Buletinul Oficial, 1971, Partea 1 (Anul 7, nr. 1-170)

1971-01-26 / nr. 8

38 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA I, Nr. 8 DECRETE EXPUNERE DE MOTIVE In urma analizei activității de conducere a agriculturii, a rezultat necesitatea unor măsuri menite să ducă la o mai bună organizare și realizare a producției în acest important domeniu al economiei naționale, ca și la o valorificare superioară a producției. în acest sens, prin alăturatul decret s-a hotărit fuziunea Ministerului Agriculturii și Silviculturii și Ministerului Industriei Alimentare într-un singur minister, Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor. Ministerul nou înființat înfăptuiește politica partidului și statului în domeniul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor și are funcția de coordonator pentru activitățile din domeniul său care se desfășoară în unități din subordinea altor organe centrale sau locale ale administrației de stat. El exercită, potrivit legii, conducerea întregii agriculturi, asigură progresul ei continuu și dezvoltarea economică a organizațiilor socialiste de stat și cooperatiste din agricultură ; asigură dezvoltarea industriei alimentare, creșterea și diversificarea producției de mărfuri alimentare în concordanță cu cerințele economiei naționale, valorificarea superioară a producției vegetale și animale , conservarea, dezvoltarea și buna gospodărire a fondului silvic, precum și gospodărirea rațională și protecția calității apelor țării. Ministerul conduce, îndrumă și controlează activitatea unităților din subordinea sa și răspunde de realizarea planului pe întreaga sa activitate. Decret nr. 14/1971 Pentru a se asigura dezvoltarea și consolidarea continuă a cooperativelor agricole de producție, Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor conlucrează cu Uniunea Națională a Cooperativelor Agricole de Producție. Structura organizatorică a ministerului este următoarea : Departamentul agriculturii de stat, Departamentul industriei alimentare, Departamentul îmbunătățirilor funciare, Departamentul silviculturii și Consiliul național al apelor. Pe lângă Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor funcționează Academia de Științe Agricole și Silvice, instituție care organizează, îndrumă și controlează întreaga activitate științifică în domeniul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor. Ministerul are în subordinea sa centrale, unități cu statut de centrală, alte organizații economice, institute de studii, de proiectări și de cercetări, stațiuni experimentale, unități bugetare, oficii, inspectorate, licee de specialitate și școli profesionale. Pentru conducerea unitară, pe județe, a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor, se organizează, la fiecare județ, o direcție generală, care funcționează ca organ local de specialitate cu dublă subordonare. Direcția generală este subordonată Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor și comitetului executiv al consiliului popular județean, în conformitate cu prevederile Legii nr. 57/1968 de organizare și funcționare a consiliilor populare. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Se înființează Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor prin fuziunea Ministerului Agriculturii și Silviculturii și Ministerului Industriei Alimentare. Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor înfăptuiește politica partidului și statului în domeniul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor și îndeplinește funcția de minister coordonator pentru activitățile din domeniul său care se desfășoară în unități din subordinea altor organe centrale sau locale ale administrației de stat. Art. 2. — Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor exercită, potrivit legii, conducerea întregii agriculturi, asigură progresul ei continuu și dezvoltarea economică a organizațiilor socialiste de stat și cooperatiste din agricultură. De asemenea, asigură dezvoltarea industriei alimentare, creșterea și diversificarea producției de mărfuri DECRET privind înființarea, organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează ! 2