Cuvântul Libertății, octombrie 2017 (Anul 29, nr. 8461-8486)

2017-10-18 / nr. 8475

Noul stadion al Craiovei risca să nu fie omologat de FIFA dacă proiectanții și constructorii nu ar fi găsit soluția de a modifica un etaj și a asigura astfel vizibilitatea celor 4 studiouri outdoor. în urma acestor lucrări, autoritățile locale au fost notificate de Compania Națională de Investiții (CNI) să mai suporte 3,1 milioane de lei în plus la partea de co-finanțare, de 10%, stabilită de la bun început. Avalanșă de evenimente muzicale la Craiova Festivalul Internațional „Elena Teodorini” organizat de Opera Română Craiova continuă, șase spectacole fiind programate până la sfârșitul lunii. Invitații din România ai festivalului sunt Filarmonica „Oltenia” Craiova cu un Concert Simfonic special creat pentru eveniment (vineri, 20 octombrie), iar Teatrul „Regina Maria” din Oradea va prezenta îndrăgitul musical „Scripcarul pe acoperiș” (sâmbătă, 28 octombrie). Spectatorii vor putea revedea două producții de succes ale Operei Române Craiova: opera „Don Giovanni” (duminică, 22 octombrie) și opereta „Silvia” (joi, 26 octombrie). Luna octombrie se încheie fulminant, iubitori ai operei și ai baletului din întreaga țară fiind așteptați la Craiova, renumitul Teatrul Național de Operă și Balet „Maria Bieșu” din Chișinău prezentând scena Cercului Militar Craiova două capodopere compuse de P. I. Ceaikovski: opera „Dama de pică” (duminică, 29 octombrie) și celebrul balet „Spărgătorul de nuci”(luni, 30 octombrie). Festivalul Internațional „Elena Teodorini”, ajuns la cea de-a XV-a ediție, este un eveniment cultural de notorietate europeană organizat de Opera Română Craiova cu sprijinul Primăriei Municipiului Craiova, al Consiliului Local Craiova și al Ministerului Culturii și Identității Naționale. Ediția de anvergură din acest an, care se desfășoară în perioada 1 octombrie - 12 noiembrie, cuprinde 16 evenimente, prilejuri pentru iubitorii lujizi și de a asculta nume de referință ale operă în primă audiție. Mai multe informații la www.operacraiova.ro sau www.facebook.com/operacraiova - CRA. Rezervările pot fi făcute la numărul de telese 0351.442.471, la adresa de e-mail agentia de bilete peracraiova.ro sau pe pagina www.operacraiova