Cuvântul Liber, septembrie 2019 (Anul 31, nr. 166-185)

2019-09-26 / nr. 183

ul»irObili, NU VA MAI CREDEM Se ştie bine, minciuna are picioare scurte. Se topeşte ca ceara, dar nu renunţăm la ea. Nici atunci când eram mici, dar nici acum, când suntem maturi, şi mai ales învestiţi de către semeni în funcţii cu mare încredere. Pentru a ne dezvăţa, de copii, de acest urât obicei, deşi oameni simpli, părinţii noştri aveau la îndemână poveşti adecvate. Cea mai convingătoare şi mai educativă ni se părea păţania ciobanului conturată în nişte versuri foarte înţelepte, care, păscându-şi în voie turma, şi în lipsă de altceva, îşi sfărâma mintea cum să-şi bată joc de sat. Ca atare, a considerat că cea mai plauzibilă minciună ar fi să-şi alerteze sătenii, cum că turma i-ar fi atacată de lupi. Zis şi făcut. La vaietul lui sătenii s-au mobilizat, au venit cu mic, cu mare să-i salveze turma, iar el savurându-şi farsa, râzând cu gura până la urechi, i-a întâmpinat cu ironicul „ Ha,ha,ha, v-am păcălit"! Farsa aceasta a ţinut o dată, de două ori, dar a treia oară lupii chiar au venit la stână. Au dat iama printre ei, le-au decimat, dar la strigătul lui de ajutor n-a mai venit nimeni, pentru că sătenii nu l-au mai crezut. Pentru că avem şi noi banii noştri, să revenim, dar, la oile noastre. Mai zilele trecute, Biroul de presă al PSD Mureş a remis cu mare fală triumfalistul Comunicat conform căruia a fost semnat contractul de finanţare pentru centura Târgu-Mureşului. Şi pentru ca povestea să devină mai credibilă, s-a mai adăugat faptul că luna aceasta vor fi deschise şi ofertele constructorilor, într-adevăr o ştire bombă, pentru că povestea aceasta cu centura Târgu-Mureşului am auzit-o de atâtea ori, de vreo douăzeci de ani, cum că „acuşi-acuşi" se face şi nu s-a făcut nimic încât pur și simplu ne-am luat gândul de la ea. De acest proiect neîmplinit ne aducem însă aminte neîncetat, de fiecare dată când mai circulăm prin oraș, fie ca pietoni sau cu autoturismul, văzând ce strangulat este el din lipsa acestei centuri care ne-ar fi adus multe beneficiu ca locuitori ai acestuia. Chiar dacă e tardivă de-a binelea, o asemenea veste ar trebui să ne încânte, dacă nu ne-am aduce aminte că ea a mai fost precedată în timp de alte câteva veşti similare, anunţate de către cam aceiaşi actori şi în aceeaşi tonalitate, dar peste care, la scurt timp, s-a aşternut neagra uitare. Anunţul acesta fabulos mai are cel puţin o hibă care-l decredibilizează în văzul lumii. El a fost dat publicităţii chiar în ziua, sau în preajma zilei în care şefa PSD, Viorica Dăncilă, şi-a depus candidatura pentru preşedinţia României, ceea ce dă acestui comunicat o tentă pur electorală. Adică l-au transformat într-o vorbă goală, un fel de praf aruncat în ochii cetăţeanului, aşa cum sunt toate promisiunile care se fac în timpul campaniilor electorale. Minciuni sfruntate şi poveşti de adormit copii, cu scopul perfid de IOAN CISMAȘ (Continuare în pag. a 3-a) Cu ocazia ZILEI INTERNAŢIONALE A PERSOANELOR DE VÂRSTA A TREIA, Uniunea Generală a Pensionarilor din România, Filiala jud. Mureş urează tuturor persoanelor în vârstă multă sănătate, fericire, o viaţă lungă, cu tradiţionalul „La mulţi ani”! Preşedinte, KOVÁCS IRMA STIMAŢI CITITORI Nu uitaţi să vă reînnoiţi abonamentul la cotidianul „CUVÂNTUL LIBER"! Preţul pe o lună este de 20 de lei pentru persoane fizice şi 30 de lei pentru persoane juridice, plus 3,38 lei taxe poştale suplimentare, aplicate de Poştă. Menţionăm că abonamentele se fac doar la factorii poştali şi la oficiile poştale din judeţ. Folosiţi cu încredere serviciile de publicitate ale cotidianului „CUVÂNTUL, UBER”! ! Astăzi, 26 septembrie. Ceremonii militare dedicate momentelor importante din Istoria neamului Anul 2019 marchează împlinirea a 75 de ani de la tragicele lupte purtate la Oarba de Mureş, respectiv de la eliberarea, la data de 28 septembrie 1944, a municipiului Târgu-Mureș. Aceste momente memorabile pentru istoria judeţului se cuvine a fi rememorate, pentru cinstirea memoriei celor căzuţi în lupta pentru libertate şi neatârnare a neamului românesc. In acest sens, Garnizoana Târgu- Mureş şi Instituţia Prefectului Judeţului Mureş, cu sprijinul Consiliului Judeţean Mureş, al Primăriei municipiului Târgu-Mureş şi al Primăriei oraşului Iernut, organizează, astăzi, 26 septembrie, ceremonii militare dedicate acestor momente ale istoriei neamului. în acest an, la ceremonii participă şi o delegaţie formată din peste 30 de persoane aparţinând filialei Constanţa a Asociaţiei Naţionale Cultul Eroilor „Regina Maria", condusă de preşedintele acesteia, colonelul în retragere Remus Macovei, care au ţinut să-şi exprime recunoştinţa în acest fel pentru militarii Diviziei 9 Infanterie Constanţa, care au participat la crâncenele rupte de la Oarba de Mureş, începând cu ora 10, la Cimitirul Eroilor de la Oarba de Mureş, este programată o ceremonie militară şi religioasă, cu depuneri de coroane şi jerbe de flori. De la ora 12.30, la Monumentul Ostaşului Român din Piaţa Trandafirilor, este planificată o scurtă ceremonie în cadrul căreia reprezentanţii instituţiilor nominalizate prin Legea 215 din anul 2016, privind desfăşurarea ceremoniilor oficiale, vor depune coroane de flori în memoria ostaşilor căzuţi în luptele purtate pentru eliberarea municipiului Târgu-Mureș, începând (B.L.) (Continuare In pag. a 3-a) MURESI iosu ni Scrisoare deschisă Domnilor politicieni din judeţul Mureş, mă adresez dvs. tuturor, indiferent de apartenenţa politică, cu privire la situaţia lucrărilor de la barajul Răstoliţa. în primul rând, vă solicit să vă documentaţi cu privire la istoricul acestui mare proiect al judeţului Mureş - punerea în funcţiune a bazinului de apă Răstoliţa. M-aţi auzit în nenumărate rânduri vorbind despre acest proiect, atât de important pentru Târgu-Mureş, cât şi pentru o mare parte a judeţului Mureş, în contextul în care alimentarea cu apă potabilă, de înaltă calitate, adusă direct de la barajul din Răstoliţa ar fi mai mult decât o necesitate pentru populaţie. Pentru a vă facilita analiza acestui proiect, vin în sprijinul dvs. cu câteva precizări: 1. Lucrările la barajul Răstoliţa au două componente: partea hidro (de acumulare) şi partea electrică. 2. în anul 1997 (în timpul mandatului meu de prefect) s-a obţinut una din cele mai mari realizări, şi anume, continuarea lucrărilor şi declararea construcţiei ca „lucrare de interes public". Totodată, acest proiect a fost scos din programele Ministerului e.I*? Ji.'.intMnui Economiei şi introdus în cele ale Ministerului Apelor. Menţionez că apa de calitate din Răstoliţa va putea veni prin cădere liberă în municipiul Târgu- Mureş, dar şi în alte zone din judeţul Mureş, fapt ce nu ar împiedica sub nicio formă continuarea lucrărilor de ridicare a barajului până la cotele prevăzute în proiect, în anul 2000, imediat după preluarea puterii de atunci, noul Guvern, în mod suspect, a reintrodus lucrările de la barajul Răstoliţa sub tutela Ministerului Economiei, preluată de compania Hidroelectrica. Din informaţiile pe care le deţin ştiu că se urmăreşte, ca şi în urmă cu patru ani, vânzarea activelor Hidroelectrica, aşa cum s-a întâmplat în cazul vânzării Distribuţiei de Gaz a României, a petrolului, a privatizării fabricilor de ciment etc. Singura şansă pentru obţinerea acestui deziderat este ca lucrarea să rămână de interes public (aducţiunea de apă) şi să fie dată în administrarea judeţului Mureş. Dr. DORIN FLOREA, primar al municipiului Târgu-Mureş (Continuare în pag. a 3-a)