Cuvântul Libertății, iulie 2003 (Anul 15, nr. 4161-4187)

2003-07-25 / nr. 4182

SPORT CUVÂNTUL LIBERTĂȚII România — Luxemburg nu se mai disputa în Bănie FRF va fi acționată în justiție de aeroportul din Craiova Federația Română de Fotbal va fi acționată în justiție de conducerea aeroportului din Craiova, în cazul în care meciul România-Luxemburg, contând pentru preliminariile Euro 2004, nu va avea loc în acest oraș. Comandantul aeroportului, George Jianu, a precizat că va renunța la proces, numai în situația în care meciul, programat să aibă loc în luna septembrie, se va desfășura la Craiova. “Dacă FRF va reveni la gânduri mai bune cu Craiova și cu microbiștii din zona Olteniei, pentru ca acest meci să se joace în Bănie, în mod sigur că aeroportul va înceta orice acțiune împotriva FRF”, a spus Jianu. FRF va decide un alt loc de disputare Federația Română de Fotbal urmează să stabilească, într-o săptămână, locul de disputare al partidei România-Luxemburg, din preliminariile Euro 2004, care va avea loc pe 6 septembrie. “Conform regulamentelor UEFA, meciurile din cadrul turneului de calificare pentru CE trebuie programate în localități aflate la cel mult 60 km distanță de aeroportul internațional pe care aterizează cursele de linie. Cu Bosnia-Herțegovina, partida a fost programată la Craiova întrucât am avut acceptul federației de la Sarajevo. Propunând aceeași programare și pentru jocul cu Luxemburg, ne-am lovit însă de refuzul oaspeților, drept pentru care va trebui ca, în maximum o săptămână, să stabilim un alt loc de disputare”, informează FRF. Aeroportul craiovean este internațional Oficialii FRF au anunțat că meciul cu Luxemburg s-ar putea disputa la București, deoarece la Craiova nu există zboruri internaționale regulate. Jianu spune că aeroportul de la Craiova este internațional, conform unei hotărâri de Guvern. El a adăugat că, în opinia sa, există persoane în FRF care au interesul ca meciul să se dispute la București și nu în fața a 40.000 de suporteri olteni. La rândul său, vicepreședintele forului național, Cristian Bivolaru, a declarat că această acțiune nu va rezolva nimic. “Ne-a trimis și nouă o atenționare. Foarte bine, ne dă în judecată, dar ce speră să rezolve cu asta? Ce vină avem noi că federația din Luxemburg a anunțat la UEFA că vrea să dispute meciul într-un oraș în care sunt curse internaționale regulate, nu doar tip charter?, a spus Bivolaru. Șeful aeroportului a menționat că va solicita FRF daune în valoare de câtteva miliarde de lei. SILVIU GHIȚĂ Liga Campionilor - primul tur preliminar, manșa a doua. Returul partidelor din turul întâi preliminar al Ligii Campionilor a adus câteva surprize, nepevăzute după scorurile înregistrate în prima manșă. Astfel, maltezii de la Sliema au trecut pentru prima oară un tur al acestei competiții, eliminând echipa care lăsa pe dinafară, acum câțiva ani, Rapidul lui Mircea Lucescu, Skonto Riga, datorită unui gol marcat în ultimul minut. Albanezii de la SK Tirana, eliminați anul trecut de FC Național din Cupa UEFA, au obținut o calificare dramatică, după executarea loviturilor de departajare, în disputa cu georgienii de la Dinamo, pe când Bohemians Dublin a produs surpriza în fața bielorușilor de la Borisov, creditați cu prima șansă. Mihai Stoichiță a dus formația sa, Pyunik Erevan, spre o confruntare cu ȚSKA Sofia, trecând de “pescarii” de la Reykjavik, cei care eliminaseră pe Dinamo în urmă cu câteva sezoane. Fostul portar de la UT Arad, Huțan a apărat senzațional la Tallin, contribuind decisiv la calificarea lui Șerif în turul doi, ex-bistrițeanul Cristi Tudor fiind cel care înscrisese golul primei manșe. Fosta echipă a lui Gabi Balint va da piept, în turul secund, cu echipa românilor Raț și Florea, Șahtior Donețk. COSMIN STAICA Irtysh Pavlodar (Kazahstan) - Omonia Nicosia (Cipru) 1-2 (în tur 0-0) Au marcat: Agaev '23 / Kauffmann '63, Georgiou '90, Leotar Prevalje (Bosnia) - Grevenmacher (Luxemburg) 2-0 (în tur 0-0) A marcat: Kerkez '23,83.__________ FBK Kaunas (Lituania) - HB Torshavn (Ins. Feroe) 4-1 (în tur: 1-0) Au marcat: Beniusis ‘5, 77, Kancelskis '36, Opici ’63 / Jakobsen '9. _____________________________________________ Skonto Riga (Letonia) - Sliema Wanderers (Malta) 3-1 (în tur: 0-2) Au marcat: Buitkus '14, Verpakovskis '64, Semjenovs '70 / Brincat '90, Flora Tallin (Estonia) - Șerif Tiraspol (Moldova) 1-1 (în tur: 0-1) Au marcat: Vikmae '88 / Nesteruk 81, HJK Helsinki (Finlanda) - Glentoran Belfast (Irl. de Nord) 1-0 (în tur 0-0) Au marcat: Makela '73._______________________________ SK Tirana (Albania) - Dinamo Tbilisi (Georgia) 3-0 , 4-2 după penaltiuri (în tur: 0-3) Au marcat: Sici 13, Fortuzi '63, Halit 72._________________ Bohemians Dublin (Irlanda) - BATE Borisov (Belarus) 3-0 (în tur 0-1) Au marcat: Caffrey '36, Bryan 45, Crowe '58._____________ Barry Town (Țara Galilor) - Vardar Skopje (Macedonia) 2-1 (în tur 0-3) Au marcat: Jarman ‘1, Moralee '63 / Oliveira '61._________ KR Rejkjavik (Islanda) - Pyunk Erevan (Armenia) 1-1 (în tur: 0-1) Au marcat: Gunnlaugsson 77 / Markhyan 73. Rapid a prezentat lotul pentru Ligă FC Rapid a anunțat, ieri, la UEFA, lotul pentru partidele pe care le va disputa în turul doi preliminar al Ligii Campionilor. Cei 24 de jucători sunt următorii: 1 .Emilian Dolha, 30.Ibrahim Dossey, 31. Ionuț Curcă, 32. Andrei Marinescu - portari, 2.Ionuț Voicu, 3.Valeriu Bordeanu, 4.Nicolae Grigore, 6.Florin Șoavă, 8.Jeremy Niock, 9.Valentin Bădoi, 10.Nourredine Zyati, 11.Robert Ilyeș, 13.Robert Niță, 14.Dănuț Perjă, 15.Florin Bratu, 16.Henry Makinwa, 17.Marius Măldărășanu, 18. Cornel Buta, 20. Sergiu Brujan, 21.Daniel Niculae, 22.Emmanuel Godfroid, 23.Adrian Ieneși, 24.Vasile Maftei, 25.Nicolae Constantin - jucători de câmp. FC Rapid va întâlni, în turul doi preliminar al Ligii Campionilor, echipa belgiană Anderlecht Bruxelles, meciurile urmând să se dispute pe 30 iulie (turul, la București) și 6 august (returul, la Bruxelles). Programul partidelor din turul al doilea preliminar (30 iulie - turul, 6 august - returul): Rapid București - Anderlecht Bruxelles MTK Budapesta - HJK Helsinki__________________________ Pyunik Erevan - ȚSKA Sofia FBK Kaunas - Celtic Glasgow Leotar Prevalje - Slavia Praga Șerif Tiraspol - Șahtior Donețk MSK Zilina - Maccabi Tel Aviv Bohemians Dublin - Rosenborg Trondheim Maribor Teatonic - Dinamo Zagreb ȚSKA Moscova - Vardar Skopje Partizan Belgrad - Djurgardens Wisla Cracovia - Omonia Nicosia FC Copenhaga - Sliema Waderers SK Tirana - Grazer AK Bayern München l-a achiziționat pe Roy Makaay Conducătorii clubului german Bayern München l-au transferat pe atacantul olandez al echipei spaniole Deportivo La Coruna, Roy Makaay. Campioana Germaniei va trebui să plătească grupării spaniole 21 de milioane de euro pentru internaționalul olandez. Potrivit cotidianului german “Bild", cele două grupări au ajuns la un acord financiar, deși ultima sumă oferită de Bayern era de 18 milioane de euro, în timp ce Deportivo La Coruna cerea inițial 25 de milioane de euro. Antrenorul echipei din La Coruna, Javier Irureta, a rămas surprins când a fost anunțat de conducerea clubului că Makaay nu va mai evolua la gruparea spaniolă în sezonul viitor. Irureta și-a manifestat dorința de a-l păstra în lot pe atacantul olandez. Makaay, care a fost cel mai bun marcator din Europa în ultimul sezon, a refuzat să facă declarații, până la anunțarea oficială a transferului său la Bayern München. Edouard Cisse, împrumutat la AS Monaco Mijlocașul echipei Paris Saint-Germain, Edouard Cisse, a fost împrumutat pentru un sezon, cu opțiune de cumpărare, la formația AS Monaco, a anunțat președintele grupării pariziene, Francis Graille.Cisse a trecut cu bine vizita medicală, contractul a fost semnat, iar plecarea lui la AS Monaco este, de acum, oficială. Didier Deschamps (n.r. antrenorul echipei AS Monaco) l-a dorit neapărat în lot. Chiar dacă va pleca de la PSG, ne bucurăm că Cisse va avea posibilitatea de a evolua în Liga Campionilori’, a declarat Graille. Mijlocașul Cisse a evoluat în sezonul trecut la formația engleză West Ham United, unde a fost împrumutat de PSG. 36 de candidați pentru postul de selecționer al Nigeriei Federația de Fotbal din Nigeria a anunțat, ieri, că 36 de antrenori străini, dintre care 16 francezi, și-au depus candidatura pentru postul de selecționer. Oficialii federației nigeriene au precizat că printre candidați se află fostul mijlocaș francez Alain Giresse, Gilbert Gress, Christian Gourcuff sau Francis Smerecki. Fostul selecționer al Belgiei la Cupa Mondială din 1998, George Leekens, se numără, de asemenea, printre antrenorii care doresc să preia conducerea tehnică a naționalei Nigeriei. Polo Campionatul Mondial România a terminat pe locul 12 Echipa masculină de polo a României a terminat pe locul 12 la Campionatele Mondiale de la Barcelona, fiind învinsă, ieri, în ultimul meci din cadrul competiției, de reprezentativa Germaniei, cu scorul de 7-6 (0-1, 2-2, 3-3, 2-0). Poloiștii români, antrenați de Liviu Răducanu și Eugen Georgescu, au condus cu 3-0 și 6-4, dar au fost întrecuți de germani în ultima repriză. Golurile selecționatei României au fost marcate de Crețul, Radu Cosmin, Juravle și Mușat. în acest meci România a beneficiat de cinci superiorități numerice, dar nu a reușit să înscrie, în timp ce formația Germaniei a marcat în două din cele șase superiorități avute. Barajul de promovare în divizia C Sabia cu două tăișuri ! Când un antrenor tânăr și îndrăznesc să adaug și talentat, cu fler, ochi pătrunzători, răbdare, cum este Ilie Tilea, de la Chimia Craiova, reușește promovarea în Divizia C, după o partidă de baraj năucitoare, bucuria nețărmurită nu poate fi decât... de scurtă durată. Paradoxal, așa cum sunt, de regulă, satisfacțiile în fotbal. Dacă Ilie Tilea n-ar fi reușit promovarea, bascularea lui din funcție era garantată, și prea multe nu erau de adăugat. Cum însă a izbândit, subliniez, în primul rând, tactic, depășind eliminarea talentatului Știrbulescu din min. 22, când echilibrul din teren se putea rupe, atunci suntem obligați să-i recunoaștem meritele constând în disciplina de joc, stăpânirea de sine maximă, insuflată de pe margine jucătorilor săi și efortul până la sacrificiu al acestora, întrebarea cheie abia acum urmează: nu este prea tânăr pentru a antrena în Divizia C? Ilie Tilea nu este nici prea tânăr și deloc bătrân, ci doar matur, deplin responsabil și mai ales predispus la perfecționare continuă. Pregătirea fizică montană, începută mult înaintea altor divizionare C, atmosfera fonică întreținută la nivelul echipei, montarea psihică a jucătorilor, înaintea barajului, toate acestea-l recomandă din plin ca pe un pedagog desăvârșit. Din eșecul înregistrat la barajul din vara trecută, la Motru, în compania echipei din Vânju Mare, ■lic Tilea a înțeles că superficialitatea, subestimarea adversarului, lipsa de concentrare, în astfel de partide cu miză maximă, te pot curăța, indiferent de așa zisul plus de valoare tehnică. Pe stadionul „Constructorul", din Lunca Jiului, miercuri seara, chimiștii s-au impus în fața unui adversar ambițios, CFR Craiova, cu destule individualități, pentru că au greșit mai puțin, s-au suplinit perfect în defensivă. Și- au respectat sarcinile, luând totul, cum se spune, în serios. J Chimia Craiova a promovat, • repet, meritat, în Divizia C, și succesul său nu poate fi disociat de aportul consistent al tânărului antrenor Ilie Tilea, capabil să conducă și în continuare, de pe banca tehnică, o echipă disciplinată, căreia nu-i mai trebuie multe plombe, pentru examenele care o așteaptă, înfăptuită, promovarea nu poate fi privită, acum, ca o sabie cu două tăișuri. Ar fi o eroare, care de regulă, în fotbal, se plătește scump. RADU CÂNTĂRII ________ _ ___ Florent Malouda - cinci ani cu Olympique Lyon Mijlocașul echipei Guingamp, Florent Malouda, a semnat un contract pe cinci ani cu formația Olympique Lyon, au anunțat conducătorii campioanei Franței. Pentru transferul lui Malouda, în vârstă de 23 de ani, ofcialii lyonezi vor trebui să plătească patru milioane de euro. Malouda, care este a treia achiziție a campioanei Franței, după mijlocașul Mickael Essien (Bastia) și fundașul Anthony Reveillere (Rennes), ar putea debuta oficial la Lyon, mâine, în partida amicală cu echipa AJ Auxerre, din cadrul turneului “Trofeul campionilor”. Vineri, 25 iulie 200315 Cupa României - radiogoniometrie Sportivii CSM Craiova s-au întors de la Reșița cu numeroase medalii în perioada 18-20 iulie a avut loc la Reșița “Cupa României” la radiogoniometrie, unde sportivii legitimați la CSM Craiova au câștigat un număr impresionant de medalii. La individual, proba de 3,5 MHz au fost obținute următoarele locuri: Alina Pîrvu (locul II, junioare mici), Magdalena Stana (locul III, junioare mici), Carmen Pârvu (locul I, junioare mari), Loredana Pană (locul IV, senioare). La băieți, Andrei Alexandru a obținut locul II, la categoria juniori mari, în proba de 144 MHz, Loredana Pană s-a clasat pe prima poziție, iar Andrei Alexandru a coborât pe locul al V-lea. La probele pe echipe, sportivii CSM Palatul Copiilor Craiova s-au descurcat exemplar, fiind obținute locurile III, respectiv II. Lotul sportivilor craioveni deplasați la Reșița s-au aflat sub tutela antrenorilor Simona Crețan și Marian Trincu. Ciclism - Turul Franței CONSTANTIN RADU . Tyler Hamilton a câștigat etapa a XYI-a Rutierul american Tyler Hamilton (CSC) a câștigat, miercuri seară, cu timpul de patru ore, 59 de minute și 41 de secunde, etapa a XVI-a a Turului ciclist al Franței, care s-a desfășurat pe distanța de 197,5 kilometri, între Pais și Bayonne. PE PRIMELE LOCURI ÎN ETAPA A XVI-A S-AU CLASAT URMĂTORII RUTIERI: 1. Tyler Hamilton (SUA/CSC) 4 h 59:41 Jan Ullrich decorat în Germania pentru fair-play Rutierul echipei Bianchi, Jan Ullrich, a primit, ieri, din partea Societății olimpice germane (DOG), o medalie pentru fair-play, după gestul său sportiv din etapa a XV-a a Turului Franței. Armstrong, care se afla în plutonul fruntaș, alături de Jan Ullrich, a lovit un spectator, pe cățărarea de la Luz Arbiden, și a căzut. Americanul s-a ridicat imediat și a reluat cursa, în timp ce Ullrich l-a așteptat să revină în fruntea plutonului. Armstrong a câștigat etapa a XV-a, la 40 de secunde de ocupantul locului al doilea, spaniolul Iban Mayo. “Când un sportiv respectă astfel regulile fair-play-ului, într-o competiție care este poate cea mai importantă a vieții sale, acesta este un exemplu pentru generațiile viitoare”, a declarat președintele DOG, Hans-Joachim Klein. (viteza medie: 39,542 km/h) 2. Erik Zabel (Germania) 3. Iurîi Krivtsov (Ucraina) 4. Luca Paolini (Italia) 5. Gerrit Glomser (Austria) 6. Bram De Groot (Olanda) 7. Markus Zberg (Elveția) 8. Sandy Casar (Franța) 9. Fabrizio Guidi (Italia) 10. Stuart O’Grady (Australia) PRIMELE ZECE LOCURI ÎN CLASAMENTUL GENERAL: 1. Lance Armstrong (SUA/US Postal) 70 h 37:59 2. Jan Ullrich (Germania) la un minut și 7 secunde 3. Alexandre Vinokourov (Kazahstan) la 2:45 4. Haimar Zubeldia (Spania) la 5:16 5. Iban Mayo (Spania) la 5:25 6. Tyler Hamilton (SUA) la 6:35 7. Ivan Basso (Italia) la 8:08 8. Christophe Moreau (Franța) la 11:12 9. Francisco Mancebo (Spania) la 16:05 10. Carlos Sastre (Spania) la 16:12. la un minut și 55 de secunde a.t. a.t. a.t. a.t. a.t. a.t. a.t. a.t. Tenis - Turneul de la Kitzbuhel Hănescu și Mergea, eliminați din proba de dublu Perechea română Victor Hănescu/Florin Mergea a ratat, miercuri seară, calificarea în turul doi al probei de dublu din cadrul turneului de la Kitzbuhel, dotat cu premii în valoare totală de 925.000 de euro. Hănescu și Mergea au fost învinși, în runda inaugurală, cu scorul de 6-2,4-6, 6-4, de cuplul ceh Martin Dam/ Cyril Suk, cap de serie numărul 2, în cadrul challengerului de la Hilversum, dotat cu premii în valoare totală de 75.000 de euro, perechea Gabriel Trifun/Federico Luzzi (România/Italia), a fost învinsă, în primul tur, cu scorul de 6-3, 6-4, de cuplul Fred Hemmes Jr./Mark Nielsen (Olanda/Noua Zeelandă), cap de serie numărul 3. Ca să scape de jurnaliști, Beckham și-a angajat o sosie Mijlocașul echipei Real Madrid, David Beckham, și-a angajat o sosie pentru a scăpa de jurnaliști și de fani, informează cotidianul german “Bild”. Potrivit publicației citate, angajarea unei dubluri l-a costat scump pe fotbalistul englez, deoarece Beckham II poartă aceleași haine scumpe și extravagante ca și originalul.