Békés Megye Képviselő-testületének Közlönye, 2011 (40. évfolyam, 1-6. szám)

2011-03-01 / 2. szám

- A gazdasági szféra szereplőinek és a kultúra kapcsolatának új alapokra helyezése, különös tekintettel a turizmusra és a hagyományokhoz köthető gazdasági aktivitásokra. - Az európai kulturális áramlatok megismerése, elemzése, a helyi lehetőségekkel való ötvözése, mely biztosíthatja Békés megye tevékeny, élvonalbeli jelenlétét, s a lakosság kulturális fejlődése - ezáltal pedig közvetetten a gazdasági dinamizmusa is - stabil alapokat nyerhet. Az egész megyére kiterjedő gyerek- és családközpontú programok kidolgozása az olvasási kultúra és hagyományápolás fejlesztésére, melynek révén megnő az esély arra, hogy az oktatásban, képzésben, az életen át tartó tanulásban sikeresebben részt vehetnek, jobban érvényesülhetnek a munkaerőpiacon. A nemzetközi kapcsolatok erősítése, tekintettel a megye fejlesztési érdekeire. Az amatőr művészeti mozgalom segítése, találkozók, táborok, minősítések szervezése. Tudományos és népszerűsítő kiadványok létrehozása, értékesítése. Egy új szolgáltató levéltár koncepciójának kidolgozása. Új, ösztönző, teljesítményközpontú további modernizáció felvállalása, mely bevonja a változásokba az érintett és érdekelt kulturális szereplőket, innovatív és kreatív civil közösségeket, a kulturális szakterületek képviselőit és a gazdasági szektor szereplőit. 4.5. Megye marketing, értékalapú fejlesztések, termék online A megyemarketing célja elsősorban a megyei termékek, azaz intézményeink, valamint a megyében működő vállalkozások és egyéb szervezetek által előállított és kínált termékek és szolgáltatások elérhetőségének, kiajánlásának egységes biztosítása; belső és külső piaci lehetőségeinek szélesítése; a megye és termékeinek pozicionálása. Az egységes megjelenés, valamint a megyemarketing céljainak elérése érdekében Békés megye 2009-ben nagyszabású marketing kampányt indított, melynek keretein belül egyszerre több különböző program vette kezdetét. 2009-ben­ és 2010-ben számos belföldi és külföldi kiálláson vettünk részt, megyei roadshow-kat szerveztünk, egységes honlap fejlesztések történtek, valamint tucatnyi kiadvány, hirdetések, BKV kampány, óriásplakát kampány hirdette Magyarországon és Romániában is Békés megye termékeit. A Békés megyei fiatalok számára hirdettük meg az „I love Békés Megye” kampányt, mely elsődleges közvetlen célja volt az ifjúság megszólítása, annak érdekében, hogy megismerjék megyénk történelmét, jellegzetességeit, szokásainkat, kultúránkat, valamint erősítsük megyéhez való kötődésüket. A Békés Megyei Önkormányzat támogatásában az elmúlt években 5 különböző online felület került kialakításra, melyek egységes megyei felületet biztosítanak a különböző megyei termékek és szolgáltatások megjelenésének egységesítése érdekében.­­ www.bekesmegye.com - www.turizmus.bekesmegye.com - www.programok.bekesmegye.com - www.egeszseg.bekesmegye.com - www.szallas.bekesmegye.com A megyei marketing-tervek összeállítása és megvalósítása a Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztés Közalapítvány üzemeltetésében működő Tourinform Iroda feladata. 59

Next