Ganz közlemények, 1958 (28. szám)

1958-06-01 / 28. szám

ELŐSZÓ A „Ganz Közlemények” most újra elindul útjára az érdek­lődőkhöz, barátainkhoz, üzletfeleinkhez, a műszaki értelmiséghez. Szeretettel üdvözlöm ebből az alkalomból a közlemények minden olvasóját. Akik közelebbről ismerik több, mint százesztendős gyárunk múltját, azok arról is tudnak, hogy a második világháború előtt megjelent „Ganz Közlemények” a gyár úttörő műszaki és keres­kedelmi tevékenységének sok jelentős, tanulságos eseményével ismertették meg a hazai és a külföldi olvasókat. Most, amikor több, mint tízesztendei szünet után ismét az olvasó kezébe adjuk a „Ganz Közlemények”-et, úgy érzem, nem kis feladatra vállalkozunk. Mert nem csupán arról van szó, hogy egy régi, ismert és szeretett, a műszaki fejlődést előmozdító hagyo­mányt keltünk életre, hanem gyorsan pótolnunk kell az elma­radottakat is. Üzletfeleinkkel és barátainkkal utólag kell meg­ismertetnünk a legutóbbi évtized legjelentősebb Ganz-gyári alko­tásait is. A második világháború előtti hosszú évtizedek során a Ganz­­gyár sok területen dicsekedhetett világraszóló eredményekkel. Az európai gépgyártásban megtisztelő helyet foglalt el üzemünk. Azok közül a munkaterületek közül, amelyekkel gyárunk jelenleg is foglalkozik, elsősorban a motoros vasúti járművek és a vízgépek gyártásában alkottunk nagyot. A felszabadulás óta eltelt több, mint egy évtized alatt újabb sikereket vívtunk ki e területeken, s örülök annak, hogy e kitűnő eredményekről szóló beszámolókat, a munka során szerzett tapasztalatokat most közkinccsé tehetjük. Számítunk arra, hogy a „Ganz Közlemények” segítenek tovább javítani üzletfeleinkkel való kapcsolatainkat; számítunk arra, hogy barátaink örömmel veszik tudomásul e közleményekből is: a Ganz-gyár az elmúlt évtizedben is méltó volt régi híréhez, ki­emelkedőt és újat tudott alkotni, s nem utolsó sorban számí­tunk arra, hogy a „Ganz Közlemények”-et haszonnal forgatja majd a magyar műszaki értelmiség közben felnőtt és felnövő új generációja. Ezzel a reménnyel bocsátom útjára gyárunk nevében újból a „Ganz Közlemények”-et, s kérem minden olvasóját, fogadja szeretettel. BONTA LÁSZLÓ a Ganz Vagon és Gépgyár igazgatója

Next