Budapest, 2004. (27. évfolyam)
2. szám április - Fleischer Tamás: Budai rakpart - nagyívű irányváltás
Budai rakpart - nagyívű irányváltás Szöveg: FLEISCHER TAMÁS Fotó: SEBESTYÉN LÁSZLÓ • A 19. század közepén kezdődik a dunai rakpartok kiépítése - nem függetlenül az 1838-as nagy pesti árvíz tanulságaitól, hiszen a megépülő partfal és a felső rakpart támfala egyben árvédelmi töltésként is védi a várost. A Reitter Ferenc nevéhez fűződő nagyszabású alkotás Budapest belső szakaszán két évtized alatt elkészült. Nagyvonalú, egységes ívével, lépcsős, rézsűs és függőleges partfalainak megtervezett váltogatásával ma is mértékadó. A 20. század folyamán mind a budai oldal népessége, mind pedig az egy főre jutó vízfogyasztás hatalmas mértékben növekedett, napjainkra a jobb partról mintegy százezer köbmét