Budapest, 2004. (27. évfolyam)

2. szám április - Fleischer Tamás: Budai rakpart - nagyívű irányváltás

Budai rakpart - nagyívű irányváltás Szöveg: FLEISCHER TAMÁS Fotó: SEBESTYÉN LÁSZLÓ • A 19. század közepén kezdődik a dunai rakpartok kiépítése - nem füg­getlenül az 1838-as nagy pesti árvíz tanulságaitól, hiszen a megépülő part­fal és a felső rakpart támfala egyben árvédelmi töltésként is védi a várost. A Reitter Ferenc nevéhez fűződő nagy­szabású alkotás Budapest belső sza­kaszán két évtized alatt elkészült. Nagyvonalú, egységes ívével, lépcsős, rézsűs és függőleges partfalainak meg­tervezett váltogatásával ma is mérték­adó. A 20. század folyamán mind a bu­dai oldal népessége, mind pedig az egy főre jutó vízfogyasztás hatalmas mértékben növekedett, napjainkra a jobb partról mintegy százezer köbmét

Next