Cuvântul Libertății, august 2018 (Anul 30, nr. 8702-8725)

2018-08-02 / nr. 8703

Când Ludovic Orban tremură pentru „o virgulă”! Invitat marți seara la Antena 3 de Radu Tudor, ministrul Apărării, Mihai Fifor, a avut unele referiri - succinte la baza militară de la Deveselu, baza militară de la Mihail Kogălniceanu, parteneriatul strategic cu SUA, dotarea armatei române, provocările de la Marea Neagră, și alte câteva teme stringenactualizate / 2 te, aflate în centrul preocupărilor sale. Nu a insistat și era firesc asupra chestiunilor delicate discutate la ultimul summit NATO de la Bruxelles, unde Donald Trump a avut „meciul său”, în mare cunoscut de acum, cu nu puțini lideri ai unor țări membre, pe seama alocării a 2% din PIB-ul lor național. De ieri, curtea Colegiului Tehnic de Arte și Meserii „Constantin Brâncuși” din Craiova s-a transformat într-un mare atelier de lucru pentru 5 artiști, participanți la cea de-a VI-a ediție a Simpozionului Internațional de Sculptură „Drumuri Brâncușiene”. Veniți din Noua Zeelandă, Turcia, Serbia și România, aceștia vor realiza, pe întreg parcursul lunii august, cinci lucrări din marmură de Rușchița, tema fiind dedicată Centenarului Marii Uniri de la 1918. Deschiderea oficială a Taberei de sculptură a avut loc, ieri, în prezența organizatorilor, inclusiv a primarului Craiovei, Mihail Genoiu, care a apreciat evenimentul ca „o șansă de a ne îmbogăți spațiile publice din Craiova cu opere de calitate”. Mâine, 3 august, artiștii invitați vor face un tur cultural al orașului și vor participa la vernisajul unei expoziții la Galeria ARTA, iar pe data de 26 august vor merge în excursie la Târgu Jiu, unde, în aceeași perioadă, are loc Simpozionul Internațional de Sculptură din cadrul ediției a IV-a a Atelierelor Brâncuși, cu participanți din Bulgaria, Iîlicia, China și România. De h Centrul spațial european din Guyana Franceză Patru sateliți Galileo au fost lansați cu succes încă patru sateliți Galileo au fost lansați cu succes zilele trecute, de la Centrul spațial european din Guyana Franceză, purtați de lansatorul european Ariane 5. Cu o constelație care numără acum 26 de sateliți, sistemul global de navigație prin satelit al UE va oferi un semnal de mai mare precizie vicii