Cuvântul Libertății, aprilie 2005 (Anul 17, nr. 4699-4724)

2005-04-20 / nr. 4715

f \ > CUVÂNTUL LIBERTĂȚII Selecție AJF Dolj Centrul de Fotbal al Asociației Județene de Fotbal Dolj organizează selecție pentru copii născuți în anii 1994,1995 și 1996. Selecția se va desfășura pe terenul Armata II, lângă Spitalul Militar, în perioada 25-30 aprilie, zilnic, cu începere de la ora 15:00. Inițiativa aparține președintelui Nicu Neagoe, care nu se află la prima acțiune de acest gen, pe viitor urmând să mai aibă loc și altele. “Nu suntem nici la prima, dar nici la ultima selecție. Vor mai urma și altele, pentru că vrem să punem bazele unui nou și de perspectivă centru de fotbal în județul nostru”, a declarat Nicu Neagoe (foto), președintele Asociației Județene de Fotbal Dolj. SILVIU GHIȚĂ Rezultate CLASELE V-VI Echipe: Locul I - Școala Generală Nr. 32 Craiova, Locul II - Liceul Teoretic "Tudor Arghezi” Craiova, Locul III - Școala Generală Băilești. Soliete: Locul I - Andreea Mitroi (Școala Generală Nr. 32 Craiova), Locul II - Carmen Stănescu (Liceul Teoretic “Tudor Arghezi” Craiova), Locul III - Mădălina Coadă (Școala Generală Nr. 14 Craiova). Sărituri-fete: Locul I - Carmen Stănescu (Liceul Teoretic "Tudor Arghezi” Craiova), Locul II - Andreea Mitroi (Școala Generală Nr. 32 Craiova), Locul III - Mădălina Coadă (Școala Generală Nr. 14 Craiova). Sol-băieți: Locul I - Petrișor Niță (Grupul Școlar Auto Craiova), Locul II - Lucian Belu (Școala Generală Nr. 32 Craiova), Locul III - Ionuț Stan (Liceul Teoretic “Tudor Arghezi” Craiova). Sărituri-băieți: Locul I - Petrișor Niță (Grupul Școlar Auto Craiova). CLASELE VII-VIII Echipe: Locul I - Școala Generală Nr. 24 Craiova, Locul II - Școala Generală Nr. 32 Craiova, Locul III - Școala Generală Nr. 36 Craiova. Soiiete: Locul I - Mădălina Badea (Școala Generală Ișalnița), Locul II - Mihaela Gâdea (Școala Generală Nr. 32 Craiova), Locul III - Mădălina Sava (Școala Generală Nr. 24 Craiova). Sărituri-fete: Locul I - Mădălina Badea (Școala Generală Ișalnița), Locul II - Mădălina Sava (Școala Generală Nr. 24 Craiova), Locul III - Ștefania Coroianu (Școala Generală Nr. 36 Craiova). Sol-băieți: Locul I - Gabriel Văcaru (Școala Generală Nr. 32 Craiova), Locul II - Benedict Carst (Școala Generală Nr. 24 Craiova), Locul III - Liviu Belegante (Școala Generală Nr. 36 Craiova). Sărituri-băieți: Locul I - Irinel Văcaru (Școala Generală Nr. 32 Craiova), Locul II - Benedict Carst (Școala Generală Nr. 24 Craiova), Locul III - Liviu Belegante (Școala Generală Nr. 36 Craiova). CLASELE IX-XII Sol fete: Locul I - Diana Zaporojan (Liceul Teoretic “Tudor Arghezi" Craiova), Locul II - Luiza Buzatu (Grupul Școlar Auto Craiova), Locul III - Loredana Popa (C.T. “Ion Mincu”). Sărituri-fete: Locul I - Diana Zaporojan (Liceul Teoretic “Tudor Arghezi” Craiova), Locul II - Luiza Buzatu (Grupul Școlar Auto Craiova). Sol-băieți: Locul I - Marius Marin (Grupul Școlar Auto Craiova), Locul II - Constantin Macari (Liceul Teoretic “Tudor Arghezi” Craiova). Sărituri-băieți: Locul I - Marius Marin (Grupul Școlar Auto Craiova), Locul II - Constantin Macari (Liceul Teoretic “Tudor Arghezi" Craiova). < T V [UNK] \ I Răzvan Sabău, în turul doi la Bogota Tenismanul Răzvan Sabău, cap de serie numărul unu, s-a calificat, ieri, în turul doi al turneului challenger de la Bogota, dotat cu premii în valoare totală de 25.000 de dolari. Sabău l-a învins, în runda inaugurală, cu scorul de 6-1, 6-1, pe americanul Lesley Jospeh și va juca în faza următoare a competiției cu mexicanul Santiago Gonzalez, care a trecut, cu scorul de 6-4,7-6 (7/5), de columbianul Michael Quintero. Tenismanul Florin Tecău, jucător venit din calificări, a ratat calificarea în turul doi al turneului challenger de la Nottingham, dotat cu premii în valoare totală de 25.000 de dolari. Tecău a fost învins, în runda inaugurală, cu scorul de 6-1,6-3, de francezul Jean-Michel Pequery. Lance Armstrong se retrage după Turul Franței Rutierul american Lance Armstrong, de șase ori câștigător al Turului Franței, a anunțat, ieri, că se va retrage din activitatea sportivă în luna iulie, la finalul ediției din acest an a competiției franceze. “Turul Franței va fi ultima mea cursă ca rutier profesionist. Va fi ultima competiție la care voi participa, indiferent dacă o voi câștiga sau nu. Acum, după ce am luat acesată decizie, sunt foarte motivat pentru a câștiga a șaptea oară Turul Franței”, a declarat Armstrong, în cadrul unei conferințe de presă organizată cu ocazia Turului Georgiei (Statele Unite). Rutierul american a precizat că este sigur că a luat cea mai bună decizie. “Sunt sigur de decizia mea, care este una finală. Cred că echipa mea va putea forma un alt învingător al Turului Franței. Pentru mine a venit vremea să mă retrag”, a spus Lance Armstrong, care concurează pentru echipa Discovery Channel. Directorul Turului Franței, Jean-Marie Leblanc, consideră că retragerea lui Armstrong a venit pe fondul unei “oboseli morale”, mai degrabă decât a uneia fizice. "Simțeam că va veni această decizie, îi cunoaștem viața și știm că îi era greu să vină mereu în Europa, în timp ce copiii lui locuiesc în Statele Unite. Nu mă surprinde decizia și cred că trebuie să i-o respectăm”, a declarat Leblanc. Oficialul francez a adăugat că decizia rutierului american nu va schimba datele ediției din acest an a Turului Franței. “Cred că Armstrong va da tot ce poate pentru a câștiga, a șaptea oară, Turul Franței. Dar nu trebuie să uităm că, totuși, s-a schimbat ceva și poate că această oboseală morală va apăsa asupra eficacității sale. Nu este nici o dorință, nici o speranță, ci doar o simplă analiză”, a afirmat directorul Turului Franței. Armstrong, care va împlini 34 de ani în luna septembrie, este neînvins în Turul Franței din 1999. în 1996, la vârsta de 25 de ani, rutierului american i sa diagnosticat un cancer, care l-a determinat să facă o pauză competițională de un an. CICLISM Miercuri, 20 aprilie 2005 Nuța Olaru - locul zece la maratonul de la Boston Atleta Nuța Olaru s-a clasat, ieri, pe locul zece la maratonul de la Boston, cu timpul de două ore, 37 de minute și 37 de secunde. Prima poziție în maratonul de la Boston a fost ocupată de kenyanca Catherine Ndereba (2h 25:13), urmată de etiopianca Elfenesh Alemu (2h 27:03) și de italianca Bruna Genovese(2h 29:51). Proba masculină a fost câștigată de etiopianul FHailu Negussie (2h 11:45), care a fost urmat de kenyenii Wilson Onsare (2h 12:21) și Benson Cherono (2h 12:48). CONCURS APRECIAT DE PARTICIPANȚI Sâmbăta trecută, în incinta sălii de educație fizică și sport a Liceului Teoretic “Tudor Arghezi”, s-a desfășurat concursul de gimnastică (gimnaziu și liceu), în cadrul Olimpiadei Naționale a Sportului Școlar - faza județeană. Directorul liceului, profesor Lucian Săndoi, a oficiat festivitatea de deschidere a competiției, iar alături de acesta au mai participat reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Dolj, cum ar fi: profesor Nicolae Cojocaru (președintele Comisiei Sportului Școlar la nivel de ISJ), profesor Niculina Lazariuc (președintele Comisiei de Gimnastică), profesor Liana Andreescu (vicepreședinte, Școala nr. 24 Craiova) și profesor Dumitru Lupu (secretar, Liceul Teoretic “Tudor Arghezi). Responsabila concursului de gimnastică, profesor Sabina Dincă, de la Grupul Școlar Auto Craiova, a reușit prin eforturi deosebite dar și sprijinită de stafful tehnic al competiției, să organizeze în mod deosebit întreaga activitate desfășurată sâmbăta trecută, care a fost de asemenea apreciată de absolut toți participanții. La concursul care s-a desfășurat pe categorii de vârstă, respectiv clasele VII, VII-VIII și IX-XII, au participat zece unități școlare din municipiul Craiova și din întreg județul Dolj. SILVIU GHITA BASCHET (M) - PLAY OFF - TURUL I Asesoft Ploiești - Gaz Metan Mediaș 89-52 r Echipa CSU Asesoft Ploiești a câștigat, cu scorul de 89-52 (47-28), primul meci al întâlnirii cu Gaz Metan Mediaș, din turul întâi al play-off-ului campionatului național de baschet masculin, ce se dispută după sistemul “cel mai bun din trei meciuri”. Cei mai buni marcatori ai formației Asesoft Ploiești au fost Helcioiu (16 puncte), Krasici (15 puncte) și Szlasko (14 puncte). Pentru oaspeți cele mai multe puncte au fost înscrise de Drăguș (16), Melnic și Ciocan (câte 8). Cel deal doilea meci al întâlnirii dintre Asesoft și Gaz Metan se va disputa astăzi, la Mediaș. La meci au asistat aproximativ 1000 de spectatori. Atmosfera a fost asigurată de formația Los Platanos și de un alt grup de muzică latină, din Peru. înainte de începerea meciului, jucătorii au fost prezentați în stil NBA, iar apoi antrenorii și componenții formației Asesoft Ploiești au primit din partea președintelui Agenției Naționale pentru Sport, Florian Gheorghe, titlul de Maestru Emerit al Sportului. Poli Carbochim nu se va prezenta la al doilea meciul Conducerea echipei de baschet masculin Poli Carbochim Cluj a decis, ieri, ca jucătorii antrenați de Mișa Pensiei să nu se prezinte la al doilea meci al întâlnirii cu CSU Sibiu, din turul întâi al play-offului campionatului național. Poli Carbochim a pierdut primul meci cu CSU Sibiu, cu scorul de 94-103, cea de-a doua partidă fiind programată astăzi. Decizia ca echipa Poli Carbochim Cluj să nu se prezinte la meciul de la Sibiu a fost luată în semn de protest față de maniera de arbitraj din prima partidă. Jucătorii echipei Poli Carbochim s-au arătat dezamăgiți de decizia conducerii. Directorul adjunct al Direcției Județene pentru Sport Cluj, Nicolae Ienac, a calificat drept pripită decizia conducătorilor echipei Poli Carbochim. “Poate se răzgândesc, pentru că mai este timp până la meci. Scorul meciului de la Cluj poate fi schimbat de Federație, prin autosesizare, doar dacă sunt probe că arbitrii au violat rezultatul, prin dovedirea că au primit foloase necuvenite", a spus lenac. Președintele interimar al Federației Române de Baschet, Carmen Brănișteanu, susține că nu s-a primit nici un memoriu din partea clujenilor în privința manierei de arbitraj. )