Cuvîntul Libertății, ianuarie 2000 (Anul 12, nr. 3001-3028)

2000-01-21 / nr. 3018

CUVÎNTUL libertății te 0. La zi în Bundesliga ,Hamburger SV face tot ce-i stă în putință pentru a-l păstra pe Yeboah, al cărui contract expiră în vară. Jucătorul în vîrstă de 33 de ani a primit deja o ofertă tentantă din partea lui Chelsea, .eamintim că Yeboah, alături de portarul Jörg Butt (!!), este golgeterul formației hanseate (ambii au la activ cîte 7 reușite) . Schalke 04 a plecat decimată în pregătirile din Turcia: lipsesc olandezii Kamphuis, Mulder și Van Hoogdalem, precum și internaționalii de tineret Hajal și Pinto, toți accidentați; în aceste condiții, în doi a fost cooptat1 atacantul An Gol, de la amatorii echipei din Gelsenkirchen . Internaționalul ceh Roman Tyce și-a prelungit contractul cu TSV 1860 München pînă în 2003. Detaliile financiare ale contractului nu au fost date publicității . Carsten Jancker nu se poate antrena cu Bayern München din cauza unei febre puternice, provocată de o gripă ce-i ține la pat. Austriacul nu va putea evolua în întîlnirea amicală pe care bavarezii o vor susține cu Hercules Alicante . Apele sunt departe de a se liniști la Eintracht Frankfurt, în vreme ce fotbaliștii lui Magath se antrenează prin ploile din Cipru, în visteria clubului s-a descoperit o “gaură“ de 14,7 milioane DM. Președintele lui Frankfurt, Rolf Heller, aflat în concediu în Thailanda, a refuzat să facă orice ‘'j'fet'd^'cdh'Mî’dfil *sPtildnjezd’ travel' Wojfala (Werder) se “repatriază”: apărătorul în vîrstă de 28 de ani va fi împrumutat pînă la finele sezonului la Legia Varșovia. Wojtala a venit la Bremen pe 15 septembrie 1998, dar nu a reușit să se impună în primul 11 Effenberg la exemplu de la Matthaus. Mijlocașul lui Bayern a declarat că plănuiește să-și încheie cariera în SUA. Effenberg a afirmat că, după 14-15 ani petrecuți în Bundesliga, stressul acumulat e enorm și fotbaliștii nu mai pot suporta. “Effe” (31 de ani) dorește să evolueze în America după 2001, data la care îi expiră contractul cu campioana Germaniei . Portarul Herthei Berlin, Gabor Király, a suferit o accidentare gravă la genunchi. Din cantonamentul de la Portimao (Portugalia), 411 aferwați-dna 1ul mag Mar -s-a reîntors la Berlin,’unde va fiT’ supus unui control medical amănunțit. După toate probabilitățile, Király are o serioasă ruptură de menise. COSMIN DRAGOSTE (corespondență de la Bielefeld - Germania) Jelena Dokid a provocat adevarat scandal Jucătoarea australiană Jelena Dokid neagă faptul că a declarat în interviul acordat cotidianului “Herald Sun” că organizatorii turneului Australian Open au măsluit tragerea la sorți a tabloului principal. “Ceea ce a publicat reporterul acelui ziar este un interviu total diferit față de cel pe care l-am acordat eu. Am solicitat acestui ziar să publice interviul transcris după casetă”, a declarat Dokici, la conferința de presă susținută, ieri, imediat după partida de dublu cîștigată alături de Jennifer Capriati. Autorul articolului din “Herald Sun”, Peter Blunden, a spus că își susține articolul, dar a precizat că acesta nu reprezintă o transcriere a interviului înregistrat pe caseta audio. “Nu am realizat o transcriere a casetei și nici nu ne simțim obligați să facem acest lucru”, a adăugat Blunden. Scandalul a izbucnit în momentul în care Jelena Dokici, eliminată în primul tur la Astralian Open de Rita Kuti Kis, a declarat despre adversara ei: “Nu a fost, numește și, probabil, nu va deveni niciodată o jucătoare de tenis”. Dokici, în vîrstă de 16 ani, a primit o amendă de 2.500 de dolari din partea organizatorilor, din cauza faptului că a întîrziat cîteva ore de la conferința de presă, la care trebuia să se prezinte imediat după înfrîngerea suferită în primul tur al turneului de tenis Australian Open. Ea a mai declarat că organizatorii turneului, primul de Grand Slam al sezonului, au măsluit tragerea la sorți a tabloului principal, pentru a-i îngreuna parcursul la această competiție și în carieră. După acest incident, Jelena Dokici a continuat să aibă probleme cu autoritățile locale, după ce tatăl său, Damir, a bruscat un cameraman, în timp ce familia Dokici părăsea hotelul Park Hyatt, din Melbourne. Jucătoarele prezente la Australian Open au fost surprinse de afirmațiile Jelenei Dokici, pe care le-au catalogat drept “ciudate’.’. In replică, Jelena Dokici a spus că nu este agreată de colegii ei pentru că aceștia s-au lăsat influențați de articolele apărute, în ultimele zile, în presă. “Nimeni nu m-a întrebat și pe mine dacă ceea ce a fost publicat este adevărat”, a spus tînăra jucătoare australiană, care a ținut să respingă afirmațiile conform cărora acțiunile i-ar fi influențate de tatăl ei. CSPORT. Voinea și Dragomir trec în turul 3 Românii Adrian Voinea și Ruxandra Dragomir s-au calificat în turul trei al Internaționalelor Australiei, care se desfășoară la Melbourne. Voinea l-a învins, cu scorul de 6-2, 6-1, 6-3, pe spaniolul Albert Portas, reușind cea mai bună performanță personală de la Open-ul australian. In turul următor Voinea îl va întîlni pe australianul Lleyton Hewitt, liderul clasamentului ATP, care l-a întrecut pe spaniolul Alex Corretta. La feminin, Ruxandra Dragomir a învins-o, cu scorul de 6-4, 5-7, 6-0, pe americanca Erika De Lone, urmînd ca în faza următoare a competiției să joace cu americanca Kristina Brandt, care a întrecut-o pe sud-africanca Amanda Coetzer, cap de serie numărul 8. Rezultate înregistrate în turul doi: Masculin Evgheni Kafelnikov (Rusia, nr.2) - Daniel Vacek (Cehia) 6-3, 6-0, 6-1 Karim Alami (Maroc) - Michael Llodra (Franța) 7-6 (7/4), 6-3, 6-2 Magnus Norman (Suedia, nr.12) - Gianluca Pozzi (Italia) 6-4, 6-3, 6-4 Nicolas Kiefer (Germania, nr.4) - Tomas Behrend (Germania) 7-6 (7/5), 6-0, 6-2 Younes El Aynaoui (Maroc) - Tommy Haas (Germania, nr.10) 7-5, 6-3, 6-3 Arnaud Clement (Franța) - Nicolas Lapentti (Ecuador, nr.7) 3-6, 7-6 (7/3), 6-2, 1-4, abandon Adrian Voinea (România) - Albert Portas (Spania) 6-2, 6-1, 6-3 Lleyton Hewitt (Australia) - Alex Corretta (Spania) 6-0, 6-0, 6-1 Wayne Ferreira (Africa de Sud) - Thomas Johansson (Suedia) 6-3, 6-2, 6-7 (2/7), 4-6, 6-2 Jonas Bjorkman (Suedia) - Jiri Vanek (Cehia) 6-4, 3-6, 6-4, 7-6 (7/4) Feminin Serena Williams (SUA, nr.3) - Nicole Pratt (Australia) 7-5, 6-1 Conchita Martinez (Spania, nr. 10) - Olga Barabanșikova (Belarus) 6-3,4-6,6-3 Alicia Molik (Australia) - Karina Habsudova (Slovacia) 6-2, 6-3 Elena Lihovțeva (Rusia, nr. 16)- Meghann Shaughnessy (SUA) 6-3, 7-5 Sabine Appelmans (Belgia) - Chanda Rubin (SUA) 6-1, 3-6, 6-3 Sandrine Testud (Franța, nr.12) - Angelica Gavaldon (Mexic) 6-1, 6-2 Kristina Brandt (SUA) - Amanda Coetzer (Africa de Sud, nr.8) 6-1, 6-3 Arantxa Sánchez-Vicario (Spania, nr. 13) - Lisa Raymond (SUA) 6-1,3-6, 6-3 Barbara Schett (Austria, nr.6) - Miroslava Vavrinec (Elveția) 6-4, 6-4 Ruxandra Dragomir (România) - Erika De Lone (SUA) 6-4, 5-7, 6-0. Martina Hingis (Elveția, nr.1) - Justine Henin (Belgia) 6-3, 6-3. GEORGE PĂUNESCU Tabela de marcaj Franța - 20 . Rezultate înregistrate, miercuri, în meciuri restante din etapa a 20-a a campionatului francez: Strasbourg - Troyes 2-0 Camadini ’30. Edouarii ‘50 Sedan - Le Havre 0-1 Becanovici ‘26 Clasament: LAS Monaco 48 puncte, 2.Paris Saint Germain 38 p. 3. Auxerre 38 p. Cupa Portugaliei 16-imi Rezultate înregistrate, miercuri, în 16-imile Cupei Portugaliei: Felgueiras (D2) - Imortal (D2) 3-0 Naval (D2) - Infesta (D2B) 2-1 Fafe (D2B) - Vizela (D2B) 212, 5-4 la loviturile de departajare. Programul optimilor de finală, care se vor disputa pe 26 ianuarie, este următorul: Rio Ave - Naval (D2) Academica^Coimbra (D2) - Moreirense (JA2) 1 . "!. Boavista Porto - Felgueiras (D2). Amadora - Dragoes Sandinenses (D3) Salgueiros - Fafe (D2B) Benfica Lisabona - Sporting Lisabona Guimaraes - Gil Vicente FC Porto a fost exceptată pentru această fază a competiției. Cupa Angliei - turul 4 Chelsea Londra - Nottingham Forest (D2) 2-0 Leboeuf ’57, Wise ‘86 Leicester City - Arsenal Londra 0-0,6-5 la loviturile de departajare. Copa del Rey - optimi de finală Corecție severa pentru Villareal * Zi fastă pentru echipele madrilene, care au luat o opțiune serioasă privind calificarea * Celta Vigo și La Coruna au cedat în deplasare * Atletico se poate considera promovată în sferturi după prima manșă . Osasuna rămîne marea surpriză de pînă acum a Cupei Spaniei * Ultima partidă din prima manșă a optimilor sa disputat aseară, între Ourense și FC Barcelona. * Returul va avea loc pe 3 februarie 2000. Rezultate. Zaragoza - Real Madrid 0-0 Espanol Barcelona - Celta Vigo 2-1 Real Union írun (D3) - Atletico Madrjd 0-3 Compostela (D2) - Villareal (D2) 3-0 Osasuna (D2) - Deportivo La Coruna 1-0 Merida (D2) - Oviedo 1-0 Lleida (D2) - Rayo Vallecano 2-3. A Baschet - NBA Michael Jordan se întoarce Fostul baschetbalist al formației Chicago Bulls, Michael Jordan, la un an după retragerea sa ca jucător, revine în NBA, ca acționar al clubului Washington Wizards. Acordul dintre Jordan și proprietarii echipei Washington Wizards, Abe Pollin, acționarul majoritar, și Ted Leonsis, acționarul minoritar, a fost anunțat, miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, la sediul clubului din Washington. Fostul jucător a declarat că Wizards este o echipă care nu are rezultatele care ar trebui, una dintre sarcinile lui fiind să descopere motivele. Jordan, care a calificat drept substanțială investiția sa în capitalul echipei, a subliniat că, Echipa lui Ghiță Mureșan, New Jersey Nets, a fost învinsă în deplasare cu scorul de 89-90, de formația New York Knicks. Pivotul român nu a jucat nici un minut, fiind în continuare accidentat. Alte rezultate: Boston Celtics - Toronto Raptors 94-90 Philadelphia 76-ers - Atlanta Hawks 107-89 Washington Wizards - Dallas Maveriks 86-104 v Indiana Pacers - Milwaukee Bucks 106-84 Chicago Bulls - Charlotte Hornets 86-96 San Antonio Spurs - Portland Trail Blazers 95-105 Utah Jazz - Minnesota Timberwolvcs 88-91 L.A.Lakers - Cleveland Cavaliers 95-86. deși este o echipă bună, el nu știe încă dacă formația în care a investit este capabilă să cîștige un campionat. Jordan, în vîrstă de 36 de ani, care și-a anunțat, pe data de 13 ianuarie 1999, retragerea din NBA, după ce a cîștigat, de șase ori în opt ani campionatul NBA, alături de Chicago Bulls, a fost desemnat de 10 ori cel mai bun marcator și de 5 ori cel mai bun jucător. AEC Isalnița pleacă tot la Felix In ultimii trei ani, formația doljeană AEC Ișalnița, care evoluează în Elită, a ales ca loc de cantonament Băile Felix. Și în acest an, cînd echipa a încheiat turul în postură de lider al seriei în care joacă, conducătorii asociației sportive au hotărît să plece tot la Felix, în perioada 2-16 februarie 2000, jucătorii de la ABC vor fi cazați la hotelul “Paradis”. Antrenorii Dumitru Firu și Ionel Doroban vor deplasa următorul lot: Cătălin Badea, Cristian Popescu (portari), Marian Belivacă, Benoni Chiriță, Aurel Tucă, Ion Preda, Marian Dițescu, George Tănasie, Emil Ghibuș (fundași), Claudiu Bălăci, Alin Gavrilă, Ionel Bălosu, Nicușor Belivacă, Nicușor Trăistaru, Eugen Stolnulega, George Pătrașcu (mijlocași), Alin Șegău, Constantin Chiriță, Marian Iovan, Adi Micu, Pavel Badea, Florin Calotă și Nelu Ivașcu (atacanți). Consiliul de conducere al asociației sportive, compus din Eugen Bălan - primarul comunei, președinte, Oprișor Ușurelu, viceprimar și vicepreședinte, Constantin Dircescu, președinte de onoare, și Ion Preda, delegat, după o temeinică analiză a valorii lotului și o evaluare responsabilă a posibilităților financiare, a hotărît atacarea promovării. Este de așteptat ca în Felix cei doi antrenori să conducă un program de pregătire capabil să aducă echipa la un nivel competitiv, știut fiind faptul că returul programează întîlniri dificile pentru AEC Ișalnița. După ce în ultimele ediții de campionat au terminat întrecerea în preajma podiumului, jucătorii și antrenorii consideră că a venit vremea să-și propună și chiar să realizeze saltul spre divizia D- Reușita depinde de seriozitatea cu care se vor pregăti în această iarnă. NICU DOLEA Sărbătoritul zilei Alen Boksici, 30 ani, fotbal, Croatia Vîrf de atac cu un gabarit și o vitalitate deosebite, capabil să se lanseze devastator spre poarta adversă, a atras repede atenția cluburilor europene și a părăsit de tînăr țara natală. Are în palmares performanțe notabile reușite în cupele europene și la nivel de națională, fiind unul dintre pilonii naționalei Croației, medaliată cu bronz la ultimele “mondiale”, în ultimii ani accidentările nu l-au ocolit, motiv pentru care tot mai rar apare printre titularii lui Lazio. Aflat la final de carieră, Boksii va mai încerca să rămînă în arta performanței 2-3 ani, dar e greu de crezut că mai poate rezista mult rigorilor campionatului italian. Probabil că își va încheia cariera la o echipă din Croația. Nici prezența în națională nu mai e certă, în ultima vreme încercîndu-se o întinerire din mers a unei echipe care a depășit vîrful de formă și a ratat prezența la turneul final Euro 2000. NICU DOLEA Buldozerul croat MTS va sancționa Federația Română de Lupte Ministerul Tineretului și Sportului va sancționa, luni, Federația Română de Lupte, deoarece nu a anunțat MTS-ul de faptul că Federația Internațională de specialitate a retras României dreptul de organizare a Campionatului European de juniori, care ar fi trebuit să se desfășoare la București, a declarat secretarul de stat Ioan Dobrescu. Acesta a precizat că FRS a greșit pentru căi nu, a anunțat din timp MTSI- ul, adăugind că motivele pentru care Federația Internațională de specialitate a retras dreptul de organizare a Campionatului European nu sunt pe deplin justificate, mai ales că înainte de a i se retrage acest drept forul român a fost chiar felicitat. Federația Internațională de Lupte a trimis, pe data de 1 noiembrie 1999, pe adresa Federației Române de specialitate, un fax prin care ridica acesteia dreptul de a organiza Campionatul European de juniori, care ar fi trebuit să se desfășoare în perioada 7- 12 iunie, la București. Motivele invocate de forul internațional au fost legate de slaba organizare, din punct de vedere al cazării și hranei, oferite delegațiilor străine care au participat la Campionatele Mondiale de juniori și veterani, organizate, în luna august 1999, de Federația Română de Lupte. Delegațiile străine, care au fost locuit la hotelurile “Parc” și “Turist”, s-au plîns că în camere nu existau instalații de aer condiționat. Federația Internațională de Lupte a hotărît ca această competiție, care ar fi trebuit să desfășoare la București, să fie mutată la Sofia. Raliul Dakar - etapa a Xlll-a Opt piloți implicați într-un accident Pilotul francez Stephane Peterhansel, la clasa auto, și motociclistul american Jimmy Lewis au cîștigat etapa a XlII-a a Raliului Dakar 2000, desfășurată, miercuri, între orașele Waha și Koufra (Libia), în lungime de 610 km. Potrivit unui comunicat al organizatorilor competiției, această etapă a fost marcată de un accident în care au fost implicate patru echipaje. Cei opt piloți răniți în accidentul petrecut în etapa a 13-a a Raliului Dakar 2000 au fost transportați la clinica Al-Farabi, din Tunis, a anunțat un purtător de cuvînt al Societății de asistență privată “Carthage Assistance”. Cei opt concurenți au sosit pe aeroportul Tunis-Carthage la bordul unui avion sanitar. Purtătorul de cuvînt al Societății “Carthage Assistance” a adăugat că buletinul medical referitor la starea de sănătate a piloților răniți va fi dat publicității după examinarea acestora. Organizatorii etapei a 13-a a Raliului Dakar 2000 au anunțat după accident că piloții portughezi Carlos Sousa și Joao Manuel Luz (Mitsubishi) au fost grav răniți. Accidentul s-a produs în jurul orei 14:30, la km 63 al acestei etape, și a implicat, de asemenea, mașinile echipajelor Prieto - Maimon (Spania/Franța, Mitsubishi), Shinozuka - Serieys (Japonia/Franța, Mitsubishi) și De Mevius - Delli-Zotti (Belgia/Franța, Nissan). Cei doi portughezi au fost transferați, miercuri noaptea, la Paris, au informat surse medicale. Piloții portughezi Carlos Sousa și Joao Manuel Luz (Mitsubishi) se află într-o stare gravă, a declarat purtătorul de cuvînt al societății tunisiene de asistență, “Carthage Assistance”. Ceilalți șase răniți în accidentul în care au fost implicate patru echipaje au suferit diverse intervenții chirurgicale, la Tunis, urmînd să fie repatriați, a indicat purtătorul de cuvînt. Vineri, 21 ianuarie 2000/7 Ieri, azi, mîine Handbal (M): Italia - România 26-22 Reprezentativa masculină de handbal a României a fost învinsă, la Trieste, cu scorul de 26-22 (14-12), de selecționata Italiei, într-un meci contînd pentru preliminariile Campionatului Mondial din anul 2001. Selecționata României va disputa meciul retur cu naționala Italiei pe data de 23 ianuarie, la București. Reprezentativa masculină de handbal a Slovaciei a învins, la Bratislava, cu scorul de 23-21 (13-12), selecționata Cehiei, într-un meci din cadrul grupei a doua a preliminariilor Campionatului Mondial din anul 2001. Volei (F). Bergamo - Rapid București 3-1 Echipa feminină de volei Rapid București a fost învinsă de formația italiană Bergamo, cu scorul de 3-1, în cadrul celei de-a doua etape a grupei B, a Ligii Campionilor la volei feminin, și se clasează pe locul 5, cu 3 puncte. Adversara sa, echipa din r Bergamo, ocupă prima poziție, cu 4 puncte, la egalitate ,um. V. Ekaterinburg (Rusia). U “Amicii” Bacău - Slavia Zilina 3-0 U “Amicii” Bacău a învins, pe teren propriu, cu scorul de 3-0 (25-17, 25-22, 25-17), formația slovacă Slavia Zu Zilina, în etapa a doua a grupei A din cadrul Cupei Cupelor. Echipa “Amicii” Bacău a fost învinsă, pe data de 14 ianuarie, în deplasare, cu scorul de 3-0 (18-25,18-25, 14-25), de formația croată Kastela Split, în cadrul aceleiași competiții. Tyson s-a îndrăgostit de Londra Pugilistul american Mike Tyson dorește să se stabilească în Londra, deoarece în Statele Unite, unde a fost condamnat pentru viol, simte că se face o discriminare rasială, în ceea ce îl privește, a informat, ieri, cotidianul britanic “The Sun”. Șansele ca Tyson să se mute în Anglia sunt, totuși, nesemnificative, deoarece venirea sa pe teritoriul britanic a provocat intense polemici, din cauza trecutului jucătorului. Tyson, deși a fost primit în Marea Britanie, în ciuda condamnării sale pentru viol, a fost rugat, jos, de către autoritățile locale să păstreze distanța față de cartierul afro-antilez Brixton, din sudul Londrei, a informat cotidianul englez “The Independent”. Pugilistul, care trebuie să-l înfrunte, pe data de 29 ianuarie, pe boxerul englez Julius Francis, a avut intenția să facă o vizită simbolică în cartierul Brixton, la fel ca Nelson Mandela sau Muhammad Ali. Boxerul american s-a stabilit, în așteptarea partidei contra pugilistului Julius Francis, într-unul dintre cele mai luxoase hoteluri londoneze, fiind urmărit, continuu, de ziariști și fotografi. Rubrica telemicrobistului TVR 1: 20,30 Știri sportive. 1,15 Tenis. Australian Open. Rezumatul zilei. ANTENA 1: 19,30, 22,30 Observator. Sport. PRO TV: 19,45 și 22,15 Știri sportive. 2,30 Baschet NOA (d) EUROSPORT: 20,30 Fotbal. Cupa Gazi: Antalya - Borussia Dortmund (d). _____________