Buletinul Oficial, 1970, Partea 2 (Anul 6, nr. 1-9)

1970-03-26 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE "ROMANIA, PARTEA a II-a, Nr. 1 Miercuri, 25 martie 1970, la orele 10 se deschid, la Palatul Marii Adunări Naționale, lucrările sesiunii a IV-a a celei de-a VI-a legislaturi a Marii Adunări Naționale a Republicii Socialiste România. Deputații și invitații întîmpină cu îndelungi aplauze pe conducătorii partidului și statului. In loja din dreapta iau loc tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, IlieVerdeț, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Janos Fazekas, Petre Lupu, Manea Mănescu, Dumitru Popa, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica și Vasile Vîlcu. În loja din stingă se află membrii Consiliului de Stat. Ședința este deschisă de către tovarășul Ștefan Voitec, președintele Marii Adunări Naționale, asistat de tovarășii Ilie Murgulescu și Gheorghe Necula, vicepreședinți, și tovarășii Constantin Dăscălescu și Gheorghe Năstase, secretari ai Marii Adunări Naționale. Tovarășul președinte al Marii Adunări Naționale Ștefan Voitec . Stimate tovarășe și stimați tovarăși deputați. In sala de ședințe fiind prezenți 448 deputați din numărul total de 485, declar deschisă sesiunea a IV-a a celei de-a VI-a legislaturi a Marii Adunări Naționale Biroul Marii Adunări Naționale propune următorul proiect al Ordinii de zi a sesiunii : — Proiectul de lege a organizării și disciplinei muncii în unitățile socialiste de stat; — Proiectul de lege privind asigurarea și controlul calității produselor ; — Proiectul de lege privind regimul ocrotirii unor categorii de minori ; Darea de seamă cu privire la activitatea internațională a Republicii Socialiste România în anul 1969. Sînt observații cu privire la proiectul Ordinii de zi ? Nefiind observații, pun la vot proiectul Ordinii de zi. Trecîndu-se la vot, Marea Adunare Națională aprobă, în unanimitate, Ordinea de zi a sesiunii. La primul punct al Ordinii de zi — Proiectul de lege a organizării și disciplinei muncii în unitățile socialiste de stat — are cuvîntul tovarășul Petre Lupu, ministrul muncii, pentru a expune proiectul de lege. Tovarășul Petre Lupu, ministrul muncii . Tovarășe și tovarăși deputați. Din însărcinarea Consiliului de Miniștri am onoarea să prezint Marii Adunări Naționale, spre dezbatere și aprobare, proiectul de lege cu privire la organizarea și disciplina muncii în unitățile socialiste de stat. Victoria socialismului în țara noastră, proprietatea poporului asupra mijloacelor de producție, instaurarea relațiilor de colaborare și ajutor reciproc între oamenii muncii, crearea unei industrii puternice înzestrată cu tehnica nouă, perfecționarea proceselor de producție, existența unei economii planificate au creat condițiile obiective favorabile și, in același timp, au impus ca o cerință obligatorie o tot mai bună organizare și întărirea disciplinei în muncă pentru asigurarea unui ritm înalt al dezvoltării forțelor de producție și asigurarea unei eficiențe sporite a întregii activități sociale. Totodată, experiența a demonstrat că o bună organizare a muncii, presupunînd folosirea la întreaga capacitate a mașinilor și utilajelor, repartizarea, riguroasă a forței de muncă, crearea condițiilor tehnico-organizatorice pentru utilizarea ei deplină și rațională, constituie un element determinant pentru întărirea disciplinei și ordinii în întreprinderi cu toate consecințele favorabile ce decurg de aci pentru bunul mers al activității economice. Este semnificativ din acest punct de vedere faptul că noțiunea de organizare este asociată atît în titlul cit și in conținutul proiectului de lege de aceea de disciplină Niciodată nu a putut exista — iar în condițiile une economii moderne, nici nu poate fi concepută — o bună organizare fără o disciplină desăvîrșită. În același timp, este cunoscut că cel mai însemna obiectiv economic sau de orice altă natură rămîne doar dorință dacă nu se desfășoară o muncă perseverentă de organizare a înfăptuirii sale. Tocmai datorită faptului că, pe lingă vasta sa munci creatoare pentru elaborarea unei politici juste, partidul nostru a desfășurat o uriașă și stăruitoare nume de organizare și mobilizare a maselor la înfăptuirea , poporul român a obținut rezultate strălucite în oper de construire și desăvîrșire a socialismului în patria sa Făcînd bilanțul rezultatelor obținute în această oper și stabilind pentru etapa următoare obiectivul făurii societății socialiste multilateral dezvoltate, lucrări] Congresului al X-lea al Partidului Comunist Romă au fost străbătute ca un fir roșu de preocuparea pentr perfecționarea conducerii, planificării și organizării , baze științifice a activității economice, pentru perfecționarea conducerii și organizării întregii vieți social Din lucrările congresului, din cuvîntările tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului notru, se desprinde totodată clar o teză deosebit de importantă, izvorîtă din experiența proprie ca și experiența altor țări socialiste, și anume că num existența condițiilor obiective pentru asigurarea cocordanței între relațiile de producție și nivelul dezvotării forțelor de producție nu înseamnă în mod autom și înfăptuirea ei, că pentru aceasta este neapărat neclară perfecționarea la timp a relațiilor de product a tuturor relațiilor sociale, în raport cu cerințele devoltării forțelor de producție. Organizarea și disciplina muncii constituie compnente esențiale ale perfecționării relațiilor de producț a relațiilor sociale, în genere, și totodată — și tocui de aceea — condiții deosebit de importante ale spririi rodniciei muncii, ale fructificării maxime a potețialului economic al țării, în interesul ridicării bunătării oamenilor muncii și înfloririi patriei. In decursul anilor, în țara noastră în procesul costrucției socialiste s-au obținut rezultate însemnate domeniul îmbunătățirii organizării muncii, al întări disciplinei și ordinii în întreprinderi și instituții. Ti buie spus, totodată, că lipsurile existente încă în acestă direcție au frînat obținerea unor rezultate și ri bune. în același timp doresc să subliniez că legislația e<nomică, legislația muncii n-au ținut pasul cu cerinți dezvoltării social-economice pe care în mod firesc tibuie să le oglindească. Multe dintre ele au fost def șite. Așa se explică de ce a fost necesar să se ador în ultimii ani o seamă de noi reglementări legale 2