Cuvântul Libertății, iulie 2015 (Anul 27, nr. 7783-7809)

2015-07-04 / nr. 7786

ö cuvântul libertății ----------------------------------------sport— Oltenii n-au găsit Șcheia,pentru, poarta Kievului Universitatea Craiova a pierdut cu 2-0 din Austria, în care nu și-a creat nicio Ultimul amical al Craiovei în Austria s-a disputat pe terenul din localitatea Schwaz în compania campioanei Ucrainei, Dinamo Kiev. Dacă oltenii își încheiau stagiul de pregătire și erau la doar 24 de ore de la întâlnirea cu o altă campioană, Ludogoreț Razgrad, ucrainenii s-au aflat la cel dintâi meci de verificare, ei fiind lipsiți de câteva dintre vedetele echipei, precum congolezul Mbokani, croatul Vida, ucraineanul Khaceridi și olandezul Lens. Dacă jucătorii Universității au invocat oboseala, cei de la Dinamo n-au forțat, observându-se că erau departe de forma sportivă necesară sezonului oficial. Și totuși, Kievul a făcut diferența prin execuțiile unor jucători de clasă. Junior Moraes, brazilianul care sa consacrat la Gloria Bistrița și a fost adus de campioana Ucrainei de la Metalurg Donețk, a deschis scorul cu o lovitură de cap, în urma unei lovituri de colț executată de căpitanul Yannolenko pentru o recentrare. Golul a venit în minutul 13, în care ucrainenii marcau și acum 3 decenii, stabilind scorul final, 3-0, în disputa cu Universitatea din Cupa Cupelor, competiție pe care Dinamo Kiev avea să o câștige atunci. Oltenii au echilibrat ultimul amical ocazie de gol jocul și chiar au dominat centrul terenului, însă nu aveau să-și creeze vreo ocazie de gol pe parcursul jocului, neîncercându-i deloc pe Rudko și Koval, variantele 3 și 4 între buturile ucrainene, după veteranul Șovkovski și Rybka. Meciul a avut un ritm decent, ținând cont de căldură, arbitrul oprind meciul în fiecare repriză pentru pauză de hidratare. Trupa lui Serghei Rebrov și-a mărit avantajul în repriza secundă, după un șut din careu al marocanului Younes Belanda, care a profitat de o ezitare a defensivei noastre. Echipa din Bănie a părut organizată tac sâmbătă, 4 iulie 2015 Pagină realizată de COSMIN STAICU Sebi Achim nu l-a putut opri pe fostul său coechipier de la Gloria Bistrița, Junior Moraes Universitatea Craiova - Dinamo Kiev 0-2 Au marcat: Junior Moraes 13, Beriandia 61, Universitatea Craiova: Bălgrădean - Achim (63 Dumitraș), Acka (63 Izvoranu), Popov (77 Sin), Vătăjelu (63 Briceag) - Băluță (55 Bancu), Mateiu (63 Cârstea), Târnăcop (63 Kay), Nuno Rodha (55 Ferfelea) - Barvari (55 Cufelea), Hergheligiu (69 Mazarache). Antrenori: Sorin Cârțu și Emil Săndoi. Dinamo Kiev: Rudko (46 Koval) - Moroziuk (34 D. Silva), Burda (46 Iarodniskis), Dragovic, Antunes - Petrovic (46 Rybalka), Sydorchuk (46 Miguel Veloso), Harmash (46 Buialskyi), Miakushko (46 Belhanda)-Yarmolenko (46 Husiev) - J. Moraes (44 Kriveț). Antrenor: Serghei Rebrov. tic și pe alocuri și-a depășit limitele, dar diferența a fost făcută de valoarea intrinsecă a starurilor ucrainenilor. Până la urmă, Dinamo Kiev l-a transferat în vara aceasta pe brazilianul Junior Moraes, în timp ce Craiova l-a reactivat pe Curelea, de la echipa a doua și l-a adus în probe pe Mazarache, de la o echipă care a retrogradat în liga județeană. De altfel, la final jucătorii Craiovei și-au făcut fotografii alături de vedetele lui Dinamo Kiev, internaționalul portughez Miguel Veloso și starul naționalei Ucrainei, Andrei Yarmolenko fiind cei mai solicitați, în timp ce brigada de arbitri locală s-a pozat alături de compatriotul Dragovic, internațional austriac. Săndoi: „Ne așteptăm la un debut bun de campionat” La finalul stagiului de pregătire de două săptămâni la Fugen, în Austria, antrenorul Craiovei, Emil Săndoi, a precizat că au fost îndeplinite obiectivele cantonamentului și că se așteaptă la un debut bun de campionat: „Suntem pe plus după aceste 2 săptămâni, atât ca pregătire, cât și ca meciuri amicale. Pe noi ne-a interesat să pregătim foarte bine sezonul care va începe peste o săptămână și cred că am reușit, fiindcă jucătorii au răspuns foarte bine la antrenamente, deși au fost unele destul de dure. A trebuit să împărțim efortul, dar să pregătim și meciurile oficiale și sunt premise pentru un start bun de campionat. Suntem bucuroși că nu avem accidentări. In prima etapă, Botoșaniul va avea un plus de pregătire față de noi, fiindcă va avea deja două meciuri oficiale la întâlnirea cu noi”. Și-ar mai dori câteva transferuri Săndoi spune că este mulțumit și de prestația echipei în meciurile amicale și consideră că eșecurile cu Ludogoreț și Dinamo Kiev au fost cauzate de diferența de valoare în favoarea celor două campioane: „Am și câștigat, am și remizat, am și pierdut. Ne-am impus categoric în primele două partide, apoi a venit acel egal și în cele din urmă am întâlnit două echipe cu nume, foarte puternice, care posedă un evident plus de valoare față de noi: Ludogoreț și Dinamo Kiev. Ucrainenii au în lot jucători de zeci de milioane de euro. Puteam obține totuși cel puțin un egal cu Ludogoreț, după modul cum s-a jucat”. Tehnicianul și-ar mai dori jucători de valoare, care să completeze lotul în ultima săptămână dinaintea startului de sezon: „Avem și puncte slabe, dar încercăm să le corectăm din mers. E loc de și mai bine, orice antrenori își doresc cât mai mulți jucători de valoare. Mizăm pe o oarecare omogenitate, sunt jucători care sunt de un an împreună, dar e evident că jocul crește pe parcurs”. O