Cuvântul Libertății, septembrie 2017 (Anul 29, nr. 8435-8460)

2017-09-16 / nr. 8448

Grădina Botanică „Alexandra Buia” -65 de ani de existență! Una dintre cele mai frumoase capodopere peisagistice ale Craiovei, Grădina Botanică „Alexandru Buia”, împlinește 65 de ani de la înființare. Se aniversează, totodată, 70 de ani de la crearea Institutului Agronomic și, ulterior, a Universității din Craiova. Așadar, o dublă sărbătoare pe care nu doar cadrele universitare de profil din municipiul nostru au dorit să o marcheze, ci și omologii lor din celelalte centre universitare, pe raza cărora găsim, în prezent, grădini botanice fermecătoare. La prezidiul dezbaterilor care au avut loc, ieri, în sala ce poartă numele marelui profesor Alexandru Buia, din cadrul Facultății de Agronomie, au luat loc doar cadre universitare. Nu însă și un reprezentant al municipalității craiovene, cea care a reușit să redea, ba chiar să spoorească, fizionomia de acum a Grădinii Botanice din Craiova. OFF-uri de GABRIEL BRATU-MIR - Dacă Băsescu era căpitanul “Titanicului”, nu se scufunda, îl vindea, Popescule, înainte de a pleca în cursă. Catalonia - marea problemă a Spaniei, dar și a UE! De mai mulți ani, Catalonia a plonjat într-o criză politică prelungită, cu Madridul, după ce a făcut cunoscut că intenționează să divorțeze de restul Spaniei. Dacă va deveni independentă rămâne de văzut. Fiindcă la 1 octombrie a.c., catalanii vor răspunde la această întrebare, în cadrul unui referendum organizat de parlamentul regional, considerat ilegal de parlamentul de la Madrid, dar și de Curtea Constituțională, actualitate / 5 începe săptămâna europeană a mobilității Craioveanul condamnat la 12 ani de închisoare pentru uciderea soției trebuie să achite despăgubiri de peste 400.000 lei Magistrații Tribunalului Dolj au finalizat și pe latură civilă procesul craioveanului de 34 de ani, care, după ce s-a îmbătat, și-a bătut soția, ce divorțase recent de el, atât de tare încât femeia a intrat în comă din cauza rănilor grave ferite, iar ulterior a decedat. Salonul Național de Restaurare, la Muzeul Olteniei Conferința Internaționali „Materie și materiale de conferirea patrimoniului - MATCOKS 2017”