Cotidianul, iulie 2007 (Anul 17, nr. 143-164)

2007-07-27 / nr. 162

Cotidianul. An sabatic pentru Fabio Capello pe www.cotidianul.ro/select Campionatul devoratorilor de recorduri • Sfîrșitul săptămînii programează startul în cea mai importantă ediție din istoria Ligii I: bugete pantagruelice, inflație de străini, interes mediatic și miză sportivă uriașă viorel,dobran@cotidianul.ro HAGI își pune în joc cariera de antrenor pe banca Stelei, cluburile se laudă cu cele mai mari bugete din istoria lor, iar străinii și sponsorii au invadat Liga lui Mitică. Televiziunile au prevăzut în bugete cele mai mari sume plătite vreodată pentru campionatul intern, care va exporta în Europa nu mai puțin de șapte formații vara viitoare, dintre care deținătoarea titlului va sta direct la masa bogaților, în grupele Ligii Campionilor. Dacă mai punem și suporterii dornici să spargă cît mai multe semințe pe stadion și de mai mulți adversari/jandarmi pengă arene, cum acesta ar fi tabloul noii ediții de campionat care începe vineri cu confruntarea dintre generația de aur, reprezentată de Gică Hagi, și simbolul trecutului presărat cu „focioriste“, Gheorghe Ștefan, alias Pinalti, pe care fostul căpitan al tricolorilor l-a dat jos fără parașută din avionul naționalei, înn aceeași zi, Bătrîna Doamnă își verifică reumatismul în deplasarea de la Vaslui, unde Porumboiu, care visează să ajungă în cupele europene și altfel decît ca observator, n-o va primi cu pune și sare. Sîmbătă, la Timișoara este un concurs pentru cei mai iscusiți inginai din fotbal. Cu Supercupa de toartă, Rapid face o vizită în fieful electoral al patronului George Copos, la Mioveni, în timp ce marea favorită la titlu, Dinamo, își linge rănile după înfrângerea cu giuleștenii pe terenul apropiaților lui Gigi Becali, la Buzău. Oltenii vor să stingă Farul, pentru a nu mai ajunge „lanternă roșie“, în timp ce „U“ Cluj revine în primul eșalon pentru a vedea dacă Pandurii mai sunt de actualitate. Patru formații vor privi show-ul de pe margine, grație finalelor Intertoto în care sunt angrenate Gloria Bistrița și Oțelul Galați. Revenind la Steaua, Hagi s-a declarat în sfîrșit mulțumit de achiziții, chiar dacă în locul străinilor Armenteros, Dady, Camus sau Ivici au sosit autohtonii Zaharia și Raca. „După venirea ultimilor jucători avem alternative. Eu am nevoie de toată lumea și le-am spus și jucătorilor. Nu contează începutul, contează cum se termină. Cineva poate începe, altcineva poate termina, în fotbal, ce faci ieri nu mai este valabil azi. Totul se schimbă ca vremea Trebuie să trăiești cu această presiune enormă de la cluburuile mari, trebuie să reziști. Binele sau răul mine se schimbă“, și-a expus Hagi filozofia referitoare la fotbal. Șapte echipe se vor bate, începînd cu acest sfîrșit de săptămînă, pentru calificarea în cupele europene, campioana avînd privilegiul de a accede. GICĂHAGI Antrenor Steaua Nu contează începutul, contează cum se termină, în fotbal, ce faci ieri nu mai este valabil azi. Totul se schimbă ca vremea în premieră pentru fotbalul românesc, direct în grupele ligii Campionilor, ceea ce înseamnă venituri la buget de circa zece milioane de euro. Vicecampioana poate aspira la aceleași beneficii economice dacă va trece de LIGA I ETAPA 1 VINERI FC Vaslui-UTA Telesport, ora 19.00 Steaua - Ceahlăul Kanal D, ora 2030 SÎMBĂTĂ „U“ Craiova - Farul Național TV, ora 22.15 D. Mioveni - Rapid Antena 1, ora 20.45 DUMINICĂ „U“ Cluj -Pandurii Telesport, ora 19.00 G. Buzău - Dinamo Național TV, ora 19.00 P.Timișoara - P. lași Kanal D, ora 2030 Partida Oțelul Galați - CFR Cluj se va juca miercuri (ora 19.00, TVR 1), iar Gloria Bistrița - Unirea Urziceni, joi (Telesport, ora 19.00), preliminariile aceleiași competiții. Patru formații vor trebui să se mulțumească să joace în Cupa UEFA, unde ar putea ajunge și reprezentanta noastră din Intertoto. Nici în partea inferioară nu va fi loc de tras chiului, patru formații luptîndu-se pentru evitarea retrogradării; în plus, banii din drepturile de televizare, peste opt milioane de dolari, record pentru campionatul intern, se vor împărți și în acest sezon în funcție de locul ocupat în clasament la finalul campionatului. Cosmopolitismul este o altă caracteristică a actualei ediții de campionat. Nu mai puțin de 87 de străini au fost deja legitimați la cluburi românești. CFR Cluj deține supremația, cu 17 internaționali putînd alinia o echipă cu tot cu rezerve. Urmează Oțelul Galați, cu zece jucători străini, și Poli Timișoara, cu opt. La polul opus se află nou promovatele Dacia Mioveni, cu un singur straniu, și cele două Glorii, cu dte doi. De remarcat că nu există nici măcar o echipă cu un lot alcătuit 100% din jucători autohtoni. în ceea ce privește țările de proveniență, se poate vorbi de un adevărat Turn Babel. Cei mai mulți jucători provin din Portugalia sau din spațiul ex-iugoslav, dar există și fotbaliști aterizați din țări exotice ca Burkina Faso, Zimbabwe sau Congo. Dinamo și Rapid s-au antrenat împreună pentru Uga Campionilor Foto, Mircea Reștea „Clinii” au avut reacții în lanț . Turcu, Rednic și jucătorii dinamoviști au trăit diferit eșecul din Supercupă. Nici rapidiștii nu s-au lăsat mai prejos și au trimis ironii spre George Copos. Ovidiu.dragan@cotidianul.ro SUPERCUPA pierdută de Dinamo a generat „cănilor“ reacții dintre cele mai neașteptate. Cel mai arțăgos glas a venit de undeva de jos, de la nivelul lui Vasile Turcu, unul dintre acționarii de la Dinamo. „Rednic a greșit echipata făcut-o prea ofensivă. Jucătorii sunt prea indolenți, antrenorul trebuie să dea milităria jos din pod“, a spus constructorul-antrenor. Cel acuzat a ripostat imediat, însă elegant. „Nu sunt supărat pe jucătorii mei. Dacă portarul adversarilor a fost declarat cel mai bun jucător al meciului... Din păcate, am ratat foarte mult, dar acesta este un lucru care se poate remedia“, a spus antrenorul campioanei. Moți a fost mai vehement, convins că „Rapid a avut noroc“, părere împărtășită de majoritatea coechipierilor. Dacă reacțiile celor de la Dinamo, obișnuiți să dștige în amicale și afectați de eșec, au fost normale, surpriza a venit dinspre Rapid. Jucătorii, în frunte cu Mafiei, l-au ironizat pe George Copos, care spusese înainte de meci că pe el nu îl interesează Supercupa: „îi mulțumim patronului pentru înjurături și îl așteptăm să dea banii pentru acest succes“, s-a spus în vestiarul Rapidului. Mai mult decît atît, Cristiano Bergodi a pus placa lui favorită atunci cînd este nemulțumit de ceea ce se întîmplă la club: „Demisionez!“. De data aceasta, italianului din Giulești nu i-a convenit că Rada a plecat la Steaua (450.000 de euro în trei ani) fără consultarea sa prealabilă, și că transferul lui Horea a fost incert multă vreme. Vezi pe www.cotidianul.ro o galerie foto de la Supercupa României. WEEKEND - 27 - 29 IULIE 2007 Chivu deschide bursa la Milano . Anunțul oficial a fost amînat pentru a crește cota acțiunilor la Inter Milano. vioreLdobrang cotidianul ro PRESA ITALIANĂ a scris jot că Inter și AS Roma s-au înțeles pentru transferul lui Cristi Chivu, însă anunțul oficial a fost amînat pînă la deschiderea bursei din Milano. Massimo Moratti s-a întânit în cele din urmă cu Rossela Sensi, prețul final oferit pe român fiind de 14,5 milioane de euro, un amical cu toate încasările în contul Romei, plus coproprietatea jucătorului Andreolli. Italienii scriu că jucătorul Cristian Chivu a plecat de la cantonamentul de la Trigoria, avînd în mașină un pachet mare în care se aflau, probabil, lucrurile sale din vestiarul Romei. Antrenorul Luciano Spalletti a confirmat, joi, plecarea fundașului Cristian Chivu la Internazionale Milano, subliniind faptul că AS Roma va ști să suplinească absența jucătorului român. „O echipă bună nu poate depinde de un singur jucător“, a spus Spalletti. Chivu va fi prezentat vineri dimineață la noua sa echipă. Vezi pe www.cotidianul.ro cum și-a făcut Chivu bagajele de la AS Roma Euro contra haka roxana.maha@cotidianul.ro FEDERAȚIA Română de Rugby a semnat contractele cu jucătorii și cu starful echipei naționale, anunțînd totodată că fiecare component al naționalei va primi pentru atingerea obiectivului la Cupa Mondială din septembrie - locul 3 în grupă - peste 10.000 de euro. Repartizată în seria C, reprezentativa frunzei de stejar va înfrunta la această competiție Noua Zeelandă, Italia, Scoția și Portugalia. Un loc 3 obținut în această grupă le va aduce rugbiștilor români, pe lîngă premiile în bani, și biletele pentru Cupa Mondială din 201T. IRB a anunțat că primele 12 echipe din clasamentul total de după faza grupelor, practic primele trei formații din fiecare grupă, merg automat la ediția viitoare a CM. Pînă la Cupa Mondială, naționala României are programate stagii de pregătire în Franța, la Mongie (20-31 august) și Bagheres de Bigorre (31 august - 5 septembrie), dar și meciuri de verificare, împotriva selecționatei România amatori (2 august) și a echipei galeze Neath (11 august), a anunțat site-ul www.rugby.ro. • 300.000 de euro vor primi rugbiștii români în cazul în care vor termina pe locul 3 în grupă la CM din Franța.