Automobil - Motorsport, 1929 (4. évfolyam, 1-24. szám)
1929-12-24 / 23-24. szám
1929 december 124. AUTOMOBILE MOTORSPORT 17 Mercedes-Bensz Service Hogy szolgálta ki a budapesti képviselet vevőit ? A minap bennjártam egy budapesti kereskedőnél. Nyugodtan beszélgettünk. Kisvártatva beállít a cég egy régi vevője és melegen érdeklődik kilométerórája hogylétéről. A kalendáriumban péntek volt bejegyezve. „Sajnos kérem, még nincs kész a kilométeróra. Nagyon sok munkája van a mechanikusnak és csak kedden lesz kész az óra.” „De kérem, hiszen szerdán hoztam el és ma péntek van.” A vége az lett, hogy a bennfentes vásárló az üvegszekrényben megpillantotta óráját, amelyről kiderült, hogy még munkába sem adták. Hát kérem ez az, amit nem lehet! Ez az, amiről a német lapok néha hasábokat írnak és az amerikaiak egész könyveket adnak ki. Ez az,amit úgy hívnak, hogy a „Vevővel való bánásmód!” A legtöbb cég, sajnos, ez így van Budapesten, csak elad. Eladja az autót, eladja a motociklit és azután kész. Jönnek a garanciamunkák, amit egyszerűen letagadnak és 100 közül 30 esetben egy-két hónap múlva a vevő az eladóban és viszont, már ellenséget lát, akivel lassan megszakad az összeköttetés és a vevő igyekszik megvett kocsijától lehetőleg gyorsan, ha veszteség árán is, szabadulni, mert ,,Isten ments a képviselettől!” és a velük való további összeköttetéstől. És azután sokan panaszkodnak, hogy nincs üzlet. Nem az a fontos kérem, eladni, hanem a vevőt, akit megszereztünk, pontosan tovább is kiszolgálni és megtartani. Ez legyen a képviseletek jelszava. Vegyenek példát a német alapossággal berendezett Mercedes-Benz-képviselettől, mely ezúttal is péláját adta, miként kell bánni és eljárni a vevővel. Ez a rendszer azután lehetővé teszi, hogy egy Mercedes- Benz-vevő örökös Mercedes-Benz-vevő lesz, szinte összenő a képviselettel és amikor új vételről van szó, vagy arról, hogy mit ajánl egy barátjának, akkor nem is lehet másról szó, mint Mercedes-Benzről. A budapesti Mercedes-Benz egy igen szép karácsonyi és újévi ajándékkal lepte meg vevőit, illetve a Mercedes-Benz-kocsitulajdonosokat. A közelmúltban levél ment az összes Mercedes-Benz-tulajdonosnak, mely arról értesíti őket, hogy Budapestről elindult három Service kocsi és a december-január hó folyamán minden vidéki tulajdonost meg fog látogatni. A három kocsi egyike a Tiszántúlra, a másik a Duna—Tisza közé, a harmadik a Dunántúlra indult. Nemcsak az új Mercedes-Benz-tulajdonosokat látogatják meg, hanem a régi Benz és Mercedes-kocsikat is felkeresik. A kocsikat teljesen díjtalanul átnézik, mindent töviről-hegyire átvizsgálnak, konstatálják a fennálló hibákat, amit lehet, eliminálnak, amit nem képesek a magukkal vitt műszerekkel és szerszámokkal megjavítani, azt beutalják a budapesti főjavítóműhelybe. Az átnézéssel kapcsolatban az összes kocsikat átvizsgálják, hogy a Motalkával szemben nem voltak-e bajok és ha voltak, igyekeznek azokat megszüntetni. Hogy ez mit jelent, azt úgy hiszem, nem kell külön megmagyarázni. Ez egyértelmű a legpontosabb kiszolgálással, amit egy képviselet megtehet. Ez egy Mercedes-Benz-tradíció. Ezt a tradíciót látjuk mindenütt. Nemcsak Budapesten, hanem mindenütt, ahol Mercedes-Benzkocsik rójják kilométereiket az országutakon. Ez a legtökéletesebb „Service”, amit a gyár vevőivel szemben nyújthat. De újabban nemcsak a magánvevőket szolgálja ki a gyár a legmesszebbmenő udvariassággal, hanem bevezette, hogy minden sebességi versenyen, túraúton, hegyiversenyen, csillagtúrán megjelenik, ahol a startolók között Mercedes- Benz-versenyzőt lát. Ezt csak az tudja megmagyarázni, aki maga is versenyzett. Képzeljék el olvasóink, amikor az ember elhagyatva mindenkitől küzd messze-messze a lakott helyektől és egy oldalasnál ott áll a Mercedes-Benz Service, mely megkérdi, hogy rendben van-e mindene. A gyár egy kiadott jelentése szerint a lefolyt év versenyein számtalanszor adódott helyzet, hogy a Service kocsi a lehető legjobbkor érkezett és mentette meg a „kiállástól” a Mercedes-Benz versenyzőit, akit amatőr létére nem ismerte fel azonnal a bajt és már arra gondolt, hogy a versenyt feladja. Üdvözöljük a Mercedes-Benz-képviseletet a három Service kocsi útbaindításakor és kívánjuk nekik, hogy koronázza teljes siker a munkájukat. A többi képviseletnek pedig álljon példa gyanánt a Mercedes-Benz akciója, álljon követendő példa gyanánt a jövőre. Ha minden képviselet úgy törődne a vevőivel, akkor megkétszereződne a mai autóállomány, mert emelkedne a bizalom és nyomában a vásárlási kedv. AZ ÍN AUTÓJA CSAK MERCEDES-BENZ BEMUTATÓ-HELYISÉG: MERCEDES-BENZ AUTOMOBIL R.T. BUDAPEST, IV., VÁCI UTCA 24. SZ.