Cronica, 1970 (Anul 5, nr. 1-52)

1970-05-30 / nr. 22

Proletari din toate țările, uniți-vâl SAPTÂMÎNAL POLITIC-SOCIAL-CULTURAL • ANUL V • NR. 22 (225) « SÎMBATA 30 V 1970 • 12 PAGINI 1 LEU Pretutindeni, secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, stabilește, împreună cu cadrele de specialitate, măsurile necesare pentru înlăturarea urmărilor păgubitoare ale calamităților. ^ Ш [UNK]Я Vizita tovarășului ? NICOLAE CEAUȘESCU in județul Iași O MARE ADUNARE POPULARĂ Vasta piață din fata Palatului administrativ al județului Iași tălăzuiește la ceasul Inserării de mulțimea venită din toate colțurile bătrînei astăzi tot atît de tinere capitale a Moldovei. Sînt aici muncitori din uzinele și fabricile ieșene, profesori, studenți și elevi, militari, membri ai forțelor patriotice și ai detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei. Deasupra mulțimii flutură steaguri roșii și tricolore, se văd pancarte pe care sînt înscrise lozinci care slăvesc patria socialistă și partidul, care salută pe secretarul general al partidului nostru, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Marea adunare populară este deschisă de tovarășul Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., primul secretar al Comitetului județean de partid, care a spus : «Astăzi, cînd poporul român trece prin momente de grea încercare, determinate de dezlănțuirea oarbă a stihiilor naturii, prezența dumneavoastră pe meleagurile ieșene, și ele nemilos atinse de calamități, are adînci semnificații. Ea amplifică pînă la emoție sentimentul apropierii pînă la contopire dintre conducători și popor, constituind un temeinic suport moral în acțiunea uriașă și eroică de înlăturare grabnică a efectelor inundației. Caldele cuvinte de îmbărbătare adresate de dumneavoastră, tovarășe Nicolae Ceaușescu, populației din județele calamitate pe care le-au vizitat au constituit și pentru oamenii muncii din județul nostru un puternic tonifiant în lupta împotriva naturii dezlănțuite. La chemarea partidului, a dumneavoastră personal, zeci de mii de oameni — ostași ai armatei noastre, membri ai gărzilor patriotice, țărani cooperatori mecanizatori, muncitori, cu mic cu mare femei și bărbați — s-au ridicat ca un zid al hotărîrii și al îndîrjirii împotriva puhoaielor și au salvat tot ce omenește se putea salva, totuși, forța distrugătoare a naturii a produs și în județul nostru însemnate pagube, care se cifrează la aproximativ 75 de milioane lei. Au fost afectate de inundații și alunecări de teren 63 de localități. A fost calamitată o suprafață agricolă de 48 100 hectare. In aceste zile de eroism demn de a intra în istorie și în legendă, s-a manifestat mai mult ca oricînd înaltul spirit de patriotism și de solidaritate umană. Gesturi emoționante vădind o înaltă conștiință civică au fost consemnate în memoria oamenilor și în cronica acestor zile dramatice. Deși și ea greu lovită, populația județului Iași a sărit în ajutorul semenilor din alte județe, dăruind îmbrăcăminte, produse agricole, însemnate sume de bani. Colectivele unităților industriale ieșene sînt hotărîte să contribuie din plin la diminuarea pierderilor din economie. Ele au hotărît să dea peste angajamentul inițial pe 1970 o producție marfă suplimentară în valoare de peste 34 milioane lei iar pentru ajutorarea sinistraților suma de aproape cincizeci milioane lei însemnate forțe sînt concentrate în agricultura județului, unde se muncește din plin pe toate terenurile care permit acest lucru. Integrîndu-și acțiunile în efortul general pe care-l întreprinde în aceste momente de avea încercare întregul nostru popor populația județului Iași vă asigură iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu că nu-și va precupeți nici un moment cu( Continuare în pag 3) Stimați tovarăși. Dați-mi voie să vă adresez dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului și județului Iași, un salut călduros din partea Comitetului Central a partidului, a Consiliului de Stat și a Guvernului Republicii Socialiste România. (Aplauze puternice rurale , se scandează »P.C.R. - P.C.R “). Vizita noastră în această parte a țării are loc în condiții deosebite : natura a dezlănțuit furia apelor care au inundat zeci de orașe, sute și sute de sate, sute de mii de hectare cultivate, provocînd foarte mari pagube. Am vizitat multe din județele și localitățile care au căzut pradă năvalei apelor. Trebuie să spun că ceea ce am văzut în aceste localități întrece cu mult orice imaginație. Pierderile suferite în cele aproape 20 de zile de cînd au început inundațiile sînt deosebit de mari. Ceea ce doresc însă să menționez și aici, la Iași, este faptul că cu toate pagubele ce s-au produs, cu toate suferințele îndurate de mii și zeci de mii de oameni, se dovedește neclintita voință a vitregului nostru popor de a face față tuturor greutăților, de a învinge vitregia naturii, de a asigura în continuare dezvoltarea normală a intregii noastre activități sociale. (Aplauze puternice, orale i se scandează "Ceaușescu"). Am vizitat astăzi județele Buzău, Vrancea, Vaslui și Iași. Toate au fost lovite, într-un fel sau altul, de furia apelor. Cu toate acestea, am întilnit, ca pretutindeni în locurile pe care le-am vizitat în ultima vreme, aceeași voință, aceeași hotărîre de a asigura reluarea în cel mai scurt timp a activității economice și sociale normale. Sînt convins, tovarăși, că într-un timp scurt vom reuși să asigurăm desfășurarea in bune condițiuni a muncii în industrie, in agricultură, în învățămînt, în știință, în toate domeniile de viață ale societății. (Aplauze puternice, prelungite). In toate localitățile prin care am trecut am fost întîmpinați cu căldură și în același timp cu hotărîre de către toți cetățenii. Manifestările lor de simpatie la adresa noastră, a Comitetului Central, sînt o expresie puternică a unității de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul pancului, a încrederii nestrămutate a oamenilor muncii de la orașe și sate, că sub conducerea comuniștilor, a Partidului Comunist Român, a conducerii sale, vor învinge toate greutățile, vor asigura înfăptuirea planului pe anul în curs, și realizarea sarcinilor pe întregul cincinal 1965—1970, punînd astfel temelie trainică următorului plan de cinci ani, dezvoltării multilaterale a patriei noastre socialiste. (Aplauze puternice). Doresc să vă mulțumesc dumneavoastră, tuturor locuitorilor cu care ne-am întilnit astăzi, pentru încrederea manifestată în partid, în conducerea sa ; doresc, de asemenea, să exprim mulțumiri întregului nostru (continuare în pag. a 3-a) Cuvîntarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU