Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1877 (Anul 10, Nr. 1-69)

1877-06-03 / nr. 58

ANUL X. fassi. Vineri 3 iunie 1877. No 58. PREȚUL ABONAMENTULUI. In Iași și districte: Pe un an 12 lei noi, plus portul 2 fr. 40 șase luni 6 lei noi, plus portul 1 fr. 20 bani. Austria: Pe 6 luni 14 franci — Germania pe 6 luni 18 franci, Belgia, Elveția —Pe șase luni 22 franci. Inserțiuni și reclame: Rândul 40 bani. — Epistole nefrancate nu se primesc. — Manuscriptele nepublicate se vor arde. pe bani, Italia, FOAEA PUBLICAȚIUNILOR OFICIALE Din RESORTUL CURȚII APELATIVE DIN IASSI. Apare le trei ori pe septamănă DUMINICA, MERCURI și VINERI. Redacțiunea și Administrațiunes in localul Tipografiei National. ANUNCIURI. Rândul san locul sen 15 bani. Francia. Pe șase luni 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru „Curierul de iași“ foaea oficială se fac la Havas, Laffite - Cune b Place de la Bourse, Paris. Constantinopole: 26 franci. Abonamentele și anunciurile pentru „Curierul de Iași“ foaea oficială, se fac la D-na Eugène Mirond, Constantinopol, 2 rue de la Banque Ottoman 2. Exemplara 30 bani. _________________________________________________CALENDARUL SEPTAMANEI. Stil rechin. Stil nou. ZIUA. ______PATROSTUL ZILEI. ______ Ref. Soar. Ap. Soar Stil vechiu. Stil nou. ZIOA. PATRONUL ZILEI. Res. Soar. Ap. Soar. Maiu. Iunie. ore. m. ore. in Iunie. Iunie. ore. m. ore. m. 29 10 Duminică. Sf. Theodosia. 4 16 7 43 2 14 Joi. Sf. Nica Const. și loan de la Suceava. 4 15 7 46 30 11 Luni. Cuv. Păr. Dadu din monast. Dalmaț. 4 16 7 44 3 15 Vineri. Sf. mart. Luchian. 4 15 7 46 31 < 12 Marți. _ Sfap. Eremie. 4 15 7 45 4 16 Sămbată. Sf. păr. Mitrofan arh. Constantinopolei. 4 15 7 47 _____1 luni._______13_________Mercuri.___________Sf. Mart Eustin filosoful.___________ 4 157 45 5 17 Duminică, Sf. ierom. Dorothei pp.sc. Tirului. 4157 47 SOCIETATEA CRUCEI ROȘIE din ROMANIA. COMITETUL CENTRAL. Incuraganți de buna-voință, cu care a fost primit apelul făcut de societatea Crucei Roșie la instituirea ei, astfel că precum n’a putut vedea din darea de samă publicată, a dat ajutor la un număr de 6,832 răniți in resbelul Serboturc; ne permitem și astăzi a face un nou apel la toate inimile generoase și a le ruga ca să ne dea concursul lor pentru dezvoltarea acestei instituțiuni umanitare. Listele de subscripțiuni se află depuse in București la Eforia Spitalelor Civile, și in județe la toate prefecturele, primăriile urbane redacțiunele ziarelor. PARTEA OFICIALA. PUBLICATI ADMINISTRATIVE. Prefectura districtului Iași. No. 6619. La 22 luniu curent, urmând a se ține licitația pe atăt la această Prefectură precum și la comuna respectiva pentru vânzarea lemnelor trete cu ocazia deschiderea drumului Badești-Hadămb, din pădurea Statului Mânjești, se publică aceasta ajre cunoștința generală. No. 6588. Conform ofieiei d-lui ministru agriculturei, comerciului și lucrărilor publice, Bub No. 5428, la 16 Iunie curent urmând a se tine licitație la această prefecture, pentru darea prin antreprisă a recostrucțiunei podului No. 30 de pe șosaua Iași—Podul Iloaca, se publică aceasta spre cunoștința generală. No. 6569. In ziua de 15 a curentei luni Iunie, vara 12 din zi, urmănd a se ține licitație in camera comitetului permanent pentru darea in antreprisă a accizelor comunelor Sculenii din plasa Braniștea și Buznea din pl. Cărligătura, pa termen de 2 ani, cu începere de la 1 Ianuar, 1877, se publică aceasta spre cunoștința concurenților, pentru ca la ziua fixată, să se presinte insofiți și de garanțiele cuvenite, spre a lua parte la licitațiune, iar condițiunele de antreprisă să pot vndea de cei interesați la cancelaria comitetului in toate zilele până la adjudecare. No. 6550. La 21 Iunie curent, urmănd a se ține licitație in camera acestei Prefecturi pentru darea prin întreprindere a furnisărei medicamentelor necesare arestaților bolnavi din penitenciarul central de aici pe timp de 3 ani, se publică aceasta spre cunoștința generală. Prefectura Poliției Iași. No. 3492. D-nul Cosman Voîf, cerând a i se da autorizație pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in despra casa No. 15, este necesitate a se ști mai intăi, dacă numitul nu este căzut la vre o cauză corecțională, sau tras înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pus sub privigherea polițienească, pentru delicte de vini sau crim1, se publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respectve, că dacă vor cunoaște pe numitul căzut in vreuna din asemenea categorii, se facă cunoscut acestui oficiu pănă in termen de 40 zile de la data acestei foi. No. 11283. D-na Lupu Maria, cerând a i se da autoritare pentru deschiderea unui stabiliment de crâșmă in despărțirea. I, strada Moțoc, casa No. 26, este necesitate a se ști mai intăi, dacă numita nu este căzută nn vre o causa corecțonală, trasă înaintea trib, pentru delicte de vini sau crimi, sau pusă sub privigherea polițienească in recidivă de delicte, vini sau crimi, se publică aceasta și sunt rugate toate autoritățile respective că dacă vor cunoaște pe numita căzută in vreuna din aceste categorii, se facă cunoscut acestui oficiu până la termen de 40 zile de la data Ioaei. Prefectua județului Fălciu. No. 3611. Pe teritorul comunei Idriciu acest județ, găsinduse 1 juncan de 3 ani, un păr balan galbiu, coarnele țapoși, la spata dreaptă dinapoi inserat cu literă neînțeleasă și coada tăetărâmat numai de o palmă domnească, fără alte semne, se publică spre inștiințarea proprietarului cari ia termenul legiuit, să se presinte cu dovezi in regulă la primăria menționatei comuni spre a’l primi. No. 3564. Pe teritorul comunei Maluegu din acest județ, pripășinduse o vacă, un păr porumbă, coarnele țapoșe, inserată la cornul lâng cu literele A, B și la șoldul drept cu un fel nedercifrabil, și 1 mănzată balau, coarnele radasce, fără alte semne, se publică spre deșertarea proprietarului care cu dovezi in regulă să se prezinte in termenul legiuit la primăria menționatei comunicare a le primi. No. 3631. Pe teritorul comunei Tărzăi, din acest județ, găsinduse 2 juncani și 1 străunică cu semnele următoare: 1 juncan la păr muug, cu coarnele țapoși și cu furculiță la urechea stăngă, 1 la păr murg porumb, cu coarnele țapose și cu pișătură la urechea dreaptă la vărf, având numai căte 1 boș (fiind răncăi) și 1 mănză străjnică, la păr castanie, pantä auniga la piciorul stâng dinapoi, țintata in frunte și o pată albă in n's, se publică spre inștiințarea proprietarului lor, care in termenul L gist să se prezinte cu dovezi in regulă la primăria menționatei comuni spre a'i primi. Prefectura județului Roman. No. 4497. Pe teritorul comunei Cotul-Vameșului, sau pripășit o espă cu mănz, la păr neagră, coama, coada negre, puține pete albe pe spinare, se publică spre cunoștința păgubi șuiei ce ar fi, ca in termenul prescris de legea poliiei rurale, să se prezinte la zisa comună cu dovezi legale, spre a-și primi vitele, căci in caz contrar se va vinde licitativ. Casieria generală a județului Iași, No. 2522. Conform art. 12 din legea de urmăriri se face cunoscut prin aceasta că in ziua de 13 Iunie anul 1877, la oara 2 după amează, se va vinde prn licitație la casieria generală Iași, Palatul Administrativ, obiectele ce s’a sechestrat pentru neplata dăilor datorite de d-na S. Coroi in suma de lei 4062 bani 50, căsitul de 15 April 1877 pentru moia Glăvănești, obiectele sechestrate sunt: 12 boi mari jogani, prin urmare aceea cari vor a concura la licitația acestor obiecte, să se presinte la locul indicat, in ziua și para fixată. Se cere concurenților să depună mai intăi o garanțe de 5 % din valoarea obiectelor. No. 2516. Conformări. 12 din legea de urmăriri, se face cunosct prin aceasta că in ziua de 15 Iunie anul 1877, la oara 2 după amează, si va vinde prin licitație la casieria generală Iași, Palatul Administrativ, obiectele ce s’a sechestrat pentru neplata dărilor datorite de d-nul M. Socor in s. mă de lei 4427 bani 50, căștiusl de 15 April 1877 pentru moșia Spinenii, obiecte secherizate sunt: 30 boi mari țigani, prin urmare aceea cari vor a concura la licitația acestor obiecte, să se prezinte la locul indicat, vi ziua și oara fixată. Se cere concurenților să depună mai intăi o garanție de 5 % din valoarea obiectelor. No. 2519. Conformări. 12 din legea de urmăriri, se face cunoscut prin aceasta că in ziua de 14 Iunie, anul 1877 la oara 2 după amează, se va vinde prin licitație la casieria generală Iași, Palatul Admnistratv, obiectele ce s’a sechestrat pentru neplata dărilor datorite de d-nul D. Andronic in sumă de lei 6180 pentru căștiu de 15 April 1877, obiectele sechestrate sunt: 64 boi mari jugari, prin urmare aceea cari vor a concura la licitația acestor obiecte, să se preșeze la locul indicat, in ziua și vara fixată. Se cere concurenților să depună un tiintăi o garanție de 5 /u% din valoarea obiectelor. Primăriul Municipiului Iași, No. 5166. Prin decretul cu No. 1226, publicat in Monitorul Oficial No. 119, fiind hotărât ca operațiunele consiliului de revizie a tinerilor sorțari să înceapă de la 6 Iunie curent și fiindcă după legea recrutării armatei, publicată in Monitorul Oficial No. 51 din anul espirat 1876, tot in menționata zi, urmează a se face și tragerea la sorți, spre îndeplinirea aliniatului 2 de sub art. 7 din menționata lege, se publică despre aceasta pentru cunoștința tinerilor înscriși in recensimentul publicat, care fac parte din anul curent, invităndu-se atăt pe d lor cum și pe acei ce ar fi avănd etatea de 21 ani împliniți și s’au omis de a se inscrie, ca in ziua fixată oarele 10 dimineața să se presinte la prefectura de poliție unde urmează a sa efectua asemenea operațiuni, căci in caz contrar conform art. 19 vor fi considerați ca cum ar fi presenți și nu vor pute beneficia de drepturile de scutire ce le acordă legea. Biroul 1, No. 5152. Prin înaltul decret No. 1221, din 25 Mai espirat, colegiile electorale Iiu și al IlI-lea din județul Iași, sunt convocate pentru alegerea a căte un Membru in Consiliu județan spre îndeplinirea vacanților ce esistă in Consiliul județan, după cum urmează: Colegiul I iu se va întruni la 24 Iunie curent carele 9 dimineața in localul Primăriei Iași, pentru a alege un Consilieriu. Colegiul al IlI-lea se va întruni la 26 Iunie curent, carele 9 dimineață spre a alege un Consilieriu, in două secțiuni și anume : Secțiunea I-au compusă din alegătorii despărțirilor 2 și 3 a comunei Iași, in localul Primăriei Iași. Secțiunea a I-a, compusă din alegătorii despărțirilor 1, 4 și 5 din Iași, precum și acei din comuna Târgului-Frumos, in sala Palatului Administrativ din Iaș. Spre îndeplinirea art. 46 din legea Ai Ad.nnuiB. an pe toți d-mi alegători prevăzuți in lista electorală definitivă publicată de acest oficiu sub No. 1540 pentru anul curent 1877, să bine-voească a se întruni in zilele, orile și locurile sus indicate pentru a procede la alegerea a doi membri aratați mai sus. Biuroul II. No. 5137. La 13 a viitoarei luni Iunie, parele 12 meridiane, urmând a se ține licitație in camera acestui oficiu, pentru vinderea erbei din grădina numită a aleilor, din cimitirul Eternitatea și Galata și din pepiniera forestieră de la Cârlig, se publica aceasta spre cunoștința concurenților care ar dori a cumpără asemine oarbă ce se vinde așa in picioare, și-i invită ca la termenul mai sus fixat să se prezinte la această autoritate după ce va observa mai intăi calitatea erbei, spre a se procede la licitație. Biuroul III. No. 5175. Conform celor publicate prin foaea No. 36, de la 6 Aprilie a. c. urmând a se face la 6 ale curentei luni arendarea moșiei Rediu și Copoul, după condițiunele inserate in foaea oficială No. 80, din anul 1875, se publică acum mai jos tabloul care prevede întinderea acestor moșii spre a se da in arendă cum și acaretele ce sunt pe moșie. TABLOU de numele moșielor și natura locurilor. B din Gopou. Se scade pădurea Breazului, pământurile rurale, vii și locuri private, targușoare drumuri și sosesc la total o suprafață de................................. 770 65 Rămăne de arendat, imaș, fănaț și doue vii a proprietăței in total o suprafață de . . 9174 Una crâșmă situată pe platoul copoului, cu păreți de cărămidă, compusă din 4 camere, acoperită cu scânduri, având și o pivniță boltită in bună stare. (Iscălit) Inginer A. Boguș. NB. Viele in număr de 67 sunt parte răscumpărate, iar altele cu embatic și dejmă. (Iscălit.) Inginer A. Boguș. Biuroul I. Primăria comunei Dumești. No. 337. La a coastă comunei, sru declarat de pripas 1eapă, în păr murgă deschise, coama, coada negre, fără alte sprine, se publică aceasta pentru aflarea păgubașului ei in termen de 6 luni. Primăria comunei Storeștii. No. 479 Prin procesul dresat de noi sub No. 492 s’au declarat de pripas 1eapă, la corp cam mic, la păr murgă, coama, coada negre. Cu puține pete albe pe spinare, piatra ca de 6 ani, fără alte semne, remasă după inculpatul Alexandru Șăgu’u, precum și pentru 1 cal, la păr negru, coimi coada negre, de 6 pe 7 ani. pri ășit in această comună in ziua de 12 Mai trecut, se publică termenul de 6 luni, conform legei polițai rurale, aflarea păgubașului lor, care însoțiți de probele legle, să se prezinte la acest post spre a’i primi. Primăria comunei Tomești. No. 952. In această comună au mest de pripas 1 gonitoare, la păr porumbă deschisă, coarnele țapoșe, furculiță la urechea dreaptă și la șold 1 de dinapoi cu fr necunoscut, pe puViod termenul de 6 luni pentru aflarea păgubașului. Comsia despalla din Iași. No. 2941. In ziua de 6 Iunie a c., urmănd a se vinde licitativ in piața primăriei de agentul acestui oficiu obiectele sechestrata de la d. M. Cojonic, in pretentiunea d-lui Carl FiUet pentru bani, se publică spre deșteparea concurenților. PUBLICAȚII JUDECĂTORESC. Tribunalul județ, Iași, Secția a 111-a. No. 453. D. Moisă Marcu Gavrilovici, de profesiune liberă, domiciliat la Iași, prin comandamentul înregistrat la No. 177, au somat pe D. Gheorghi Grigorovici, de profesiune comerciant, domiciliat in Iași, ca un termin de 30 zile, se respundă suma de 380 lei vechi, cu a lor procent de la data obligațiunei până la sosvire, plus 20 lei noi, osebit timbrul ce se va întrebuința, fără prejudiciul cheltuelelor de urmărire, ce se reclamă in virtutea cărței de judecată a d lui jude da pace ocolul II, sub No. 232, din 1874 și investită cu formula executorie No. 26. Fiindcă d-nn debitare in arătatul termin ce a expirat n’a plătit banii, dar d-nu creditare prin petițiunea înregistrată la No. 3257, cerând a se pune in urmărire vânzarea imobilului care este: o casă situată in orașul Iași, desp. a II-a, strada Crucei, înscrisă la No. 42, construită de cărămidă, acoperită cu scânduri și parte cu șindilă și compusă din o dugheană la colț și 5 odăi, o camară, 2 paravane de scânduri, pivniță, avend și grădină ca dependințele și tot locul lor. Te acest temeiu și in baza art. 503 din pr. civ. trib. publică vânzarea conform art. 510 din acea pr. ca concurenții ce sr fi de a cumpăra indicatul imobil, cu atenansele sale, să se infățoșeze in camera acestei secțiuni a lli-a, cu garanția cerută de lege la 7 a lucei Septemvrie zioa Mercuri 1877, parele 11 din zi, când ave a se face adjudecația, potrivit art. 539,550 și cu restricțiunea art. 559, 561, 564 și 565 din pr. civ. Tot odată se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, ipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmări, ca înaintea adjudecațiunei si arate la tribunal, spre a-și arăta pretențiunile lor, sub pedeapsă de a nu li se mai ține in sumă. Lămurindu-se că pe lăngă suma indicată mai sus, mai există sarcina de 27 galbeni, cătră Iordachi Balomini cu procent, de la 20 Mart 1864, după adresa Poliției din Iași, No. 5572, din 4 Mai 1866, înregistrată la No. 3245, mijlocitoare de a se vinde un loc de pe Podul-Lung, a D-lui Gh. Grigorovici, trecut in regstru de propunre la No. 69, pe anul 1886. Secția IV-a No. 690. Prin sentința pronunțată in seanța publică din 13 Mai a. c., a condamnat pe D. Popovici, cu domiciliul necunoscut, pentru faptul de înșelăciune, pa baza art. 333 cod. penal, la doua luni inchsoare corecțională și 50 ieismandâ conform art. 28 codai peal. Sentința cu daps de oposiție și apel. No. 95. Prin sentința pronunțată in seanța publică din 19 Ianuar a. c., a respins ca nesusținut apelul făcut de Lupu Feldman și menține cartea No. 120 a jdelii pol I din Iași, condemnatul e in Târgu-Frumos. Sentința cu drept da oposiția și recurs. No. 619. Prin sentința pronunțată in seanța publică din 27 April a. c., a condamnat pe Moisă sin Avram din csp. III pntru faptul de calomne, pe baza art. 298 codul penal, la 1 lună închisoare corecțonală. Sentința cu drept de oposiție și apel. Tribunalul jud. Fălciu. No. 1184. Faltul Altar Fainștein, cu domiciliul n-cunoscut, este citat a se presenti in camera acestui tribunal orașul și județul Fălciu, la 16 Iunu 1877, oara 10 d n 7’, când urmează să se discute contradictorii cererea făcută de d-mi Dimitrie Popesu și Neculai Constantinescu, sindicii falitului Finștein, pentru vânzarea obecțiilor falitului, la neurmare sa va aplica rosirea legea. Tribunalul județ. Neamț. No. 3477. Vânzarea pentru care a urmat publicația prin foaia oficială No. 13, din 6 Fevruarie 1877, a moșiei Țibucanui, proprietatea D-lui Grigore Iorgu Ștura, a mărit de D. avocat Alexandru Blanciorr, procuratorele D-lor Efrosin Paladi și d-nu major I. Petrovanu, pentru îndestularea clienților sei, celui intăi cu suma de 3648 gilbeni, plus procentle și cheltuelele de judecată, in cifrele arătate in titlu esocutoriu și cel al 2-le cu suma de 3584 galbeni, cu procente cuvenite de 2u/0 pe lună, de la 1 Septemvrie 1876 JSttutti 1«.«.*»** *« OdU 5 Ul/CiU) clausa penală fără prejudiciul cheltuelelor de punerea in urmărire. La 7 Mai 1877, când s’a împlinit terminul de 3 luni, nu s’a efectuat vânzarea din causă că la apelul nominal făcut in ședința publică nu a răspuns nici una din părți, tribunalul prin procesul verbal inchiet in aceiași sub No. 1291 a jurnalului a ordonat închiderea licitațiunei vânzărei zisului imobil până la o din nouă cerere din partea părții stăruitoare. Acum D. avocat Alexandru Blanciort, procuratorele D-lor Efrorina Paladi și d. major I. Petrovanu, prin petițiunea înregistrată la No 4129, au cerut redischiderea licitațiunei imobilului in urma caria tribunalul prin procesul verbal sub No..., au dispus redischidrea venzurei moșiei Țibucanii, cu termin de 40 zile numerate de la data foaei, se publică spre obșteasca știință, că vânzarea are a se face in camera acestui tribunal, in cea intăi zi ora 12 după expirarea de 40 zile, socotite de la data foaei oficiale. Tribunalul județului Suceava. No. 1441. Vânzarea unica din casele publicate prin foaea oficială No. 18 din 18 Fevruarie 1877, urmărite de la d. Altăr sin Avram Șuail, spre îndestularea d-lui Altăr Bdălstaiu și a d-lui Petru Nițescu cu banii ce au a lua și anume: casa situată in urba Folticenii, strada Casăpiei, înscrise sub No. 116, compusa din 2 odăi, cu fața la strada Căsăpiei, și alte 4 odăi in interior torie cu dușumele și susitari sub un acoperământ de șindilă, păreții de cărămidă și de megieșie sa nord cu casa d-lui Ioil Vaintraab și la sud cu locul lui Irșeu Burche, existănd sub casa urmărită o pivniță de patră, neputănduse a sa efectua in ziua termenului care au fost la 19 Mai 1877 după publicația urmată in sus zisa foae din cauză că fiind o poziție pentru un părere pretins de David Vaintraub, trib, prin sentința No. 54 au respins o,rgulăndusa a sa face din nou publicații pentru vânzarea menționatului imobil in termin de 4 săptămâni socotite de la data fonei, se publică clar vânzarea zisei case in termin de 4 săptămâni și se anunță că concurenții ce vor dori a o cumpără, să sa prezinte in ceă intăi zi de lucru, in sala de licitațiune a acestui trib, zi care se va arăta prin afipte, cănd se va face adjudecația pe stăpânirea da față și cu condițiunele publicate prin m ncionata foae No. 18. Tribunalul Județ. Vaslui. No. 10427. Terminal venzerei a unei mori da cai cu 2 petra ca are in tărgișorul Pungeștii casa def. Zahău Iacob pantru plata, unor datorii de a casat, publicist prin foaia oficială No. 4 din 14 Ianuar 1877, suspendăndu-se din cauza nestăruinței d-nei Nedia Iacob tutrica zisei case, tr b. privind din nou cerere d-nei tutrice prin jurnalul cu No. 3699 și 757, regulând din nou véuz^re aratatii mori care este situată in targușorul Pungeștii plasa Racova județul Vaslui, atât de construcție este de Ierna, cu 2 pietre și in stare de a măcina, se publică vânzarea de v»oi cu termin de 30 zile conform art. 687 proceda» civili, care se inplinește la f? a.