Cuvântul Libertății, iunie 2009 (Anul 21, nr. 5961-5985)

2009-06-26 / nr. 5982

sp:-:rt cuvântul libertății / 19 vineri, 26 iunie 2009 CUPA CONFEDERAȚIILOR AFRICA DE SUD 2009 - EDIȚIA A VII-A Dipt 2 ani, 7 Iul d 9 ale... SPANIA-S.U.A. 0-2 (0-1) —------—1 Stadion: “Free State”, spectatori: 35.369. Au marcat: Altidore ’27, Dempsey ’74. SPANIA: Casillas - Ramos, Pique, Puyol, Capdeylla - Fabregas (’68 Cazorla), Xabi Alonso, Xavi, Riera (’78 Mata) - D. Villa, F. Torres. Selecționer: Vicente del Bosque. S.U.A.: Howard - Spector, Onyewu, Bocanegra, Demerit — Dempsey (’88 Bomstein), Clark, M. Bradley, Donovan — Davies (’69 Feilhaber), Altidore (’83 Casey). Selecționer: Bob Bradley. Au arbitrat: Jorge Larrionda - Pablo Fandino, Mauricio Espinosa (toți din Uruguay). Observatori: Tai Nicholas (Noua Zeelandă), Alexis Fassinou (Benin). Cartonașe galbene: Donovan ‘5, Altidore ’28 / Capdevila ’36, Pique ’89. Cartonaș roșu: M. Bradley ’87. După doi ani, șapte luni și nouă zile de la meciul pierdut cu România la Cadiz (0-1), selecționata Spaniei a suferit o nouă înfrângere, 0-2 cu S.U.A., în semifinalele Cupei Confederațiilor. Recordul de invincibilitate al ibericilor s-a dus pe apa sâmbetei, după ce mașina de fotbal spaniolă s-a lovit, în semifinalele, competiției din Africa de Sud, de o echipă americană excelent așezată în teren de Bob Bradley. Deși nimeni nu le acorda vreo șansă împotriva unei formații care ajunsese la 35 de meciuri consecutive fără înfrângere, dintre care 25 oficiale, americanii au dat peste cap calculele hârtiei și s-au impus cu 2-0. Prima repriză a fost una echilibrată, cu ocazii importante de ambele părți și un gol marcat în minutul 27 de Jozy Altidore. Una dintre marile speranțe ale fotbalului american s-a descotorosit prea ușor de fundașii iberici și a punctat cu un șut plasat, răzbunându-se pentru tratamentul de care a avut parte din partea lui Villarreal în ultimul sezon. Ibericii au dominat partea a doua, însă au desfăcut rareori lacătul apărării S.U.A., iar atunci când au reușit să treacă de neobosiții Oguchi Ongewa și De merit s-au lovit de imbatabilul Tim Howard. Când toată lumea aștepta golul egalizator al Spaniei, “yankeii” au pornit pe contraatac, Donovan a scăpat de Capdevila pe dreapta, a centrat spre colțul lung unde Sergio Ramos a gafat incredibil pentru un fundaș al lui Real Madrid, punându-i pe tavă lui Dempsey mingea de 2-0. Michael Bradley a fost eliminat cu patru minute înainte de final, dar nu a mai contat, S.U.A. reușind să obțină o victorie istorică cu neînfrânta Spanie, și o calificare de senzație în finala ce se va disputa duminică seara (ora 21:30), la Johannesburg, pe stadionul “Ellis Park”. Dovada progresului După părerea selecționerului S.U.A., victoria cu Spania dovedește progresele fotbaliștilor americani. “Trebuie să ne uităm la toate victoriile care au contribuit la progresul fotbalului american, iar cea de astă-seară (n.r.-miercuri seara) poate fi adăugată pe listă. Succesul dovedește progresele fotbaliștilor noștri, care joacă tot mai des la marile cluburi din străinătate. Multe țări își doresc să ajungă în top, dar nu poți sări peste etape. Această victorie este o etapă. Este o seară mare pentru noi. Respectăm mult Spania, este o superechipă, cu un formidabil joc de pase. Știam însă că avem o șansă, eram încrezători. Când joci cu Spania, trebuie să te aperi colectiv. Am încercat de asemenea să-l izolăm pe Xavi, ca să-l împiedicăm cât mai mult posibil să joace, să paseze în adâncime. A trebuit să fim agresivi, ca să-i incomodăm în apărare, dar am știut și să ținem mingea și să urcăm în atac. A fost bine să marcăm repede, apoi Spania a presat, dar noi am rezistat și am așteptat momentul potrivit ca să marcăm pe contraatac”, a declarat Bob Bradley. Del Bosque: “A fost un accident" Selecționerul Spaniei consideră că înfrângerea cu S.U.A. este doar un accident. “Niciodată nu este plăcut să pierzi, nu eram obișnuiți cu asta, dar se întâmplă. Pentru noi Cupa Confederațiilor s-a încheiat, acum vom încerca să câștigăm următorul meci și să ne calificăm la Cupa Mondială. Acest rezultat din partida cu S.U.A. este doar un accident. Ăsta este fotbalul, adversarii noștri au fost puternici, nu pot să fiu nemulțumit de echipa mea. Nu am jucat rău. Suntem sportivi, trebuie să acceptăm această înfrângere, însă formația noastră are viitor și suntem împăcați cu noi înșine, chiar și după eșec “, a afirmat Vicente del Bosque. TENIS - TURNEUL DE LA WIMBLEDON Și-a egalat performanța Tenismanul Victor Hănescu, numărul 28 ATP, l-a învins, ieri dupăamiază, cu scorul de 6-2, 6-3, 6-1, pe francezul Nicolas Devilder, numărul 96 ATP, și s-a calificat în turul al treilea al turneului de Grand Slam de la Wimbledon, egalându-și astfel cea mai bună performanță la competiția londoneză, reușită în 2003. Pentru pătrunderea în această fază a competiției, românul va primi 90 de puncte ATP și 29.250 de lire sterline. Hănescu, cap de serie numărul 31, va lupta pentru un loc în optimile de finală cu învingătorul dintre Thiago Alves (Brazilia, numărul 118 ATP) și Gilles Simon (Franța, numărul 7 ATP și al optulea favorit). Niculescu, în turul al ll-lea la dublu Perechea Monica Niculescu (România)/Alla Kudriavțeva (Rusia) er a impus, ieri după-amiază, în fața cuplului spaniol Lourdes Domingues Lino/Arantxa Parra Santoja, scor 7-5, 4-6, 6-1, în cadrul unui meci din manșa inaugurală a turneului de Mare Șlem de la Wimbledon. In turul al doilea al interesantei competiții, Niculescu și Kudriavțeva vor întâlni cuplul Chia-Jung Chuang (Taipei)/Sania Mîrza (India), cap de serie numărul 15. Pentru victoria din primul tur, Niculescu și Kudriavțeva vor încasa un cec în valoare de 9.000 de lire sterline. Pagină realizată de SILVIU GHIȚĂ