Az Illatszerész, 1931 (11. évfolyam, 1-24. szám)

1931-01-01 / 1. szám

1. szám 41SURIS21 RÍSZ és pedig arról, hogy az általános gazdasági helyzet folytán a fogyasztóképességet még olcsó árakkal sem lehet megfelelően emelni, mert ahol nincsen pénz, ott vásárolni senki sem tud. Az eredmény tehát nem jelentett jót, csak azt, hogy ezzel az indokolatlan árrombolással a szakmák, de különösen az illat­szerszakma helyzetét lerontották és a vásárlóközönség előtt diszkreditálták. A detailkereskedelem nagy költségei az elmúlt évben sem lettek kisebbek, az infláció idején megállapított horribilis bolt­béreket a háztulajdonosok nem szállították le és hiába jajdul fel a kiskereskedő, hangját a kormánykörök nem hallják vagy nem akarják meghallani. A költségek itt is a kisebbedési for­galmat terhelik és ott tartunk, hogy a kereskedelmi rezsinek 70 százaléka a fix költségekre esik. Ezek a rezsik emésztik meg a forgótőkét és idézik elő a kereskedők nagy számánál a fizetésképtelenséget. Az illatszerszakmát még speciális bajok is sújtották az elmúlt évben. Sok állástalan exisztencia vetette rá magát erre a szakmára és napról-napra több lesz azoknak a száma, akik hivatalokba és vállalatokhoz járva, illatszereket és kozmeti­kai cikkeket házalva adnak el. Minden egyes házaló nemcsak azáltal okoz kárt a legális kereskedelemnek, hogy az illető cikk eladásától elüti a kereskedőt, hanem a cikkek árát egé­szen kis költségeihez mérten leszorítja és az addigi jó fo­gyasztóközönséget a legális üzletektől eltereli. A házalás el­len segítséget nyújtanak ugyan törvényeink, azonban alig van, aki az ezeken alapuló rendeleteket végrehajtaná. Egy másik, öt év óta húzódó baja a szakmának a kötszer­ügy, amely egy tévesen hozott miniszteri rendelet következté­ben lehetetlenné teszi az illatszerkereskedő részére, hogy pél­dául steril vattát zárt csomagolásban forgalomba hozhasson. Ez a jogfosztó igazságtalan rendelkezés igen sok kellemetlen eljárásnak lett kútforrása az elmúlt évben. A visszapergetett film az 1930-as évről ugyan kevés jót mutat, de elmúlt minden, a jó, a rossz. Új év, új perspektíva, új küzdelmek, új remények jönnek és talán az ismeretlen új év, hogy ránk nézve is egy kedvezőbb, szebb, kevesebb gonddal járó időt hoz meg. Dr. Vidacs Gyula Vajda Imre és Társa szegedi drogéria Sávoly-kirakata, amely a Magyar Hét kirakatversenyén az első díjat nyerte 7. oldal Id. Miihlethaler fl.-G. Nyon (Svájc) GRASSE (Franciaorsz.) PARIS-ASNIÈRES CUMilNON új szintetikus illatanyag, 100°/o-os extráitok, krémek, púder, Minták kívánatra ren­lotionok és szappanok számára lelkezésre állanak __ Képviseli: EISNER GYULA Budapest VI. Andrássy út 37. ODOLCOMPAGNIER­T. BUDAPEST Ezek a hirdetések és mások is megjelennek a legfontosabb budapesti és vidéki napi- és hetilapokban. Az Odol és az Odol fogkép nagyon jól eladható cikkek A mi hirdetéseink minden fontosabb lapban, segítenek Önnek az eladásban. Egy barát­ságos kérdés minden vevő­höz: „Használ Ön Odolt?" néhány hét­ alatt megsokszorozza forgalmát. Kívánattá szívesen rendelkezésére bo­­csáj­unk reklámanyagot kirakata és üzleti asztalai részére.

Next