Cuvântul Libertății, septembrie 2018 (Anul 30, nr. 8727-8747)

2018-09-17 / nr. 8738

H Stagiune în memoria actorului Ilie Gheorghe, la Teatrul National din Craiova Jean Claude Juncker, astăzi și mâine, la București! O expoziție dedicată marelui actor Ilie Gheorghe, interpret memorabil al atâtor roluri, vernisată chiar în ziua în care ar fi împlinit 78 de ani, va marca, pe 21 septembrie, deschiderea noii stagiuni a Teatrului Național din Craiova. Cea pe care instituția o pune integral sub semnul memoriei celui care a înnobilat timp de 50 de ani scena craioveană, stins din viață la 28 aprilie 2018, în aceeași seară de 21 septembrie, de la ora 19.00, publicul este invitat la spectacolul „Aias. Eseu despre demență”, după „Aias” de Sofocle, în regia lui Mihai Măniuțiu. Este doar prima premieră dintr-o serie de cel puțin șapte care vor avea loc în 2018-2019 și care îi vor readuce aici pe regizorii Radu Afrim, Bobi Pricop, Dragoș-Alexandru Mușoiu ori pe actorul Sorin Leoveanu. Proiecte precum „II plus 1 independent/contemporan", ce cuprinde 6 producții de teatru independent și 6 de dans contemporan, „Reacție urbană”, DISCO '84, Gala Teatrului Național din Craiova - ajunsă la cea de-a III-a ediție, „Adunarea Poeților și a SpectActorilor Craioveni" ori „întâlnirile SpectActor", precum și mai multe prezențe în festivaluri din țară completează programul unei stagiuni dinamice, diverse și atractive pentru public, ce totalizează 130 de evenimente. Cel de-al treilea summit al Inițiativei celor 3 mări, găzduit de București, astăzi și mâine, are ca invitați 9 șefi de stat și 2 președinți de parlamente naționale, desfășurându-se sub înaltul patronaj al președintelui Klaus Iohannis. Paleta discuțiilor este largă, centrată fiind pe realizarea unor progrese privind creșterea inter conectivității în regiune, în domeniile energiei, transporturilor și cel digital, mai clar dezvoltarea economică a statelor din regiunea Europei Centrale și de Est, stimularea competivității economiilor statelor participante. actualitate . După trei luni, și-a regăsit bunurile Cu ocazia „Zilei Naționale a Curățeniei”, la Bechet s-au desfășurat mai multe activități de strângere a gunoaielor, la care au participat polițiști, elevi, reprezentanți ai administrației publice locale, voluntari, în timpul acțiunii, în vegetație a fost găsită o borsetă, în care se aflau documente de identitate, trei telefoane mobile, cârduri bancare și suma de 1.000 de lei. Polițiștii au stabilit că bunurile îi aparțineau unui bărbat în vârstă de 55 de ani, din comuna Ostroveni, care se pierduse, în urmă cu trei luni, în apropierea DN 55A Craiova - Bechet. Acestea au fost restituite păgubașului. -------------------GRISTI PĂTRU