvasóink elnézését. Röptében... A nemzetközi vonalakon szükséges együttműködés a távolkeleti forgalomban sehogysem bír hosszabb ideig meg­valósulni. Arról már írtam, hogy a hollandus postarepülő­gépeket India nem engedi keresztül, most meg az angolok indiai vonalának földközi tengeri szakaszán lépett fel az olasz kormány olyan követelésekkel, ami az angolok részé­ről teljesíthetetlen. A forgalom 50%-ának lebonyolítását az ugyanazon vonalon működő olasz légiforgalmi vállal­kozás részére akarta szerződésileg biztosítani. Az angolok már határoztak is és Középeurópa a Balkán felett fognak ez évben közlekedni India felé. A megoldás azonban nem végleges, bármennyire is szeretnék Budapest szempontjá­ból, hogy így maradjon. Az Imperial Airways azt tervezi, hogy Marseille-Malta vonalon fogja az összeköttetést vég­legesen A­frika felé megvalósítani, mert a közép- és délkelet­európai téli időjárás a repülésre nem kedvező, és az ola­szokkal nem akar közös üzemet a Földközi-tengeren. Az India, és Ausztrália felé vezető légiforgalmi vonal fontossága és az angol önérzet megköveteli, — mondják az angol lapok — hogy az még a legnagyobb anyagi áldozatok árán is, de végig tisztán angol vállalkozás kezé­ben legyen. A «légi leszerelésről». 1929. végén a nagyhatalmak ka­tonai repülőgépállománya megközelítőleg pontos angol sta­tisztikai adatok szerint a következő volt: A legfontosabb, elsővonalbeli — tehát legmodernebb — repülőgépek száma ez évben főleg Olasz- és Franciaország­ban fog erősen emelkedni Amerikán kívül. A francia­olasz ellentétet az olasz katonai aviatika fejlesztése a napi­lapok éleshangú közleményeiből következtetve éppúgy szítja, mint a tengeralattjáró építkezések ügye. Mindenkinek fő a feje. Milyen jó, hogy nekünk nincsenek ilyen gondjaink. Mi egy jövő légi háborúban a trianoni szerződés jóvoltából nézőként fogunk szerepelni még akkor is, ha rólunk van szó. A sportrepülés támogatása. Az angol, német és olasz sportrepülés kezdeti sikerei Franciaországban is erélyes Első vonalbeli repülőgép Franciaország .. 1350 E. A. E.-Államok 930 Olaszország........ 840 Anglia.................. 865 Japán................... 572 Tartalék, stb. Összesen kb. 3000 kb. 4350 « 1320 « 2250 « 960 « 1800 « 800 « 1665 ? ? -------------------TARTALOM:-------------------­Röptében ... 1930! A Magyar Aero Szövetség közgyűlésének elhalasztása A Helikopter probléma Az 1929. évi Magyar Aviatikai Évkönyv A Nemzetközi Légiforgalmi részvénytársaság (CIDNA) 1929. évi működéséről Szerkezeti leírások A német aviatikai ipar válsága A francia nemzeti aeroszövetség megalakulása A légiközlekedés számokban Magyarországi repülőterek: Budapest-Mátyásföld, Kaposvár, Székesfehérvár, Szombathely Különféle hírek Légügyi rendeletek Egyesületi hírek AVIATIKA­ NAPTÁR Június 28. Angol kir. légi haderők repülőnapja, London— Hendon. Július 20— Aug. 7. A F. A. L európai körrepülőverseny. Szeptember 8—28. Nemzetközi aviatikai kiállítás, Stockholm. November 25—28. Aviatikai bélyeg és művészeti kiállítás, Páris. « 28—Dec. 14. XII. nemzetközi aviatikai kiállítás, Páris.

Next