Cuvântul Liber, noiembrie 2019 (Anul 31, nr. 209-230)

2019-11-08 / nr. 214

f ■ —.......—ffjffofgf.w,--------------------------^ DE LA „ROMÂNIA CORUPTĂ" LA „ROMÂNIA GĂURITĂ" Toată suflarea țării a urmărit, „cu îngrijorarea" aferentă, cum, taman când era să se instaleze, victorios, la Palatul Victoria, noul guvern a dat... în gropi, la propriu, adică, o gaură mare cât un hău se lăfăia în bugetul statului de drept, pe care, pesediştii toxici, înainte de plecare, îl goliseră fără milă şi cruţare, lăsând în urma lor acest vid de 22 de miliarde de lei. între timp, gaura s-a mai modificat, ajungând ba la 16 miliarde, ba la 11 - care cum l-a dus capul la socoteală. „Toxicii" au sărit, imediat să se apere, precizând că gaura lăsată de ei e de fapt o găurică (vreo două miliarde, cel mult) faţă de găuroiul pe care-l lăsase Cioloş (18 miliarde sau cam aşa ceva). în orice caz, problema găurii este aprig dezbătută la televizor, în aceste zile şi seri de toamnă târzie, când, pe orice canal ai butona, tot de gaură dai. Marile cazuri de corupţie (caprele dlui Toni Greblă, care erau, de fapt, stiuţi, dacă nu chiar găini, farurile aprinse cu care circula fostul Procuror General şi toxic, „abuzurile" în serviciu, desfiinţate de CEDO etc.) au trecut într-un con de umbră, toată lumea fiind concentrată asupra găurii buclucaşe. N-ar fi exclus să vină Comisia de la Veneţia s-o măsoare, s-o evalueze, să terminăm o dată... până nu se ştie când, cu acest orificiu şi cu dimensiunile lui. Altminteri, după ce de aproape cinci ani de când suntem arătaţi cu degetul drept cei mai corupţi din Europa, o să ajungem. Doamne fereşte, cei mai găuriţi, în toată această vânzoleală, dl Orbán, dârz şi neînfricat, dă de ştire că urmează marea depesedizare: o să semneze atâtea demiteri şi excluderi, de o să facă febră musculară (se recomandă privnițe cu apă stătută în bucătărie). ILEANA SANDU (Continuare în pag. a 3-a) LICHIDARE STOC la costume, sacouri, pantaloni la fabrica de confecţii NORADA Costume începând de la 150 Ron 1+1 GRATIS Program de lucru luni-vineri: 9-17 sâmbătă: 9-15 str. Beclean nr. 225 Odorheiu Secuiesc, jud. Harghita Tel.: 0266-218203, 0266-218353 Vânt de nebunie... Un vânt al nebuniei cutreieră România. El ia minţile politicienilor şi le rostogoleşte asemenea ciulinilor dezrădăcinaţi prin praful gros, hoinar şi el, format din promisiunile niciodată îndeplinite ale generaţiilor trecute de aleşi ai poporului, întâlnim acolo, în colbul sufocant răscolit de furtuna nebuniei de azi, miile de minciuni ale generaţiilor succesive de „conducători", „preşedinţi" de toate rangurile, de şefi şi şefuleţi. Toţi, politicieni cocliţi care timp de decenii s-au perindat, deseori rotindu-se aceiaşi, prin culoarele pestilenţiale, niciodată curăţate pe deplin, ale puterii de la Bucureşti. Deşi este de mirare, după ani îndelungaţi de jaf nemilos, în ţara asta a mai rămas destul de furat. Este singurul mod în care se poate explica, cât de cât logic, nebunia partidelor şi partiduleţelor pe care le vedem mârâind unele la altele, muşcându-se de pe unde apucă, în căutarea grumazului sensibil al adversarului. O imagine uluitoare ne răneşte privirea. Sub ochii noştri, reîntorşi la legea junglei, politicieni flămânzi şi disperaţi îşi dispută locul la roata imensă a caşcavalului banului public, mai aprig decât lupta fiarelelor sălbatice, pentru câştigarea supremaţiei la împe_ _ ---------- vechere. Ce-i mână pe ei în luptă? Să fie grija faţă de bunăstarea cetăţeanului? Dorinţa de a ridica ţara din mlaştina în care se zbate? Străduinţa îndreptării greşelilor celor ce au fost la cârmă înaintea lor? Aplicarea unor programe economice strălucite care să stârnească invidia bogătaşilor Europei? Nici vorbă! Fiecare partid, mai mare, mai mic sau minuscul, niciodată sătul, vrea să câştige accesul la împărţirea banului public. Este o luptă pe viaţă şi pe moarte pentru ciolan. Unul cât mai mare, cu care să-şi asigure îndestularea proprie şi cu care să-i TEODOR PALADE (Continuare în pag. a 5-a) COME »Vrem să schimbăm procedurile de organizare a concursurilor pentru funcţiile publice” Premierul Ludovic Orban a declarat, miercuri, că doreşte schimbarea procedurilor de organizare a concursurilor pentru ocuparea de funcţii publice, susţinând că proba orală ar trebui să se desfăşoare după modelul de la bacalaureat, cu camere de luat vederi. „Vrem să schimbăm procedurile de organizare a concursurilor pentru ocuparea de funcţii publice, care să fie o procedură transparentă, în jurul cărora să se facă AGERPRES (Continuare în pag. a 3-a) _____ | 1.1am.. ips 1.fii MU Vil nTU^Uliri if JkÎi N^Brf iiiFii 1L 11 A doua tranşă de 500.000 de doze de vaccin antigripal va f livrată pe 10 noiembrie Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, a declarat, ieri, că o a doua tranşă de 500.000 de doze de vaccin antigripal va fi livrată pe data de 10 noiembrie, iar ultima tranşă la începutul lunii decembrie. Costache şi-a preluat oficial, joi, mandatul de ministru al Sănătăţii, la eveniment fiind prezenţi premierul Ludovic Orban şi viceprim-ministrul Raluca Turcan. „Vom încerca să optimizăm acest sistem şi la anul să nu mai vorbim de o criză a vaccinului. Procedurile trebuie demarate din timp şi nu trebuie să ajungem în situaţia asta şi, evident, cei responsabili să înveţe din greşelile care s-au făcut", a precizat ministrul Sănătăţii, care a menţionat că ^(Continuare în pag. a 16-a) 11