Automobil - Motorsport, 1929 (4. évfolyam, 1-24. szám)

1929-12-24 / 23-24. szám

1929 december 124. AUTOMOBIL­E MOTORSPORT 17 Mercedes-Bensz Service Hogy szolgálta ki a budapesti képviselet vevőit ? A minap bennjártam egy budapesti kereskedő­nél. Nyugodtan beszélgettünk. Kisvártatva beállít a cég egy régi vevője és melegen érdeklődik kilométer­­órája hogyl­étéről. A kalendáriumban péntek volt be­jegyezve. „Sajnos kérem, még nincs kész a kilo­méteróra. Nagyon sok munkája van a mechanikus­nak és csak kedden lesz kész az óra.” „De kérem, hi­szen szerdán hoztam el és ma péntek van.” A vége az lett, hogy a bennfentes vásárló az üvegszekrény­ben megpillantotta óráját, amelyről kiderült, hogy még munkába sem adták. Hát kérem ez az, amit nem lehet! Ez az, amiről a német lapok néha hasábokat írnak és az amerikaiak egész könyveket adnak ki. Ez az,­­amit úgy hívnak, hogy a „Vevővel való bánás­mód!” A legtöbb cég, sajnos, ez így van Budapesten, csak elad. Eladja az autót, eladja a motociklit és az­után kész. Jönnek a garanciamunkák, amit egysze­rűen letagadnak és 100 közül 30 esetben egy-két hó­nap múlva a vevő az eladóban és viszont, már ellen­séget lát, akivel lassan megszakad az összeköttetés és a vevő igyekszik megvett kocsijától lehetőleg gyorsan, ha veszteség árán is, szabadulni, mert ,,Is­­ten ments a képviselettől!” és a velük való további összeköttetéstől. És azután sokan panaszkodnak, hogy nincs üzlet. Nem az a fontos kérem, eladni, hanem a vevőt, akit megszereztünk, pontosan tovább is kiszolgálni és megtartani. Ez legyen a képviseletek jelszava. Ve­gyenek példát a német alapossággal berendezett Mercedes-Benz-képviselettől, mely ezúttal is pélá­­ját adta, miként kell bánni és eljárni a vevővel. Ez a rendszer azután lehetővé teszi, hogy egy Mercedes- Benz-vevő örökös Mercedes-Benz-vevő lesz, szinte összenő a képviselettel és amikor új vételről van szó, vagy arról, hogy mit ajánl egy barátjának, akkor nem is lehet másról szó, mint Mercedes-Benzről. A budapesti Mercedes-Benz egy igen szép kará­csonyi és újévi ajándékkal lepte meg vevőit, illetve a Mercedes-Benz-kocsitulajdonosokat. A közelmúlt­ban levél ment az összes Mercedes-Benz-tulajdonos­­nak, mely arról értesíti őket, hogy Budapestről el­indult három Service kocsi és a december-január hó folyamán minden vidéki tulajdonost meg fog láto­gatni. A három kocsi egyike a Tiszántúlra, a másik a Duna—Tisza közé, a harmadik a Dunántúlra in­dult. Nemcsak az új Mercedes-Benz-tulajdonosokat látogatják meg, hanem a régi Benz és Mercedes-ko­­csikat is felkeresik. A kocsikat teljesen díjtalanul átnézik, mindent töviről-hegyire átvizsgálnak, kon­statálják a fennálló hibákat, amit lehet, eliminál­­nak, amit nem képesek a magukkal vitt műszerekkel és szerszámokkal megjavítani, azt beutalják a buda­pesti főjavítóműhelybe. Az átnézéssel kapcsolatban az összes kocsikat átvizsgálják, hogy a Motalkával szemben nem voltak-e bajok és ha voltak, igyekez­nek azokat megszüntetni. Hogy ez mit jelent, azt úgy hiszem, nem kell külön megmagyarázni. Ez egy­értelmű a legpontosabb kiszolgálással, amit egy kép­viselet megtehet. Ez egy Mercedes-Benz-tradíció. Ezt a tradíciót látjuk mindenütt. Nemcsak Bu­dapesten, hanem mindenütt, ahol Mercedes-Benz­­kocsik rójják kilom­éter­­eiket az országutakon. Ez a legtökéletesebb „Service”, amit a gyár vevőivel szemben nyújthat. De újabban nemcsak a magán­vevőket szolgálja ki a gyár a legmesszebbmenő ud­variassággal, hanem bevezette, hogy minden sebes­ségi versenyen, túraúton, hegyiversenyen, csillag­túrán megjelenik, ahol a startolók között Mercedes- Benz-versenyzőt lát. Ezt csak az tudja megmagya­rázni, aki maga is versenyzett. Képzeljék el ol­vasóink, amikor az ember elhagyatva mindenkitől küzd messze-messze a lakott helyektől és egy oldal­asnál ott áll a Mercedes-Benz Service, mely meg­kérdi, hogy rendben van-e mindene. A gyár egy ki­adott jelentése szerint a lefolyt év versenyein szám­talanszor adódott helyzet, hogy a Service kocsi a lehető legjobbkor érkezett és mentette meg a „ki­állástól” a Mercedes-Benz versenyzőit, akit amatőr létére nem ismerte fel azonnal a bajt és már arra gondolt, hogy a versenyt feladja. Üdvözöljük a Mercedes-Benz-képviseletet a há­rom Service kocsi útbaindításakor és kívánjuk ne­kik, hogy koronázza teljes siker a munkájukat. A többi képviseletnek pedig álljon példa gyanánt a Mercedes-Benz akciója, álljon követendő példa gya­nánt a jövőre. Ha minden képviselet úgy törődne a vevőivel, akkor megkétszereződne a mai autóállo­mány, mert emelkedne a bizalom és nyomában a vá­sárlási kedv. AZ ÍN AUTÓJA CSAK MERCEDES-BENZ BEMUTATÓ-HELYISÉG: MERCEDES-BENZ AUTOMOBIL R.­T. BUDAPEST, IV., VÁCI­ UTCA 24. SZ.

Next