Cuvântul Libertății, august 2005 (Anul 17, nr. 4801-4827)

2005-08-12 / nr. 4811

11 CUVÂNTUL LIBERTĂȚII Bush intervine pentru Armstrong Președintele SUA, George W. Bush, intenționează să-l reactiveze pe fostul ciclist Lance Armstrong, (de șapte ori câștigător al Turului Franței), în comisia care monitorizează cancerul în Statele Unite. Armstrong a fost membru în comisia respectivă, dar numai până la 20 februarie, iar Casa Albă vrea să-i reînnoiască mandatul pentru încă trei ani. După cum se știe, el însuși fost bolnav de cancer, la testicule, Lance Armstrong are propria sa fundație de combatere a teribilei maladii. Demonstrație a unui pilot turc Jason Tahincioglu, care concurează în campionatul britanic de Formula Renault, a fost invitat de Jordan să facă o demonstrație la volanul unui monopost de Formula 1, pe 21 august, pe circuitul de la Istanbul, înaintea Marelui Premiu al Turciei. Potrivit unui comunicat al scuderiei Jordan, Tahincioglu va fi primul pilot turc care va conduce un monopost de Formula 1 în fața propriului public. Nici un pilot turc nu a participat vreodată la un Grand Prix de Formula 1. Divizia D După ce, ieri, afirmase că sunt șanse să ajungă la un consens cu Diana Boerică, președintele clubului CFR, Gheorghe Frățică, s-a declarat surprins de comportamentul ex-președintelui grupării, Marcel Iancu. “Ieri am vorbit cu Marcel și ajunsesem la o înțelegere. Aseară am aflat că Firănescu, Badea și Tresor au plecat la Oltul Slatina. Sincer, în momentul de față, nu mă mai interesează nici o discuție pe această temă. Pe Firănescu, eu l-am adus la Universitatea. L-am și plătit, pentru că cei de acolo nu iau dat nici un ban.” In acest inter-sezon au plecat 12 jucători de la Depou, fiecare luându-și echipamentul. Situația este încă delicată și incertă, în același timp. FLAVIU DINCĂ Frătică este dezamăgit 5 Maladiile fac ravagii Sportiva Amelie Goulet-Nation, speranță a patinajului viteză din Canada, este nevoită să renunțe la participarea la Jocurile Olimpice de iarnă de la Torino, din 2006, din cauza unei afecțiuni psihologice și neurologice rare. Patinatoarea în vârstă de 22 de ani, componentă a echipei de ștafetă medaliată cu bronz la JO-2002, suferă de o maladie care provoacă dureri la picioare, pierderi ale echilibrului și slăbește musculatura, iar stresul ar putea agrava boala sportivei. “Sunt frustrată. Această situație mă întristează, îmi afectează încrederea de sine, mai ales pentru că aș fi putut deveni una dintre cele mai bune sportive din lume, iar acum par să nu mai pot ține pasul cu fetele la antrenament, a mărturisit Goulet-Nation. Doar Chimia continuă în Cupă Satelitul Științei “U”, Primavera, și Armata Craiova au fost fantă a Craiovei, care va fi prezentă în turul IV, va fi Petrom eliminate în faza a treia a Cupei României Singura reprezen Chimia. Aceasta a beneficiat de neprezentarea CFR-ului Armata a fost întrecută la Țicleni, de Petrolul, cu 3-1, la pauză 2-1. Scorul a fost deschis de “militari”, dar gazdele au revenit rapid și au fost în avantaj până la intrarea la cabine; în repriza secundă, întâlnirea a fost echilibrată, dar tot “petroliștii” au punctat, desprinzându-se decisiv. Tehnicianul craiovenilor, Mugur Gușatu a considerat această partidă ca pe un test de pregătire, nefiind afectat de eliminarea din cupă: “Adversarii și-au dorit mai mult victoria, au fost mai motivați decât noi. Sunt mulțumit decât de o parte din meci, în rest, jucătorii mei nu au arătat ceea ce le-am cerut.” Oaspeții au început cu Poenaru - Stoian, Marinică, Sodoleanu, Enache - Dinu, Burada, Mirea, Chiliman - Turcilă și Răduț. Au mai evoluat: Stănculescu, Stamin și Teodosiu. Ieri, componenții formației Armata au plecat la Muntele Mic (la 40 km. de Caransebeș), pentru un stadiu de pregătorul IV al Cupei României tire de opt zile. Lotul deplasat va fi, în mare parte, același din sezonul precedent: Poenaru, Ciucă, Pană - portari, Stoian, Marinică, Sodoleanu, Enache, Dinu, Bădoi, Lupancea, Grigore, Vancea, Burada, Butoi, Mirea, Stănculescu, Chiliman, Teodosiu, Chesnoiu, Rădulea, Răduț, Turcilă, Boraiban, Bică și Stamin. Alături de juniorii Ciucă, Butoi, Bică, Chesnoiu, tehnicienii din Valea Fetii au ca noutăți: Lupancea (Școala de Fotbal„Gică Popescu") și Rădulea (Universitatea 11). Chiar dacă pe 19 august va împlini 36 de ani, Mugur Gușatu se gândește tot mai serios să revină pe gazon. “Satelitul” s-a împotmolit la Corabia Primavera Craiova a părăsit Cupa României, fiind învinsă, în deplasare, de Progresul Corabia cu scorul de 3-2, după prelungiri, se va disputa sâmbătă, 20 iulie. După 90 de minute, cele două combatante se aflau la egalitate, 2-2. Golurile tinerilor craioveni au fost marcate de Gârlă și de Stăvaru, ultimul fiind reușit din penalty. “Principalul” George Biță s-a arătat satisfăcut de evoluția elevilor lui: “Sunt mulțumit de jocul prestat. Din păcate, am greșit din nou în apărare și am primit trei goluri foarte ușor. Atunci când nu vom mai face greșeli, vom putea emite pretenții la rezultate pozitive.” Primavera a început cu: S. Lung Jr. -Vârlan, Stăvaru, Anghel, Curteanu - Gârlă, Ignat, Tudor, Firțulescu - Bărboianu și Pătrașcu. Au mai intrat Neacșu, Ionescu și Gae. “Satelitul” Universității ar fi trebuit să susțină un meci amical cu CFR Craiova, dar, din cauza faptului că “ceferiștii”sau înscris în Divizia D, acel test nu va mai avea loc. Sâmbătă, la ora 12, fotbaliștii de la Depou se vor deplasa la Brădești, pentru prima etapă a sezonului 2005-2006, cu începere de la ora 11, în așteptarea Stelei Chimia Craiova a profitat de degringolada de la CFR și a acces în turul 4 al Cupei României, la masa verde. Chiar dacă nu avea ca obiectiv participarea în fazele finale ale acestei competiții, Dumitru Băluță se gândește serios să aducă la Combinat un nou nume mare din Divizia A. Așa s-a întâmplat acum doi ani, când “chimiștii” au primit vizita grupării Steaua București. “Mă bucur foarte mult că CFR-ul ne-a oferit această șansă să avansăm în Cupa României. Acum îmi doresc să jucăm cât mai bine, și, de ce nu, să realizăm o performanță ca acum doi ani.” Lotul grupării Chimia se află în pregătiri la Ocna Șugatag, în prima întâlnire de acolo au fost învinși de Sighetul Marmației cu 1-0. Duminică și marți se vor perfecta încă două meciuri-test. FLAVIU DINCA v_ Tenis Pavel a fost eliminat Argentinianul Mariano Puerta l-a învins în trei seturi pe Andrei Pavel, cu 3-6,6-3,6-4, întrun meci din turul II al competiției de la Montreal, din circuitul Masters Series ATP (premii de Turul III________________________________________ Paul-Henri Mathieu (Franța) - Olivier Rochus (Belgia) 6-1,6-2 Greg Rusedski (Marea Britanie) - Mario Ancic (Croația) 6-2,3-6,6-2 Turneul feminin de la Los Angeles: Turul II_________________________________________ Kim Clijsters (Belgia) • Karolina Sprem (Croația) 6-2,6-1 Eleni Daniilidou (Grecia) - Svetlana Kuznetsova (Rusia) 6-4,6-4 Tathiana Garbin (Italia) - Mary Pierce (Franța) 6-4,6-1 Maria Sharapova (Rusia) - Maria Kirilenko(Rusia) 7-6,6-2 Daniela Hantuchova (Slovacia) - Angela Haynes (SUA) 4-6,6-1,6-2 Elena Dementieva (Rusia) - Samantha Stosur (Australia) 6-4,6-3 Lisa Raymond (SUA) - Aiko Nakamura (Japonia) 2-6,7-6,6-3 Nadia Petrova (Rusia) - Jill Craybas (SUA) 6-3,6-1 2,45 milioane de dolari. în setul decisiv al meciului, Pavel a pășit cu stângul, pierzând primul joc, pe serviciul său. Puerta (finalist la Roland Garros și cap de serie nr. 8 la Montreal) a condus apoi cu 2-0 și 3-1, dar Pavel, care a câștigat turneul canadian în 2001, în fața lui Rafter, a întors scorul la 4-3 în favoarea sa, după care a cedat definitiv, cu 4-6; întâlnirea a durat o oră și 51 de minute. Pentru faptul că a atins turul II, Pavel a acumulat 7 puncte ATP și 15.000 de dolari. Tenismenul român va continua competiția la dublu, alături de cehul Leos Friedl. Victor Ioniță s-a calificat în sferturile de finală ale turneului challenger de la Graz (Austria), după ce l-a întrecut pe croatul Ivan Cerovic, cu 6-4,6-4, în sferturi, Ioniță, cap de serie nr. 8, va întâlni un alt croat, Roko Karamsic (nr. 4). La challenger-ul de 50.000 de dolari de la Binghamton (New York), Horia Tecău a intrat pe tabloul principal din postură de lucky-loser, dar a pierdut meciul susținut cu al treilea favorit, Bobby Reynolds (SUA), în două seturi: 7-6 (4), 6-4. Turneul feminin de la Stockholm Turul II__________________________________________ Emilie Loti (Franța) - Mara Santangelo (Italia) 6-2,1-6,6-2 Martina Sucha (Slovacia) - Severine Beltrame (Franța) 6-3,6-3 Anastasia Myskina (Rusia) • Camille Pin (Franța) 6-7,6-4,6-1 Vera Douchevina (Rusia) - Julia Schruff (Germania) 6-2,4-6,6-3 Katarina Srebotnik (Slovenia) - Ekaterina Bychkova (Rusia) 6-0,6-1 Catalina Castano (Columbia) - Emma Laine (Finlanda) 7-6,6-1 Turneul masculin de la Montreal Atletism Ramzi a luat aurul Rashid Ramzi s-a impus în proba de 1.500 m din cadrul Campionatelor Mondiale de atletism de la Helsinki, obținând primul titlu mondial din istoria Bahrainului, țara sa de adopție. Cu timpul de 3 min.37sec.88/ 100, Ramzi l-a devansat pe fostul său compatriot, marocanul Adil Kaoudi-3 min.38sec.00/100, medalia de bronz intrând în posesia portughezului Rui Rilva - 3min.38sec.02/100. în proba masculină de aruncarea suliței, victoria a revenit estonianului Andrus Varnik, cu 87,17 m, urmat de campionul olimpic de la Atena, norvegianul Andreas Thorkildsen - 86,16 m și de deținătorul titlului mondial, rusul Serghei Makarov - 83,54 m. La 400 m feminin s-a impus Tonique Williams-Darling din Bahamas, medaliată cu aur la JO 2004, care a efectuat turul de pistă în 49 sec.55/100, pe o ploaie torențială. Argintul a revenit americancei Sanya Richard - 49 sec.74/100, iar bronzul, fostei deținătoare a titlului mondial, mexicana Ana Guevara - 49 sec.81/100. Americanul Bryan Clay s-a impus în proba de decatlon, după ce a avut un total de 8732 de puncte. El fost urmat de cehul Roman Sbile (8521 puncte) și de maghiarul Attila Zsivoczky (8385 puncte). Federația Internațională de Atletism (IAAF) a anunțat că nu a fost depistat nici un caz de dopaj la cea de-a 10-a ediție a Campionatelor Mondiale în aer liber, care se desfășoară în aceste zile la Helsinki, într-un comunicat dat publicității în capitala Finlandei, IAAF precizează că au fost efectuate până în prezent 529 de controale, atât în afara cât și în cadrul acestei competiții, toate dovedindu-se negative. r Rugby EAU vor găzdui un C.M. Ediția de anul viitor a Campionatului Mondial, rezervat jucătorilor sub 19 ani, se va desfășura în Emiratele Arabe Unite. Competiția, la care vor participa 800 de tineri rugbyști din 24 de țări, va avea loc la Dubai, în perioada 4-21 aprilie 2006. Va fi pentru prima oară când un eveniment de o asemenea anvergură se va derula într-o țară în care rugbyul nu este un sport de tradiție. IRB speră ca organizarea acestui turneu în Orientul Mijlociu să atragă noi talente spre sportul cu balonul oval. V Năstase împotriva minelor antipersonal Fostul tenisman Ilie Năstase și exfotbalistul Sir Bobby Chariton au fost prezenți, la Sarajevo, în cadrul unei campanii vizând sensibilizarea tinerilor bosniaci în privința riscurilor prezentate de minele antipersonal. “Copiii au nevoie de acest gen de informații. Acestea le sunt la fel de utile ca și sportul”, a spus Ilie Năstase, după întâlnirea cu bosniacii, în timp ce Bobby Charlton a afirmat că evenimentul a reprezentat o experiență extraordinară. Cei doi foști sportivi au asistat la un antrenament al tinerilor fotbaliști de la cluburile FK Sarajevo și Zeljeznicar. Ilie Năstase și Bobby Charlton se află în Bosnia Herțegovina în calitate de promotori ai programului “Spiritul fotbalului”, care are ca obiectiv susținerea sportului ca instrument al schimbărilor sociale. Proiectul “Spiritul fotbalului” se adresează direct unui număr de 11.000 de copii din întreaga Bosnie. Vineri, 12 august 2005 NBA Jasikevicius la Indiana Pacers Baschetbalistul lituanian Sarunas Jasikevicius va evolua în următorii trei ani la echipa Indiana Pacers, din campionatul profesionist nordamerican. în etate de 29 de ani, Jasikevicius (1,93 m) și-a adjudecat în acest sezon, pentru a doua oară consecutiv, Euroliga masculină de baschet, cu Maccabi Tel Aviv. Jasikevicius este convins că poate deveni campion al NBA cu Pacers și, din acest motiv, a refuzat ofertele formațiilor Utah Jazz, Seatle SuperSonics, Portland Trail Balzers și Cleveland Cavaliers, ultima fiind echipa compatriotului său Zydrunas Iigauskas, la a cărui nuntă a fost cavaler de onoare, în urmă cu un an. Liveo Eurosport ora 11:30 Atletism Campionatele Mondiale de la Helsinki, Finlanda Eurosport ora 18:30 Atletism Campionatele Mondiale de la Helsinki, Finlanda TVR 2 ora 19:30 Atletism Campionatul Mondial de la Helsinki Național TV ora 20:00 Fotbal: FCM Bacău - Poli Timișoara Meci din etapa a doua a Diviziei A Evenimente înregistrate: TV Sport ora 13:15 Fotbal: Sporting Lisabona - F.C. Porto TV Sport ora 14:10 Fotbal: Manchester City - Manchester United TV Sport ora 16:30 Super Spania: F.C. Barcelona - Atletica Madrid TVR 2 ora 23:30 Atletism Campionatul Mondial de la Helsinki